Muziek hakkelt - SSD of Firefox?

LaCrimosa

Senior Member
User systemen
@Wormwiel Latencymom Met dit programmaatje kan je nagaan waar de latency van je geluid zich ongeveer bevindt. Je laat het lopen voor een uurtje in de achtergrond en zal je aangeven, indien je problemen hebt, welke stappen je kan ondernemen om het op te lossen.

Avira antivirus en welke is je firewall ?

eismc2

Senior Member
User systemen
Was iets dat ik hoorde op UDF tech of hoe dat "tech kanaal" van diene hyperactieve mag noemen. Ik ben zelf aan het zoeken naar een oplossing van dit probleem. Ene zegt dat Microsoft ergens een fout heeft gedaan dat de versterker instellingen van het geluid bij Realtek geluidskaarten heeft gemold en dat je het best je systeem op Performance powerplan zet. De andere heeft het over de displayinstellingen die een probleem veroorzaken. De andere raadt aan om de bios up te daten en dergelijke. Mijn gedacht is dat mijn internet security suite een latency probleem veroorzaakte, nu aan het testen met een ander. Error and trail, zoals men zegt.
Sja, die link heb ik inmiddels gevonden..
Vage oplossingen of foutdiagnoses daarentegen waarbij Microsoft verre van enig commentaar binnen W10 in gebreke blijft, lost voor niemand iets op. Afwachten dan maar weer.

Wormwiel

Senior Member
User systemen
Heb je reeds de geluidsdrivers van je moederbord opnieuw geïnstalleerd of heb je de drivers rechtstreeks van de realtek site ?
Ik download nu de laatste driver van de Realteksite.
413 MB pff

Nee, ik heb de laatste audiodriver van het mobo gedownload en geïnstalleerd maar het heeft niet gebaat.

Laatst bewerkt:

Wormwiel

Senior Member
User systemen
Als ik een pagina terugga in Firefox:
CPU-usage.png
100 % belasting op de eerste kern, secondes lang.
Dit is wel uitzonderlijk maar toont wel het probleem.
Resource Monitor wil nog steeds niet opstarten.
Ik denk dat Windows opnieuw installeren het probleem wel oplost 🤬

Wormwiel

Senior Member
User systemen
Ongekend! :)
Na drie maanden stotteren heeft het probleem zich zoals verwacht zelf opgelost.
Ik denk dat een of andere Windowsupdate "iets" heeft gedaan.
Zoals ik eerder schreef gingen ook mijn schijven niet meer in slaap. Dat doen ze nu wel weer.
Alleen mijn resmon.exe doet het nog steeds niet dus het is nog niet 100 %.
Maar ik kan nu wel weer normaal een muziekje luisteren.
Op dit moment: Blue Murder - Sexchild

Wormwiel

Senior Member
User systemen
Na wat gerommel met de C-states - ik kan drie verschillende uitschakelen in de bios - en EIST lijkt het dat ik nu toch de boosdoener gevonden heb!
Hyperthreading uitgeschakeld en geen gestotter meer!
Ik snap alleen niet dat ik vijf weken geleden ook één dag geen problemen had (zie 5 berichtjes hier boven).
Oké ik ga zien hoe lang het duurt 🤞

Bovenaan