1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

muziek-cd speelt te snel af in Windows...

Discussie in 'Desktop besturingssystemen' gestart door stensol AMD, 13 aug 2003.

1. stensol AMD

stensol AMD Senior Member

Sinds:
    5 jan 2003
    Beste mensen,

Een vriend van mij had een probleem met muziek afspelen op zijn pc. Hij heeft een 'oude' IBM pentium II, en als je muziek afspeelde, draaiden de nummers te snel?!? Het lag niet aan de programma's, want zowel Winamp als Mediaspeler, etc. speelden de mediabestanden te snel af. Ook een gewone muziek-cd gaf hetzelfde probleem: gebrand of origineel. Het type geluidskaart was moeilijk te achterhalen (on-board) en de juiste drivers waren niet te vinden op het internet. Toen heb ik er maar een simpele geluidskaart (pci) van Creative in gestoken, en daar de juiste drivers voor geïnstalleerd.

Toen werkte het ineens goed! De nummers draaiden weer op 'normale' snelheid, zowel mp3 als wma, wav, midi, etc. Maar toen we een originele muziek-cd in de cd-romspeler plaatsten, kregen we weer hetzelfde probleem: de muziek van de cd speelde te snel af! Het kan ook niet aan de cd-rom speler liggen, want het maakte niet uit welke speler we gebruikten...

Kent iemand dit probleem? Ligt het weer aan de drivers? Of is het een 'simpele' instelling in Windows die ik over het hoofd heb gezien?
    De pc draait onder Windows 98 SE, en de installatie is 'clean'.

Help me plz,

Grzt Stensol 8O

2. Ilja de Roode

Ilja de Roode Senior Member

Sinds:
    6 jan 2002
    Ongetwijfeld een driverprobleem (van de geluidskaart). Als je een koptelefoon in de CD-ROM doet, speelt het dan wel normaal ? Of krijg je helemaal geen geluid ? Wat is het type geluidskaart dat je hebt ?