Muis voelt extreem traag met kleine precieze bewegingen.

Goedendag,

Al een tijd heb ik een probleem met mijn muis. Verschillende fora ben ik al afgegaan maar tot nu toe ben ik geen een oplossing tegen gekomen.

Uitleg van het probleem:

Mijn muis heeft een HZ van 1000. Waneer ik grote bewegingen maak met mijn muis voelt het smooth, Dan heb ik een gemiddelde van 950 hz. Zodra ik kleine precieze bewegingen maak voelt het extreem sloom en heb ik een gemiddelde van 200 hz. Dit probleem heb ik zowel in windows als in games. Aangezien ik CSGO speel is het heel irritant dat ik geen precieze kleine bewegingen kan maken.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- 250 HZ / 500 HZ / 1000 HZ (op elke pollingrate is het zelfde probleem)
- Windows opnieuw geinstalleerd
- Verschillende gaming muizen met verschillende sensoren. Sensor 3360, Sensor 3310, draadloos (zelfde probleem blijft)
- Oudere/nieuwe versie van NVIDIA drivers.

Ik hoop dat meer mensen dit probleem ervaren of hebben ervaren zodat ze misschien een fix hebben voor dit vervelde probleem. Ik hoor graag van jullie!

Bij kleine precieze bewegingen heeft pollingrate absoluut 0.0% invloed. Pixel-precies is een sensor, of het is het niet.
Het enige waar het aan kan liggen is de ondergrond. Probeer eens stoffen mat vs. harde mat.

Je wilt echt niet zo hoge pollingrate gebruiken, omdat dit zorgt voor frametime inconsistency, sinds je heel vaak de CPU gaat interrupten.

MMe

Senior Member
User systemen
Wat ook nog wel eens gebeurd is een stofje voor de censor, vroegen met balletjes muizen had je ook vaak last van stof in de muis maar dat kan nu nog steeds met een optische censor.

Ik neem aan dat het een USB muis is en je de test hebt gedaan op alle usb poorten van je pc?
Ja het is een USB muis. En heb alle usb poorten geprobeerd.

Welke muis is het?
Driver van de muis geïnstalleerd en daar de instellingen getuned?
Ik heb het geprobeerd met de Zowie FK2, Zowie EC2-B, DM1 PRO S, Logitech Pro. (de muizen die een driver nodig hebben heb ik gedownload en naar mijn settings gedaan).

Wat ook nog wel eens gebeurd is een stofje voor de censor, vroegen met balletjes muizen had je ook vaak last van stof in de muis maar dat kan nu nog steeds met een optische censor.
Helaas is dit het ook niet.

Bij kleine precieze bewegingen heeft pollingrate absoluut 0.0% invloed. Pixel-precies is een sensor, of het is het niet.
Het enige waar het aan kan liggen is de ondergrond. Probeer eens stoffen mat vs. harde mat.

Je wilt echt niet zo hoge pollingrate gebruiken, omdat dit zorgt voor frametime inconsistency, sinds je heel vaak de CPU gaat interrupten.

Ik merk dat dit wel een grote invloed heeft. Ik zie dat de muizen beter reageren op mijn oude Qck+ dan op mijn HyperX Fury S muismat. Het zelfde probleem heb ik nog wel maar een stuk minder, Dank!

Bovenaan