Muis input lag.

Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer 2 jaar last van constante input lag en heb dit op geen enkele manier kunnen fixen. Het begon allemaal toen ik mijn pc wilde upgraden in 2016. Nadat ik mijn processor van een fx 6300 naar een i5 4570 had geupgrade, begon mijn muis zich raar te gedragen de cursor voelde om de dag anders. De ene keer was de muis super responsive en de andere dag had ik erg veel delay op mijn muis. Een maand later was dit een constante delay geworden. Dit irriteerde mij natuurlijk heel erg dus ik ging opzoek naar een fix. Ik heb alles gedaan wat je kan doen qua drivers / software gedaan om dit te fixen, windows 10 letterlijk 10x opnieuw geïnstalleerd, linux, windows 7 , windows xp. (ook in game settings van games , vsync uit etc etc...)
Uiteindelijk heb een ik een nieuwe muis gekocht, nieuw moederboord erin gezet, nieuwe psu, nieuwe gpu (1060 6 gb), hdd verwijdert en vervangen voor ssd, nieuwe ram erin gezet en dit mocht allemaal niet baten. Daarna heb ik een nieuwe monitor gekocht. Wat ook niks veranderde. Toen heb ik gamen maar opgegeven aangezien ik er toch niks aan kon doen. Totdat ik een aantal dagen geleden op een forum kwam waar mensen alle problemen beschreven die ik met mijn muis heb. Ze zeggen allemaal dat de muis delay komt omdat de stroom niet geaard is. Dus mijn vraag is of dit de reden kan zijn van mijn muis delay/lag. En hoe kan ik checken of mijn stopcontacten geaard zijn of niet. En natuurlijk hoe ik die stopcontacten geaard kan krijgen.

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Dat van dat niet geaarde stopcontact is echt onzin als je het mij vraagt.

Lijkt me eerder een programma/driver die inputlag veroorzaakt.

Zou eens kijken naar je processor belasting etc. onder taakbeheer.

En welke muis gebruik je? En vooral wat voor muismat? want op bepaalde opervlakken kan een muis ook traag reageren als je hem beweegt (ziet de ondergrond niet goed)

Forum m8

Senior Member
User systemen
Welke poort heb je je muis op aangesloten? Zeker zo'n USB 3.1 poort?

Ze zeggen allemaal dat de muis delay komt omdat de stroom niet geaard is.
Haha. Aarde is nodig voor het correct functioneren van het netfilter in de voeding, maar ik zie niet helemaal in hoe afwezigheid daarvan zou leiden tot muis lag. Overigens; heb je een linkje naar waar ze dat beweren?

En hoe kan ik checken of mijn stopcontacten geaard zijn of niet. En natuurlijk hoe ik die stopcontacten geaard kan krijgen.
Stopcontacten aarden = extra draad trekken naar meterkast.

Heb je die aardlippen in je stopcontact? Heb je een aardlekschakelaar in je meterkast? Heb je een meetapparaat met lage impedantie? Dan kun je er wel achter komen of die aarde werkt

Dat van dat niet geaarde stopcontact is echt onzin als je het mij vraagt.

Lijkt me eerder een programma/driver die inputlag veroorzaakt.

Zou eens kijken naar je processor belasting etc. onder taakbeheer.

En welke muis gebruik je? En vooral wat voor muismat? want op bepaalde opervlakken kan een muis ook traag reageren als je hem beweegt (ziet de ondergrond niet goed)
Het is geen programma/driver de lag komt op elke pc in mijn huis voor. De muizen die ik inmiddels heb aangeschaft zijn de logitech g303, logitech g203, zowie fk1. De muismat is een steelseries qck heavy, en daarvoor had ik een andere maar herinner me de naam daar niet van maar daar zit het probleem niet. Ik heb serieus 3 maanden non stop naar een fix gezocht geloof me muismatten, programma's ik heb alles gecheckt.

>ik heb ondertussen al compleet nieuwe computer gekocht en kom nu maar eens vragen

Wellicht eerder moeten doen, bucko. Hoe definieer je die mouselag. Zie je zichtbaar een delay tussen muisklik en actie? Kun je die kwantificeren? Heb je V-sync al uit geforceerd?

Welke poort heb je je muis op aangesloten? Zeker zo'n USB 3.1 poort?

Nee USB 3.0 en 2.0 ik heb geen USB 3.1 poorten op mijn pc zelfs een ps2 muis had input lag, terwijl deze geen drivers gebruikt.

Hier is de site: https://forums.geforce.com/default/topic/950944/pc-components/mouse-input-lag-is-killing-me/

Haha. Aarde is nodig voor het correct functioneren van het netfilter in de voeding, maar ik zie niet helemaal in hoe afwezigheid daarvan zou leiden tot muis lag. Overigens; heb je een linkje naar waar ze dat beweren?

Stopcontacten aarden = extra draad trekken naar meterkast.

Heb je die aardlippen in je stopcontact? Heb je een aardlekschakelaar in je meterkast? Heb je een meetapparaat met lage impedantie? Dan kun je er wel achter komen of die aarde werkt

Forum m8

Senior Member
User systemen
Plak ajb niet je eigen antwoord in mijn quote, lol.

Dat topic staat vol met een hoop onzin betreffende die aarde maar ook algemeen elektra in het bijzonder. Maargoed, als je er in gelooft; sluit je PC aan in de keuken ofzo.

Driekwart (dikke duim) van NL gebruikt z'n PC ongeaard. Aarde buiten badkamer / keuken is pas iets van >1994.

nutty

Senior Member
User systemen
Het lijkt mij (als electricién) ook onzin dat aarde verhaal.
Maar heb je je pc plus muis weleens bij iemand anders (bv familie) gebruikt om te kijken hoe het daar gaat?

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Het is geen programma/driver de lag komt op elke pc in mijn huis voor.
Juist dat doet mij vermoeden dat het een stukje software (een programma) is wat dit probleem veroorzaakt wat je op de andere PC's ook draait, Anti Virus? (welke gebruik je, indien meerdere ook ff vermelden) heb je "gratis" software er op staan, denk daarbij ook aan driver update programmatjes en andere dingen die je van internet heb gedownload, ook drivers die je niet van de site van de fabrikant zelf hebt gehaald.

En is dat op elke PC met dezelfde muis, of gewoon met de muis die je bij dat systeem gebruikt?

En zo als gezegt, heb 3 PC's en ze zitten allemaal op een niet geaard stopcontact (niet aanwezig buiten de keuken en badkamer) en nog nooit muislag gehad bij die systemen en hun voorgangers.

Bovenaan