1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

MSI H61M-E33 opstart/bios probleem?

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door derek1993, 22 sep 2011.

1. derek1993

derek1993

Sinds:
    25 nov 2009
    Beste Hardware.info leden,

Ik heb een probleem met mijn moederbord. Het gaat dus om een MSI H61M-E33 moederbord. Verdere specs onderaan. Het probleem is als volgt. Als ik de computer opstart komen er rechtsonderin het scherm een paar cijfers tevoorschijn. Eerst 98 dan B4 en dan een reeks die te snel gaat om te volgen (dingen als 92, etc). De ene keer gaat hij hier razendsnel doorheen (bijna nooit) de andere keer blijft 98 heel lang hangen en daarna B4 vrij lang en soms blijft hij zelfs op B4 hangen en moet ik restarten. Wat kan dit zijn? Het is immers heel vervelend omdat het de boot tijd bijna verdrievoudigd. :x

Dan is er iets wat er misschien nog mee samenhangt:als ik dan in het inlog scherm van windows kom, duurt het een tijdje voordat het toetsenbord (weet niet welk type, volgens mij logitech) werkt. De muis werkt direct (logitech M215) maar ik kan mijn wachtwoord niet intikken. Ik zie de ontvanger knipperen(dus hij ontvangt mijn toets aanslagen) maar er verschijnen geen letters.

Ik hoop dat jullie mij met dit vervelende probleem kunnen helpen. Misschien is het een USB probleem?

mvg, Derek Filippo

Specs:
    Intel core I7 2600k
    Intel x-25m 80gb
    Samsung spinpoint F3 1TB
    Gtx 560TI
    OS: Windows 7 Ultimate 64 bit en Windows 8 developer preview op spinpoint F3 (hier is dat probleem met het toetsenbord niet)

2. derek1993

derek1993

Sinds:
    25 nov 2009
    Iemand? Het is namelijk heel vervelend!

[modbreak]Een topic kicken is pas toegestaan na drie dagen.[/modbreak]

Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2011
  3. schellen

schellen

Sinds:
    5 dec 2010
    heb je al je drivers ge instaleerd.anders brobeer het toetsen bord in een andere usb poort.niet in de blauwen usb 3.ik heb ongeveer het zelfde brobleem gehad ik heb mijn drivers op nieuwe ge instaleerd toesen bord in andere usb poort gedaan toen was bij mij op gelost

4. derek1993

derek1993

Sinds:
    25 nov 2009
    Bedankt voor je reactie. Ik ben al bezig geweest met drivers, dus hier lijkt het niet aan te liggen. Ik heb trouwens geen usb 3.0 (blauw). Maar dat bios probleem ligt natuurlijk niet bij de drivers. Misschien nog een idee?

Alvast Bedankt!

5. The Dominator

The Dominator Senior Member

Sinds:
    14 dec 2010
    En even een bios update er op knallen, dus alles wat niet aan je mobo hoeft voor een update losmaken en m-flash er overheen!

6. derek1993

derek1993

Sinds:
    25 nov 2009
    Ik heb hem al meerdere malen geflasht. Er staat nu de laatste bios op 10.A.
    Dat is het ook niet. Zijn het misschien instellingen?

7. derek1993

derek1993

Sinds:
    25 nov 2009
    Oeps, ik zie nu dat er vandaag een nieuwere versie op msi.com staat. Ga hem meteen proberen!

8. derek1993

derek1993

Sinds:
    25 nov 2009
    Helaas, geen succes. Nog steeds hetzelfde probleem. Iemand nog ideetjes?

9. derek1993

derek1993

Sinds:
    25 nov 2009
    Ik heb de BIOS ondertussen geflasht naar 10.D. Dit heeft nog niet geholpen. Bovendien heb ik ook problemen met de videokaart: Soms Zwart beeld en soms freezed het scherm. Iemand een idee? Moederbord stuk ofzo?:(