MSI GF65 9SEXR-430NL vs MSI GS65 Stealth 9SD-431NL

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een game laptop voor op het werk.

Nu is mijn oog al een paar dagen op de https://www.bol.com/nl/p/gf65-9sexr...k3ZdL9CXTCrpPhaORdJPSA.1_9_10.11.ProductImage gevallen en heb hem ook zojuist besteld.

Totdat ik zojuist deze tegen kwam https://www.bol.com/nl/p/msi-gs65-g...i56AJQDNKrjoNnm3bJGMg.1_10_11.20.ProductTitle.

Ik twijvel enorm nu tussen de 2.
Ben bewust van de kleine verschillen :

MSI GF65 heeft dan een 120 HZ scherm met een RTX 2060 kaart. kost 1199

MSI GS65 stealth heeft een 144 HZ scherm met een RTX 1660TI. Ik vraag me af wat de betere koop is. Dit lijkt me een ouder model? maar is wel afgeprijst van 17/1800 voor 1230
De 30 euro prijsverschil kan mij verder niks interesseren.
Verder lees ik toch wat positivere recensies over de GS65.
O.a. dat het beeldscherm feller en mooier is.

En de 4% performance verschil tussen de videokaarten lijkt me ook niet dat het bijster veel uitmaakt.
Op moment van schrijven is de GS65 tijdelijk uitverkocht , maar ik ga ervan uit dat hij zo weer leverbaar is.

Wat ik belangrijk vind is dat ik er nog lang plezier van kan hebben.
Dit word tevens mijn 1e game laptop dus ik twijvel enorm.
Films ga ik er trouwens ook veel op kijken.

Ik hoop dat jullie wat meer inzicht betreft mijn aankoop kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Nicky

Maartenlei

Senior Member
User systemen
En de 4% performance verschil tussen de videokaarten lijkt me ook niet dat het bijster veel uitmaakt
Ik zie in games ongv 20% verschil en rond de 10%prijs meestal, hier dus niet.
Ik ben op zoek naar een game laptop voor op het werk
Voor meeste werk lijkt mij een game laptop niet noodzakelijk. Maar goed, er zijn preferences.
Op moment van schrijven is de GS65 tijdelijk uitverkocht , maar ik ga ervan uit dat hij zo weer leverbaar is.
Kijk anders naar de gs66 of de razer blade 15 of dell xps 15/17 9500 of 9700.

Ik zou zelf voor de 2060 met 120hz scherm kiezen, maar weet de verschillen en zou dan voor de gs stealth kiezen over de dikkere.
De keuze wordt denk ik vooral op:
Welke programma's ga je gebruiken?
Moet je de laptop vaak meenemen of verplaatsten?

Denk dat je daarmee wel wat kan.

Ik zie in games ongv 20% verschil en rond de 10%prijs meestal, hier dus niet.

Voor meeste werk lijkt mij een game laptop niet noodzakelijk. Maar goed, er zijn preferences.

Kijk anders naar de gs66 of de razer blade 15 of dell xps 15/17 9500 of 9700.

Ik zou zelf voor de 2060 met 120hz scherm kiezen, maar weet de verschillen en zou dan voor de gs stealth kiezen over de dikkere.
De keuze wordt denk ik vooral op:
Welke programma's ga je gebruiken?
Moet je de laptop vaak meenemen of verplaatsten?

Denk dat je daarmee wel wat kan.
Het is puur alleen voor gamen en zo nu en dan netflixen, de keuze was inmiddels ook op de GF65 met de 2060 en 120HZ scherm gevallen,althans ik heb hem al bijna 3 weken in huis. Ik neem hem wel vaak mee, maar het gewicht maakt mij niet bijster veel uit.
Kwa budget is 1500 ongeveer het maximale wat ik er aan uit wil geven.
Ik ben me toch ernstig aan het bedenken om voor deze laptop te gaan https://www.bol.com/nl/p/asus-rog-g...300000001201085/?referrer=socialshare_pdp_www .
Grotere ssd (1tb) vs (512gb is toch te klein voor me) dan zou ik een portable ssd moeten aanschaffen en die gf65 draait alleen op usb 3.1 gen 1... de 2070 videokaart,de mooie rgb verlichting trekt me toch wel ernstig aan en de betere processor.
Dit lijkt me toch wel een betere bang for the Buck? Ben echt in dubio nu . ik heb nog 9 dagen om die GF65 te retourneren.

welkom terug weer!
als je gelukkig bent met de gf65, zou ik niet moeilijk doen om het terug te sturen.
zolang die het nu doet zoals je wil, waarom dan veranderen.
Dankje:)
Ben er zeker gelukkig mee!
Draait alles op ultra tot zo ver.
Maak me alleen zorgen over de temperaturen (90+ graden cpu) en dan heb ik al een laptop cooling pad eronder staan.
En vanwege de beperkte opslag ruimte. (Zie ik mezelf in de toekomst alsnog een portable ssd kopen + 150 euro ongeveer.)

Gooi er nog 150 euro erbovenop voor die ASUS ROG en ik heb betere specs inclucief temperaturen.
Wat ik tot zo ver heb kunnen lezen op internet hierover.
Vind het een lastige keuze.

Maartenlei

Senior Member
User systemen
Maak me alleen zorgen over de temperaturen (90+ graden)
in welke programma's?

probeer undervolting:
is gemakkelijk als je msi afterburner gebruikt samen met een zware game of benchmark.
ik heb mijn desktop gpu samen met modern warfare ge undervolt.
scheelde toch wel 4 graden.
en stabielere performance op 1 a 2 fps minder in algemeen.
hier de link naar de video:
https://www.youtube.com/watch?v=zUkPAVcb9Xc&t=367s

Bovenaan