MSI FanPanelDag

MSI FanPanelDag.

In deze review ga ik het hebben over de fanpaneldag van MSI die plaats vond op 28 februari 2015. Deze dag was speciaal georganiseerd voor de leden van het MSI fanpanel. Dit is het programma waar aan gehouden werd:
11:30 – 12:00 Binnenkomst alle fans
12:00 – 12:10 Aftrap van de dag
12:15 – 14:15 Workshop over het schrijven van een review door Koen Crijns van HWI, expert user reviewers en MSI
14:30 – 16:15 Presentaties van Ubisoft, Gamersnet en ESL
16:15 - 17:00 Live game stream op het bioscoop scherm door ScreaM (CS:GO)
17:00 – 17:15 Afsluiting van de dag

Design van de fanpaneldag.
Dit evenement werd gehouden in de euroscoop in tilburg. Er was 1 bioscoopzaal en een lobby afgehuurd. De bioscoopzaal functioneerde uitstekend als podium voor alle presemtaties die werden gehouden. In de lobby waren verschillende computers en laptops gepositioneerd waar op gegamed kon worden. Totaal waren er 24 systemen waar je op gamen. Er waren ook een paar tafels gereserveerd voor een paar mensen die een overclock computer hadden meegenomen. Ee werd zelfs vanuit de lobby gestreamd.

Fanpaneldag als product.
De fanpaneldag is een compleet en goed verzorgd product. Zo was er aan alles gedacht, zoals gratis entree, een gratis consumptie, een grote variatie in speelbare games zadat er voor iedereen wel iets leuks was, goed voorbereide presentaties en zelfs een loterij plus een goodiebag voor iedereen.
De ruimte waar het plaats vond was groot genoeg voor de 230 mensen die aanwezig waren. De aankleding van de ruimte was niet te druk maar het was zeker wel duidelijk dat het door MSI georganiseerd was.

De speciale feature van de fanpaneldag.
De fanpaneldag heeft als speciale feature dat het het enige evenement is voor de fans van een hardware bedrijf in de Benelux (voor zo ver ik weet). Hierdoor heeft MSI een grotere band met zijn leden van het fanpanel.

Gebruikerservaring.
Mijn persoonlijke ervaring met deze fanpaneldag is zeer positief. Dit komt omdat ik het erg naar mijn zin had en alles goed geregeld was. Het kwam over alsof dit vaker was gedaan omdat alles goed in elkaar overliep. De mogelijkheid om de presentatie stil te verlaten omdat je er geen interesse had of er al veel van wist vind ik prettig. En dat je dan kon gamen op verschillende systemen zodat je je niet zat te vervelen vind ik een uitstekende keuze. Zo kom je ook nog eens meer in aanmerking met de veschillende producten van MSI.

Conclusie.
Ik vind het een zeer geslaagd evenement omdat er meer dan genoeg te doen was en je zelf kon kiezen wat je wou gaan doen. Verder is het zeer prettig dat er met veel dingen rekening is gehouden zoals consumptie en eventuele verveling.
Pluspunten:
+ Erg goed geregeld.
+ Meer dan genoeg te doen.
+ Niemand met lege handen naar huis laten gaan.
+ Ontzettend leerzaam.
Minpunten:
- Langdurige spellen op de systemen waardoor je soms lang moest wachten voordat je aan de beurt was.
Cijfer: 8,5/10

Auteur: Robbert Ruiter

Bovenaan