MSI Arctic Ten Forward (i5 7500, 1070 Quick Silver, TT view 27)

REACTIE op comments over PSU:

de PC-Builder van Alternate accepteert geen 400w voeding icm een 1070 gpu.
Alternate is de leverancier en tevens bouwer van de winnende setup, daarom denk ik dat alternate niet akkoord gaat met zo'n build als het tegen hun eigen eisen ingaat.
Klinkt logisch, het is niet raar als ze hun eigen online advies willen aanhouden. Probleem is ik zie niets in de regeltjes over de PC-builder of hoe ze willen dat je de vereisde PSU capaciteit berekent. Ik hoop natuurlijk dat dit soort builds niet afvallen, maar wie weet... meer duidelijkheid is welkom.

Philpend zegt het al, die systeem builder is niet perfect. Alternate zegt 450W, Nvidia en MSI zeggen 500W, Cooler Master en Be Quiet! komen uit op 300W. Dat is meer dan 50% verschil! Dan denk ik ook aan speling en evt. winstoogmerk. Waarschijnlijk vooral om retours en RMA te voorkomen als iemand een brakke voeding gebruikt die de beloofde max. capaciteit niet volhoudt. Cooler Master en Be Quiet! hebben dat probleem niet en doen een optelsommetje voor je werkelijke max. gebruik.

Edit 2: https://nl.hardware.info/reviews/6927/16/nvidia-titan-x-pascal-sli-review-ultra-hd-voorbij-testresultaten-stroomverbruik

upload_2017-4-6_23-38-34.png

edit: Wensenlijst MSI Arctic Ten Forward van arashmickey

Meer riser GPUs!
Het is nog niet makkelijk om de GPU verticaal te monteren in je eigen kast, maar ik krijg het gevoel dat het best snel zal gaan nu enkele opties op de markt zijn verschenen. Overigens lees ik hier en daar klachten over grafische problem en verlies van prestaties bij gebruik van de meegeleverde PCIe riser kabel van deze kast, maar Thermaltake belooft gewoon een vervanging als er problemen zijn. De verticale GPU belemmert deels het zicht op het moederbord, wat wel weer betekent dat het niet zo opvalt als je een mATX in een ATX kast doet zoals in deze build.

Bij de coolermaster winkel (cmstore.eu) hebben ze trouwens een GPU riser mount, het vereist wel een kleine mod. Hopelijk zullen meer van deze dingen op de markt zien. Op amazon kan je makkelijk je een goede riser kabel vinden.

De 1070 Quicksilver is in de aanbieding!
Kost hetzelfde als de Armor en is dus een regelrechte verbetering als op je build als je een 1070 er in doet. Ik vroeg mij al af wat ik met deze kast zou doen nadat ik de Ryzen versie zag (met "Ryzer" GPU mount hehe): https://nl.hardware.info/forum/threads/msi-arctic-ryzen-yin-yang.289531/#post-2574686
Omdat de Quicksilver en Corsair RGB fans in de aanbieding is kan ik het niet laten. NB het voorpaneel is een donker getint raam en laat LED/gekleurde fans zien. De kast zelf heeft maar 1 exhaust fan.

Cryorig C7:
Is weer op leverbaar! Leuk dingetje :D Jammer dat low-profile minder koelt dan tower koelers. Smaken verschillen maar feit is ze belemmeren het zicht minder. Was de Intel stock cooler maar iets minder lelijk - vooral dat kabeltje.

Opslag:
Het valt op dat veel builds hier (en op r/buildapc) het houden op ~250Gb. Doe ik ook: ik heb al opslagmedia bezitten en het is makkelijk uit te breiden, huidige prijsstijging SSDs. Geldt waarschijnlijk ook voor 8gb ipv. 16gb geheugen. Toch vraag ik mij af hoe lang men er gemiddeld mee doen voordat ze uitbreiden, het duurde mij iets langer dan een half jaar geloof ik.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb dit al eerder in deze competitie gezien, de PC-Builder van Alternate accepteert geen 400w voeding icm een 1070 gpu.
Alternate is de leverancier en tevens bouwer van de winnende setup, daarom denk ik dat alternate niet akkoord gaat met zo'n build als het tegen hun eigen eisen ingaat. Mogelijk zou dit kunnen als je zelf je build maakt, maar combinaties die niet geaccepteerd worden op de site van Alternate gelden net als de prijs berekening voor iedereen, en dus zou het geen gelijke maatstaaf zijn voor mensen die de PC-builder wel als tool gebruiken.

philpend

Senior Member
User systemen
De pc builder van alternate is veel te kritisch. Heel voorzichtig ga ik er vanuit dat er een commercieel belang is van alternate bij hun builder, want een goede 400w voeding is meer dan voldoende voor een 1070 op een modern systeem.
Volgens tests van hwi gebruikt die combi minder dan 280w voor het hele systeem tijdens voluit gamen en is een 400w dus prima.
https://nl.hardware.info/product/351457/evga-geforce-gtx-1070-sc-acx-30-8gb/testresultaten

Zelfde verhaal met koelers, de arctic i32 is prima geschikt voor een overklok volgens de tests van HWI maar zie je in de builder ook niet terug als je al een overklokbare cpu hebt geselecteerd. Moraal van dit verhaal: laat de builder van alternate links liggen als je niet teveel uit wilt geven.

Bovenaan