MSI ARCTIC Build: White Siberian Tiger

philpend

Senior Member
User systemen
Denk dat het beter was geweest als reacties niet uitgemaakt zouden hebben, er een aantal builds gekozen waren waar wij vervolgens uit konden kiezen in een poll.
Achteraf gezien denk ik dat je daar inderdaad gelijk in hebt. Het idee was op zich goed, maar het had de door jou geschetste neveneffecten. Sowieso liep deze wedstrijd een stuk minder dan die van vorig jaar (afgaande op het aantal ingezonden builds en de reacties daarop).

Djonny

Senior Member
User systemen
Nu is het echter ook wel zo dat veel mensen natuurlijk helemaal niet op anderen reageerden omdat ze daarmee hun eigen kans verminderen gezien je hun automatisch een +1 geeft en dat zelf niet krijgt.
Kijk maar naar het aantal builds dat 0 tot 2 a 3 reacties heeft.
Denk dat het beter was geweest als reacties niet uitgemaakt zouden hebben en er een aantal builds gekozen waren waar wij vervolgens uit konden kiezen in een poll.
Zeker, zo ging dit de vorige keer dus ook, met een poll die nu waarschijnlijk ook terug komt, in mijn ogen is het juryconcept en daarna stemmen nog steeds een beter idee dan het reactiegebaseerde concept.

Maar vorige keer was er een finalist gekozen die een build had gemaakt die niet in elkaar pastte (te grote CPU-koeler voor de behuizing). Hoewel het maar ging om een tweetal millimeters volgens de specificaties hier op HWI, is het toch niet heel netjes dat zo'n build dan meedingt.

Eventueel kan men de PC-builder van Alternate gebruiken om de builds te controleren zodat compatibiliteitsproblemen niet meer voorkomen.

Zeker, zo ging dit de vorige keer dus ook, met een poll die nu waarschijnlijk ook terug komt, in mijn ogen is het juryconcept en daarna stemmen nog steeds een beter idee dan het reactiegebaseerde concept.

Maar vorige keer was er een finalist gekozen die een build had gemaakt die niet in elkaar pastte (te grote CPU-koeler voor de behuizing). Hoewel het maar ging om een tweetal millimeters volgens de specificaties hier op HWI, is het toch niet heel netjes dat zo'n build dan meedingt.

Eventueel kan men de PC-builder van Alternate gebruiken om de builds te controleren zodat compatibiliteitsproblemen niet meer voorkomen.
Dat had van tevoren gespot moeten worden inderdaad.
Compatibiliteitsproblemen zijn een grote no-no op een website waar je naar mijn mening toch wel mag verwachten dat ook de gebruikers de kennis hebben om daar rekening mee te houden.

Ik ben erg benieuwd hoe er met koelers omgegaan gaat worden die niet geleverd worden met AM4 voetje komen maar wel gratis aan te vragen zijn op basis van het aankoopbewijs.
Technisch voldoen ze dan wel maar is dat voetje er niet bij levering.

Het zou mooi zijn als iedereen naar tientallen builds kijkt en reageert, maar misschien teveel gevraagd. Jammer, want ik vermoed dat het ook meteen regressie naar het gemiddelde zou veroorzaken in de resultaten, zodat er minder onderscheid is tussen doelgericht en spontaan stemgedrag. Dan hoef je geen extra regeltjes te maken die bv. mensen uitsluiten vanwege een kersverse account. Misschien viel de opkomst dit jaar net onder een bepaalde drempel of zo, maar ik ben geen statisticus dus wie weet. Ik denk hoe meer belangstelling voor de builds ipv. de builders of de telling, hoe meer geslaagd deze wedstrijd en reklame.

Bovenaan