MSI ARCTIC Build: White Siberian Tiger

Deze pc is gemaakt voor gaming op hoge settings. Ik heb het de naam White Siberian Tiger geven omdat ik in de stijl van wit met een beetje zwart wilde blijven en een siberische tijger is ook wit met stukjes zwart. Voor de rest heb ik gekeken om in deze prijs klasse veel opslag ruimte te hebben en hoge preformance, daarvoor de 1 tb WD drive. Ook zit er een 240 gb ssd in zodat het opstarten en het laden van games lekker snel is maar ook dat je eventule andere programa's ook lekker snel zijn. Ik heb expres geen m.2 drive gekozen omdat ik in een hardwere.info de test had gelezen over ssds of m.2s en voor wat ik doe was een m.2 voor mij alleen maar geld verspilling. Ik heb voor de 1060 6gb armor gekozen omdat hij de meeste games wel op mid/high settings 60 fps kan spelen en de armor is zodat hij zwart met wit is zodat hij met de kleuren overeenkomt. de psu is 450 watt zodat je genoeg hebt om deze pc te kunnen runnen en het heeft ruimte voor eventuele upgrades later.

Link voor wensenlijst: Wensenlijst MSI ARCTIC Build: White Siberian Tiger van JoostGodschalk

je zit boven de max 1250,en een beetje is niet volgens de regels..
Als je de regels had gelezen dan had je dit moeten zien:
  • Plaats in het topic naast de wensenlijst een screenshot van de wensenlijst, zodat zichtbaar is dat het totaalbedrag op de dag dat je het maakte niet hoger was dan 1250 euro.
En op mijn screenshot staat dat de samenstelling €1246.26 is en dat is volgens mij onder de €1250.

Best goed, alleen AIO zonder overclocken is voor mij iets te!
Ik heb de AIO gekozen voor latere upgrades als ik een andere CPU neem en ik vind het er iets mooier uit zien dan een aircooler. En het past in het budget dus...

Kan hij alleen ook watchdogs aan op mid/High settings?
Ja hoor als het goed is zou die dat wel aan moeten kunnen.

Dat de foto het niet doet is een grote naai streek van hardwere.info als ze niet eens een foto kunnen bewaren. Als ik hier door niet door ga is dat heel gemeen ik kan er vanavond opnieuw de foto opzetten.

Over die reacties kijk bij de nummer 1 hij heeft ook precies het zelfde gedaan dus als hij het zo doet waarom de rest niet.

Laatst bewerkt door een moderator:

philpend

Senior Member
User systemen
Neen, dit zijn de opgetrommelde vriendjes die komen helpen. Heel logisch bij deze opzet van de competitie. Maar de jury is ook niet blind en zal niet zo maar de drie (?) builds met de meeste posts in de finale zetten. En in die finale komen we overigens die vriendjes en vriendinnetjes ook weer tegen.

En er is iets misgegaan met het plaatsen van het screenshot van de prijs bij alternate dat topicstarter niet heeft opgelost, dus voldoet deze build niet aan de voorwaarden om mee te doen. Kennelijk waren de regels dit jaar erg ingewikkeld, want bij redelijk wat inzendingen zie je dat er wat fout gaat wat dat betreft.

Enige alternatief voor vriendjes en vriendinnetjes die opgetrommeld worden zou zijn dat de jury het laatste woord zou hebben over de winnaar. Wedden dat hun beslissing ook weer heel veel commentaar op zou leveren?

En over de wedstrijd gesproken; zou de jury niet al afgelopen week de finalisten bekend maken?

Laatst bewerkt:
Neen, dit zijn de opgetrommelde vriendjes die komen helpen. Heel logisch bij deze opzet van de competitie. Maar de jury is ook niet blind en zal niet zo maar de drie (?) builds met de meeste posts in de finale zetten. En in die finale komen we overigens die vriendjes en vriendinnetjes ook weer tegen.

En er is iets misgegaan met het plaatsen van het screenshot van de prijs bij alternate dat topicstarter niet heeft opgelost, dus voldoet deze build niet aan de voorwaarden om mee te doen. Kennelijk waren de regels dit jaar erg ingewikkeld, want bij redelijk wat inzendingen zie je dat er wat fout gaat wat dat betreft.

Enige alternatief voor vriendjes en vriendinnetjes die opgetrommeld worden zou zijn dat de jury het laatste woord zou hebben over de winnaar. Wedden dat hun beslissing ook weer heel veel commentaar op zou leveren?

En over de wedstrijd gesproken; zou de jury niet al afgelopen week de finalisten bekend maken?
Dit ben ik helemaal met je eens. Ik had niet de verwachting dat ik zou gaan winnen maar het is wel heel erg opvallend. misschien een IP check bij threads vol met opvallende reacties?

philpend

Senior Member
User systemen
Ik neem aan dat dat wel zal gebeuren met de finalisten, gewoon om zeker te zijn. Het zou erg lullig zijn als er vanaf 1 adres allemaal verschillende accounts aangemaakt worden om een build te ondersteunen. Maar zelfs dan zou het nog de bevolking van hetzelfde studentenhuis kunnen zijn, dus ik blijf voorzichtig met oordelen.

Ik zag overigens al 1 topic waarbij dat aan de orde was en HWI om een verklaring vroeg. Dat was al heel vroeg in de competitie, dus ze zijn wel alert.

Ik neem aan dat dat wel zal gebeuren met de finalisten, gewoon om zeker te zijn. Het zou erg lullig zijn als er vanaf 1 adres allemaal verschillende accounts aangemaakt worden om een build te ondersteunen. Maar zelfs dan zou het nog de bevolking van hetzelfde studentenhuis kunnen zijn, dus ik blijf voorzichtig met oordelen.

Ik zag overigens al 1 topic waarbij dat aan de orde was en HWI om een verklaring vroeg. Dat was al heel vroeg in de competitie, dus ze zijn wel alert.
Uiteraard. Mijn huisgenoot en ik hebben ook op elkaar gereageerd. In ons geval omdat we het ook echt van elkaar een goed systeem vonden. Verschil is echter duidelijk zichtbaar gezien er niet 10 accounts zonder posts staan.
Dat gezegd hebbende, een slim persoon zou het IP natuurlijk spoofen maar veel menen zullen hier niet aan denken.

Als de eerste reactie 10-11 dagen na het posten, is van iemand die jou er op moet wijzen op dat de prijs niet klopt.
Je geen overzichtelijk lijstje hebt gepost, mensen moeite moeten doen om je build te bekijken en de prijzen te controleren.
De screenshots niet meer werken op moment dat er beoordeeld word. En dat er al twijfels zijn over de accounts die er op je post hebben gereageerd. Dan sla je volgens mij de plank al compleet mis.

Djonny

Senior Member
User systemen

Vorig jaar was de keuze van de jury niet al te goed onderbouwd, naar mijn mening. Als er nu een aantal mensen van HWI naar keken als jury had je denk ik een beter resultaat kunnen krijgen. Of in ieder geval even een korte review ronde kunnen maken van de gekozen builds van de jury. Dingen zoals een te hoge CPU-koeler moeten eigenlijk niet in een finale-build kunnen.

En ja, "In de week van 17 april worden de potentiële winnaars geselecteerd. Kort hierna kunnen de bezoekers een week lang stemmen op de definitieve winnaar."

Laatst bewerkt:
Vorig jaar was de keuze van de jury niet al te goed onderbouwd, naar mijn mening. Als er nu een aantal mensen van HWI naar keken als jury had je denk ik een beter resultaat kunnen krijgen. Of in ieder geval even een korte review ronde kunnen maken van de gekozen builds van de jury. Dingen zoals een te hoge CPU-koeler moeten eigenlijk niet in een finale-build kunnen.

En ja, "In de week van 17 april worden de potentiële winnaars geselecteerd. Kort hierna kunnen de bezoekers een week lang stemmen op de definitieve winnaar."
Nu is het echter ook wel zo dat veel mensen natuurlijk helemaal niet op anderen reageerden omdat ze daarmee hun eigen kans verminderen gezien je hun automatisch een +1 geeft en dat zelf niet krijgt.
Kijk maar naar het aantal builds dat 0 tot 2 a 3 reacties heeft.
Denk dat het beter was geweest als reacties niet uitgemaakt zouden hebben en er een aantal builds gekozen waren waar wij vervolgens uit konden kiezen in een poll.

Bovenaan