MSI afterburner FPS counter

dnlffn

Senior Member
User systemen
Ik krijg het niet voor elkaar om in mijn on screen display van MSI Afterburner de fps zo in te stellen dat ik het kan zien in avg,min,max.
Wel is het zo dat ik de beeldverversingssnelheid en frame tijd kan laten weergeven dit werkt gewoon prima, maar ik wil het nu juist anders hebben en de framerate min,max,avg laten weergeven als ik deze aangevinkt gebeurd er niks, heb al van alles geprobeerd.

Doe ik iets verkeerd?

seb83

Senior Member
User systemen
Zeker, je kunt bij gelijke kloksnelheid fors lagere voltages runnen dan stock, dat scheelt stroomverbruik / warmte / geluid. Of je kunt juist extra headroom creeeren voor een nog hogere OC. Dat laatste vind ik zelf minder interessant.

Op welke kloksnelheid en voltage draait je gpu na 5 minuten volle load?

dnlffn

Senior Member
User systemen
Zeker, je kunt bij gelijke kloksnelheid fors lagere voltages runnen dan stock, dat scheelt stroomverbruik / warmte / geluid. Of je kunt juist extra headroom creeeren voor een nog hogere OC. Dat laatste vind ik zelf minder interessant.

Op welke kloksnelheid en voltage draait je gpu na 5 minuten volle load?
44127

Heb de kaart voor de clock snelheid met de oc scanner gedaan, mem clock handmatig, hij wordt niet warmer dan 73graden met gamen, speel op 3440x1440
alles op max settings natuurlijk:p

seb83

Senior Member
User systemen
Dit is in idle, dat zegt niet zoveel. Als je een paar minuten Unigine Heaven laat draaien dan levelt je gpu op een gegeven moment op een bepaalde kloksnelheid. Vervolgens ga je de curve zo aanpassen dat diezelfde kloksnelheid op een lager voltage behaald wordt. Check dit artikel maar eens.

seb83

Senior Member
User systemen
hoe bedoel je onder load die curve aanpassen?
Dat je de curve aanpast terwijl je de Heaven benchmark draait, zodat de gpu vol belast wordt.

dit is het laagste, ik kan niet verder want dan is hij in game onstabiel
Je bent 'm behoorlijk aan het pushen, daarom krijg je het voltage niet lager. Kijk maar naar de HWI duurtest, daar stabiliseert dezelfde kaart op op 1810 MHz: https://nl.hardware.info/artikel/8669/asus-rog-geforce-rtx-2080-ti-strix-oc-review#geluidsproductie-en-temperatuur.

Wat interessant zou zijn, is om de kaart op bijvoorbeeld 1900 MHz te klokken, te kijken hoe laag je het voltage kunt krijgen (richting de 900 mV moet lukken). En vervolgens je fps vergelijken en gpu power vergelijken.

dnlffn

Senior Member
User systemen
Dat je de curve aanpast terwijl je de Heaven benchmark draait, zodat de gpu vol belast wordt.

Je bent 'm behoorlijk aan het pushen, daarom krijg je het voltage niet lager. Kijk maar naar de HWI duurtest, daar stabiliseert dezelfde kaart op op 1810 MHz: https://nl.hardware.info/artikel/8669/asus-rog-geforce-rtx-2080-ti-strix-oc-review#geluidsproductie-en-temperatuur.

Wat interessant zou zijn, is om de kaart op bijvoorbeeld 1900 MHz te klokken, te kijken hoe laag je het voltage kunt krijgen (richting de 900 mV moet lukken). En vervolgens je fps vergelijken en gpu power vergelijken.
Om hier nog even op terug te komen, ik heb afgelopen dagen wat geprobeerd maar ik krijg het niet echt goed voor elkaar het is natuurlijk voor mij allemaal nieuw,
ik heb de kaart overklokt met de oc scanner is het dan als nog mogelijk de voltages te verlagen? dit programma past dat namelijk toch al aan? Nu vallen de temps me erg mee en qua vermogen, boeit mij niet echt zo veel, maar ben wel erg benieuwd of het zou lukken met de oc.

wat zou jij adviseren dan? met de huidige ov curve van de oc scanner? 44195

Bovenaan