1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

MS-7848 Upgraden?

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Aäron Verhoegstraete, 3 jan 2019.

1. Aäron Verhoegstraete

Aäron Verhoegstraete Member

Sinds:
    3 jan 2019
    Oke bedankt iedereen! ik zal het proberen en laat wel nog iets weten.

2. govie

govie Senior Member

Sinds:
    20 jun 2014
    - In tegenstelling tot wat anderen hier zeggen kan je ook gewoon je computer exclusief 750ti en moederbord recyclen en dan een 2de hands moederbordje voor 25 euro regelen als het moederbord-bios de videokaart niet accepteert, naast de aanschaf van een 1060 videokaart. Die 25 euro extra zijn de kosten niet. Vaak nemen verkopers bij moederbordverkoop ieder aannemelijk bod wel aan, want zoveel vraag is er niet naar volgens mij. De meeste kopers van ouwe meuk kopen liever sets van mobo+processor+geheugen.
    - Een voeding daarentegen zou ik nooit 2de hands kopen, niet omdat ik er zoveel vanaf weet maar omdat veel kenners mij dat vroeger afgeraden hebben.
    - Even ter verduidelijking, qua totaal vermogen zit je prima volgens deze roundup:

1. Een 750ti systeem verbruikt circa 147 Watt tijdens gamen;
    2. Een 1060 systeem verbruikt circa 223 Watt tijdens gamen;
    3. Ongeveer 75 Watt meer verbruik, is toch niet zo heel veel meer.

Laatst bewerkt: 4 jan 2019
  3. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Hier maak ik toch uit op dat de bios niet gelocked is.
    Ik zou het gewoon proberen, als de voeding het niet trekt haal je voor 45 euro een nieuwe die het wel aankan.

4. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Het is geen high-end voeding maar een brandhaard is het ook niet. Een redelijke voeding met 6 pins PCI-e die geen probleem zal hebben met een GTX 1060, mits het een videokaart is met 6 pins voedingaansluiting dus let hier op.

5. govie

govie Senior Member

Sinds:
    20 jun 2014
    Ik heb even nagekeken maar als je ervoor kiest om een 2de handse mobo en 1060 videokaart te nemen:

- 1060 videokaart is de vraagprijs 2de hands 140 euro (kan je nog een klein beetje vanaf halen).
    - Voor een nieuw moederbord zit de vraagprijs wss rond de 50 euro, hier zou eventueel mits je het ophaalt voor 25 euro wel ergens iets in de buurt kunnen vinden (maar dat hoeft alleen maar als je huidige moederbord de videokaart niet accepteert).
    - Als je niet 2de hands produkten wilt, dan zou ik alles van de hand doen en een nieuw systeem kopen, maar zelf ben ik voorstander van 2de handse videokaarten (mits niet al te duur).

6. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Dat recht heb je zeker, alleen moet je dan niet bij Alternate kopen....die proberen er alles aan te doen dat ze het geld niet terug hoeven te storten....

7. Aäron Verhoegstraete

Sinds:
    3 jan 2019
    Ik heb een videokaart van een vriend van mij geprobeerd en die had 2x 6pin nodig die had ik niet zitten maar ik had 1 dus we gingen maar proberen en we kwamen op een melding (zie afbeelding) wij weten dat het normaal is dat de computer niet verder opstart maar is dit een teken dat de computer het toelaat?

8. Renegade89

Renegade89 Senior Member

Sinds:
    7 feb 2006
    Zo te zien wel, deze melding komt van je videokaart af namelijk. Even kijken of je 2 molex-connectors kan gebruiken om een extra 6-pin mee te realiseren. Ben er geen fan van, maar je kan het op die manier wel even testen.

9. Aäron Verhoegstraete

Sinds:
    3 jan 2019
    Vandaag is de videokaart bezorgd en meteen uitgeprobeerd alles geinstaleerd en werk pefect! Iedereen bedankt om jullie raad :) zo ben ik ook wijzer geworden over hoe alles een beetje inelkaar zit.

wailingwimmy en philpend vinden dit nuttig.
  10. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    En daarom zijn 'merk' pc's geen goede aankopen als je een beetje hardware liefhebber bent (lees : als je meer dan wat surfen en een word documentje maken wil doen...).

11. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Mooi man,veel plezier!

12. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Heb je een 1060 met 1 x 6pins gekocht of een molex naar pcie adaptor gebruikt ?

13. Aäron Verhoegstraete

Sinds:
    3 jan 2019