Monitor met veel lichtopbrengs (candela per 2m)

Beste hwi'ers

Omdat ik zeer slechtziend ben (<3% gezichtsvermogen). Ben ik op zoek naar een nieuwe monitor met de volgende specs:

* minimaal 24" of groter
* minimaal 500 of 600 candele of hoger
* budget maximaal € 350,00

Het belangrijkste is de lichtopbrengst het aantal candela oer 2m. Waarbij de meeste een zonnebril nodig hebben voor dit schermen, wordt het voor mij pas leesbaar. Ik doe verder niks aan gamen of zo.

Door het grote aanbod van monitoren zie ik de bomen door het bos niet meer.
De meeste die ik vind hebben 350 a 400 candela of minder, dit is te weinig om voor mij te kunnen zien.

En tja, helaas zijn medewerkers van Media Markt of andere winkels niet al te besy opgeleid.
Die staan je dom aan te kijken als je de term 'candela' laat vallen.

Hoop dat iemand voor mij de juiste monitor weet.

Alvast bedankt

Van

Senior Member
User systemen
Deze heeft 600 cd/m²
https://nl.hardware.info/product/437397/dell-s2419hm

Verder kan ik niet zo snel wat vinden in jou price range.

Of toch even doorsparen dan bv deze:
https://nl.hardware.info/product/443583/philips-momentum-436m6vbpab

720 cd/m² 43 inch monitor... Volgens Hardware.info zelfs een piek helderheid van 1.131,7 cd/m2!
https://nl.hardware.info/tv/1295/philips-momentum-436m6-vesa-displayhdr-1000-monitor-video-review

Met een monitor doe je vele vele jaren, dus zeker niet zuinig gaan doen en dus even doorsparen mijn advies.

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
User systemen
Het belangrijkste is de lichtopbrengst het aantal candela oer 2m. Waarbij de meeste een zonnebril nodig hebben voor dit schermen, wordt het voor mij pas leesbaar.
Ik denk dat de lichtopbrengst niet het belangrijkste is wil een scherm leesbaar voor je zijn en eerder het contrast het meest belangrijkste is. Als je b.v. een pagina met witte achtergrond hebt en een lichte kleur letters dan blijft dit onleesbaar en zelfs een hogere lichtopbrengst dit nog onleesbaarder maakt.

Naar mijn inschatting denk ik dat hee O-Led scherm voor jou het beste zou zijn vanwege het hoge contrast tussen licht en donker maar in monitorvorm zijn die er nog nagenoeg niet. Asus heeft wel al een O-led monitor geïntroduceerd maar dan ga je aan prijzen denken van ettelijke duizenden euro's.

Denk dat je het beste toch eens zelf naar een goede pc zaak kan gaan en persoonlijk gaat uittesten want echt uitgaan van specificaties van fabrikanten kan je wel vergeten. Fabrikanten proberen natuurlijk altijd hun product zo goed mogelijk te presenteren en daardoor dat specificaties nog wel eens niet helemaal kloppen met de werkelijkheid.

Als je trouwens zo'n slecht zichtvermogen hebt denk ik dat je toch ook eens contact moet opnemen met het WMO en je misschien hiervoor een vergoeding kan krijgen.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Vaak niet nee en ik ook niet 1 2 3 hier in de buurt een pc zaak zou weten die een beetje keuze staan heeft qua monitoren :).
Laatste keer dat ik hier bij een PC winkel heb gekeken stond nog steeds de oude meuk er die ze vijf jaar eerder van een andere failliet gegane tent hadden overgekocht. Ze hadden op een gegeven moment ook een HP workstation laptop nieuw in de voorraad... natuurlijk geen hond die dat koopt daar. Stond er een jaar later nog, zelfde prijs, maar dan half vergeeld door de zon..

@Roel1966, om goed op het scherm te kunnen lezen, heb ik speciale software die een soort inverse maakt
van het kleurenpalet met hoogcontast. Vandaar dat het cdn voor mij belangrijk is.
Het is lastig te omschrijven hoe het beeld eruit ziet voor iemand met gezonde ogen, denk
dat je het moet zien...

In ieder geval worden in een aantal bovenstaande reacties een aantal monitoren vermeld die mij dus verder kunnen
helpen.

Bij deze bednk ik jullie voor de info/tips naar deze monitoren!

nutty

Senior Member
User systemen
Heb ook een ooghandicap,gelukkig (nog?) maar aan één oog,heet LMD,zorgt dat alles vervormd is wat je ziet,rechte lijnen zijn allemaal golfvormig etc,ook is alles in het slechte oog kleiner,erg irritant en helaas niks aan te doen.

Lang gezocht, maar uiteindelijk heb ik de Philips Momentum 43" monitor (436M6VBPAB ) gekocht.
Vorig jaar nog besproken op HWinfo TV, toen voor 799 euro, nu gezakt naar 569.
Voor mij een waar genot met zijn hoge lichtopbrengst.

Bovenaan