1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

monitor keuze voor 4k gaming

Discussie in 'Monitoren' gestart door Artilla2012, 30 nov 2017.

1. Artilla2012

Artilla2012 Member

Sinds:
    31 aug 2017
    Hallo alllemaal,

Ik heb pas een nieuwe pc dit klaar is voor 4k gaming.. enkel heb ik de monitor nog niet.

Normaal gebruik ik illiayama monitoren.. maar heb gehoord dat LG ook een goede keuze zou kunnen wezen

27/28 inch monitor

Graag jullie advies

Bedankt!

2. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Ik heb sinds eind september 2017 de 27 inch de LG 27UD68P deze monitor is een 4K en ben ik zeer tevreden en is een erg goede monitor, het heeft daarnaast een Hardware.info Excellent Award gekregen. Het gaat om een IPS paneel en de kleuren en vooral het contrast is erg hoog uit de reviews gekomen en de uniformiteit. Gamen gaat goed op 4K zonder problemen en is erg mooi. De LG die ik gebruik is in hoogte verstelbaar en 90° horizontaal draaibaar (Pivot), Verticaal kantelbaar. Er is nog een goedkopere versie beschikbaar de 27 inch LG 27UD58B voor €349 eveneens IPS en 4K maar mist de functie wat je met de duurdere model kan doen.

Offtopic: Ik hoor dat er mogelijk in januari 2018 de BTW dagen gaat komen bij de Media Markt en het wordt dan goedkoper op de producten. Mijn eigen 4K monitor kocht ik met 18e jaargang van de Media Markt normaal €449,- toen €368,- (heb wel in de prijsvergelijker vergeleken). Mocht je kunnen wachten zou ik je dat aanraden tot de BTW dagen Weg Ermee bij de Media Markt.

https://nl.hardware.info/product/345212/lg-27ud68p-b
    https://nl.hardware.info/reviews/70...n-review-tijd-voor-een-nieuw-scherm-conclusie

Succes met jouw keuze

Laatst bewerkt: 30 nov 2017
  3. Artilla2012

Artilla2012 Member

Sinds:
    31 aug 2017
    had deze monitor toevallig gisteren ook al gezien op internet

Bedankt!

4. choogen

choogen Member

Sinds:
    26 okt 2014
    Bij de keuze voor een monitor zijn er veel deelaspecten waar je op wilt letten. Okay, het moet 4K worden op 27-28 inch, maar hoe zit het met je andere voorkeuren?

1) verversingsfrequentie. Bij 4K monitoren zit je momenteel nog vast aan maximaal 60Hz, maar dat zou in 2018 wel eens hoger kunnen gaan worden. Ben je bereid daar op te wachten?
    2) Wat voor soort paneel wil je? TN, IPS of VA? Ben je bekend met de voor en nadelen van elke techniek?
    3) Wat voor kaart heb je nu in je systeem zitten? Geef je de voorkeur aan Gsync boven Freesync? Dan is het aantal beschikbare monitoren al direct flink beperkt. Daaraan gerelateerd het volgende punt:
    4) Wat is het budget dat je in gedachten hebt? Gsync is al snel 100-150 euro duurder dan een verder gelijkwaardige Freesync monitor.
    5) Cosmetische en praktische aspecten: hoe dik mogen de bezels zijn? Hoe lelijk of groot is de voet van de monitor? Komt de monitor met een Vesa mount of is de monitor sowieso al in hoogte verstelbaar, etc.
    6) Zelf zou ik ook kijken of er al betrouwbare reviews uit zijn van de monitor die je op het oog hebt. Het komt helaas nog vaak voor dat zelfs de A-merken geen constante kwaliteit kunnen leveren waar het gaat om het paneel en dan kun je eventueel terechtkomen in wat men soms wel een loterij is gaan noemen.

Laatst bewerkt: 6 dec 2017 om 13:02
  5. David van Dantzig

David van Dantzig HWI Redactie

Sinds:
    2 jul 2001
    Komend jaar moeten er ook 144Hz 4K monitoren gaan verschijnen. Verder is het naast de zaken die @choogen noemt ook wel relevant wat voor games je speelt. Snelle shooters zijn meer gebaat bij lage responstijden dan MMO's, om maar wat te noemen.