1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Monitor kapot ?

Discussie in 'Monitoren' gestart door Big Momma, 6 jun 2008.

1. Big Momma

Big Momma Senior Member

Sinds:
    12 jan 2007
    Mijn Samsung Syncmaster 206BW, die ik van de hersteldienst van Samsung in plaats van mijn 931BW heb gekregen, is volgens mij kapot.
    Gistere zette ik mijn computer en scherm op, maar mijn scherm gaf geen beeld, scherm was aangesloten via DVI en mijn scherm werkte al 3 weken in juist dezelfde situatie, maar nu dus niet. Ik heb mijn scherm en computer dan uitgeschakelt en de VGA kabel gebruikt, die werkte dan weer wel, daarna de DVI kabel en die werkte ook terug.
    Maar vandaag kom ik thuis zet alls op en mijn scherm geeft weer geen beeld, en dan bedoel ik geen beeld, geen icoontje van analog of digital, geen wit licht als je van boven kijkt, gewoon zwart net zoals hij aanstaat, heb hem dan via VGA aangesloten, maar dat werkte ook niet, dan dacht ik dat het aan mijn 3D-kaart lag, heb dan het scherm via VGA aangesloten op mijn pa zijn laptop maar dat werkte ook niet.
    Conclusie scherm is kapot

Het rare aan mijn scherm was dat toen ik hem voor de eerste keer aansloot het blauwe lampje niet zag branden rond de knop voor aan/uit en dit heeft heel de periode dat hij werkte niet gebrand. Samsung beloofde me een nieuw en beter scherm maar ik heb een scherm gekregen dat na 3 weken al kapot is.

Weten jullie soms waar het aan kan liggen ?
    Waarschijnlijk niet, maar het kan altijd, indien dit scherm volgens jullie kapot is zal ik terug contact moeten opnemen met de hersteldienst van Samsung, maar een slechtere periode dan de deze was er niet, want ik zit nu met 2 weken examens en na mijn examens komen mijn kabels toe voor Xbox 360 op mijn scherm, dusi k hoop dat ik snel een nieuw scherm zal krijgen.

2. Jaap H Busscher

Jaap H Busscher Senior Member

Sinds:
    27 jan 2000
    Indien het geheel niet werkt volgens instructies uit de handleiding en je ter bevestiging het scherm ook op een andere goedwerkende pc hebt geprobeerd, dan ligt het voor de hand dat het scherm defect is.

Het zijn relatief ingewikkelde apparaten, dus voor de meeste onder ons weinig zelf aan te repareren; ga de meest eenvoudige zaken eventueel even na (losse contactjes b.v.), maar laat het, in het geval van garantie, beter over aan de technische dienst van Samsung.

Je bent vanzelfsprekend in eerste instantie afhankelijk van een correcte afhandeling van de reparatie, hetgeen in de meeste gevallen zal plaatsvinden. Duurt het allemaal te lang of wordt je op de een of andere manier belazerd, dan kan het een lang en bitter verhaal worden. ;)

3. Big Momma

Big Momma Senior Member

Sinds:
    12 jan 2007
    Ik heb het probleem ondekt, het lag niet aan het scherm zelf maar aan de stroomkabel die kapot was, heb nu een andere stroomkabel aangesloten en het werkt trg.
    Bedankt voor je reactie

Hier mag een slotje op

4. Palmachius

Palmachius Senior Member

Sinds:
    12 mei 2006
    Heb je nog een goede nieuwe stroomkabel nodig voor het geval de huidige ook niet goed blijkt te zijn? Ik heb ze hier in overvloed liggen. ;)