Monitor geen signaal, hardware probleem

Eighty Three

Senior Member
Je kunt nog een andere voeding proberen maar dat zal hoogst waarschijnlijk niet het probleem zijn gezien andere mensen die de zelfde foutcode hebben gehad met hun Asrock 890 FX, werkt dat niet dan de harde schijven en SSD's en eventuele andere hardware zoals de geluidskaart et cetera 1 voor 1 los koppen en testen of de bios dan wel opstart. Erna zou ik toch echt wel contact opnemen met Asrock want die zal waarschijnlijk dan och wel een RMA adviseren.

JB56

Senior Member
Ho ff.....ik moet terugkomen op m'n eerdere posting, ik heb jaren geleden exact hetzelfde probleem gehad.
De pc startte en bleef, zo leek het, met een zwart scherm in de post hangen. Bleek uiteindelijk tóch dat de HDD kaduuk was. Ik zie jouw 00 melding en dat geeft feitelijk aan dat je pc wel degelijk door de post komt en dan vanaf de SSD/HDD moet doorstarten. Als de HDD wel opspint maar verder niets meer doet krijg je dus wat jij nu ook hebt.....

Kortom: probeer het eens met een andere SSD/HDD ipv je huidige schijf? Laatste optie kan ook zijn: vervang/wissel de SATA kabel/voedingskabel van je SSD/HDD.

Eighty Three

Senior Member
De TS komt niet eens in de bios wat dan wel zou moeten gebeuren zonder een HDD of SSD als één van de 2 of beide het probleem veroorzaakt.

JB56

Senior Member
De TS komt niet eens in de bios wat dan wel zou moeten gebeuren zonder een HDD of SSD als één van de 2 of beide het probleem veroorzaakt.
In theorie klopt dat, maar in mijn praktijk kwam ik absoluut niet in de bios. Mogelijk (mijn theorie) heeft dat te maken met de manier waarop de HDD/SDD kaduuk gaat. Meldt die zich helemaal niet, dan zal de pc de melding teruggeven dat hij geen OS/startschijf kan vinden. Maar als de HDD zich wel meldt, maar verder gebeurt er niets, dan zal de zaak blijven hangen.

Pc uiteindelijk weggebracht en ik kreeg 'm een week later terug met de melding dat er een driverprobleem zou zijn, verder niets (????). De pc startte tot mijn verbazing enkele keren gewoon op en toen gaf de HDD het toch maar op. Vervangen en alles draaide weer......

Eighty Three

Senior Member
Daarom ook even de HDD's loskoppelen zodat de TS misschien wel in de bios kan komen, mocht het probleem an een defecte HDD liggen. De drivers kan niet het probleem zijn want die hebben geen werking of invloed in het bios van een moederbord.

• Like
Waarderingen: JB56

wailingwimmy

Senior Member
Nieuw moederbord erin, nog steeds geen signaal
Lijkt erop dat windows ook niet start want met een korte druk op de knop gaat deze gelijk uit
Iemand nog een idee wat het kan zijn? :|

Cmos batterij vervangen, deed de pc helemaal niks meer
Oude batterij terug en gelukkig deed ie t weer
Krijg 0,0 beeld, komt alleen geen signaal in beeld

Bovenaan