Minecraft Server Hosting

Ik zou er niet eens aan beginnen. De markt voor minecraft servers is helemaal verzadigd. Concurrentie is al zeer hard en om daar emt een huis tui en keuken oplossing tussen te komen (niet lullig bedoeld) heeft naar mijn mening geen zin.

Je kan al servers met 6 GB DDR3 en XeonE3-1240 processor al huren voor 23 euro per maand. Geen geld als je het mij vraagt. Verder vergissen mensen zich regelmatig in de kracht die een Mcserver nodig blijkt te hebben. Dus ik persoonlijk zou op zoek gaan naar een andere manier van geld verdienen of ander diensten aanbieden

even inspelend op Zenixmaster, inderdaad leuk avontuur en ontplooi vooral je drang naar vrij ondernemerschap. Nu wil ik de pret niet drukken, maar:
1) staat je ISP toe dat je met, waarschijnlijk, je niet-commerciële verbinding servers gaat hosten.
2) je hebt hoogstwaarschijnlijk een a-synchrone aansluiting, weet je ook met welke snelheid kunt uploaden?
3) heb je een statisch ip-adres? Of wil je gebruik maken van bv. iets als dyndns? Kost nml. ook geld.
4) heb je genoeg kennis van routers (evt. switches) en servers? Zodat je voorkomt dat kwaadwillenden gelijk de vakantiekiekjes van je eigen laptop halen.
5) ik ben zelf niet bekend met Minecraft, maar zorg dat je zeker weet dat je geen licentie problemen krijgt met de applicatie of server softijs.

Ik zou ook gaan voor een serverbordje met een Xeon.

Anyway, heel veel succes, maar vooral plezier met je project

jurrian120

Senior Member
User systemen
Je kan beter een 6/8 core Xeon pakken (en ja er zijn varianten met een iGPU, anders remote desktop), want die zijn er voor gemaakt om 24/7 te draaien en daarbij server toepassingen uit te voeren.

Bovenaan