Mijn tips, truc's & results

DesertShooter

Senior Member
Ik vind het meestal een beetje asociaal om voor je eigen results een topic te openen, maar in dit geval wilde ik zoveel met jullie delen dat ik het even apart heb gedaan :).

Ik heb deze week niet geheel stil gezeten, langzaam zag ik meerdere score's boven mij komen, en dat kon ik natuurlijk niet weerstaan :p. Het vorige weekend had ik zo-ongeveer als enige een kaartje, en dus weinig tegenstand. Deze week is dat niet meer zo en ik verwacht dat het volgende week nog veel erger zal zijn :)

Ik ben deze week het meeste bezig geweest met tweaken en vmem-mod zoeken. Dat laatste was vrij frustrerend, aangezien ik hem echt nergens gevonden kon krijgen. Ik ben alle chips langs geweest, overal gemeten, maar zonder succes. Gelukkig hoorde ik dat DaWaN hem gevonden had, wat ik overigens erg knap vind ;).

Tweaks

Ook het zoeken naar tweaks had weinig succes. Bijna geen enkele tweak helpt, ik bleef constant rond de 116.5 fps hangen.

Aantekeningen:

Belangrijkste tweaks (dit is in NvHardPage):

Koeling

Toen maar even het geheugen beter gekoeld. Ik had nog vier sinkjes liggen, maar helaas geen "plakkerige" koelpasta. Dus net als Koen wat geimproviseerd:

Mijn vapo is atm helaas niet zo goed afgesteld, waardoor het in de kast erg warm wordt. Dus dat moest gecompenseerd worden met een extra (dikke) fan:

Delta 120MM op 4000 RPM :D

En toen moest de vapo worden gemount. Ik heb daarvoor een prachtige keukenplank vern**kt, en op maat gemaakt zodat het precies zou passen. Het nadeel van dit kaartje is dat de core zo dicht op het pci-e slot zit. Daardoor is de mounting snel te groot voor de PCI sloten achter het PCI-e slot. aan de achterkant heb ik een deel van de mounting van mijn Scythe Ninja gebruikt, dat verrassend genoeg precies paste.

Isoleren doe ik met wat celrubber en nagellak. Gewoon over de hele kaart heen, maakt me toch niet uit hoe de kaart eruit ziet :p . Het celrubber is jammer genoeg niet plakkend, maar dat heb ik opgelost met wat dubbelzijdig plakband.

VMods

Zoals al vaker genoemd hier, het zou kunnen dat het PCI-e slot niet genoeg stroom levert. Dat los je op door een gewone molex te pakken. Daar het uitende van af te knippen. Het gele draadje solderen op de cap die 12v aan geeft en klaar is kees :) . Je eigen stroomvoorziening op het kaartje!

De linker is voor het uitlezen van voltages, de rechter is voor extra power aan de kaart :)

(Jaja, het hoeft niet mooi te zijn :p)

En natuurlijk zitten de vcore en vmem mod er ook op :)

Ik was nu bijna klaar om te booten. Ik had alleen nog 1 probleempje: De batterij van mijn multimeter was op. Er gaat jammer genoeg een 9V blok-batterij in, die ik natuurlijk weer niet had :evil: . Na wat creatief denken was de oplossing simpel: zes 1,5 volt batterijen aan elkaar maken precies 9V :mrgreen: .

Eindelijk benchen...

Na de boot kwam ik erachter dat ik de evap temperatuur van mijn vapo niet af kon lezen. Hij stond namelijk tegen de muur :???: . Dus even een spiegeltje gepakt en ik kon in spiegelbeeld aflezen wat de evap-temp was :mrgreen: .

En toen kon ik dan toch eindelijk gaan benchen...

Results

Hardware:

Asus P5K Vanilla (unmodded)
Intel C2D E6400
2x1GB cheap twinmos ram
XFX 8400GS
350Watt no-name voeding

Koeling:

mini-heatsinks op het videokaart mem
Vapochill LS op de videokaart met custom mounting
Scythe Ninja op de CPU met custom mounting.

Voltage's:

Videokaart: vGPU: 1,732v
vMem: 2,1v
vCore: 1,3v (stock)
vDimm 1,9v (stock)

Speeds:

CPU: 2133MHz (stock)
Mem: 333MHz (stock)
Timings: 5-5-5-15

GPU: 920
Shader: 2350
Mem: 440 (DDR2 880)

Scores

158.5 FPS :mrgreen:

Compare url

Tot slot...

Ik wil Koen (Syngrow) nog even bedanken voor zijn suggesties op MSN, en DaWaN voor het uitvinden van de vMem mod :)

Nog wat pics:

(Dode) Hardware collectie :)

Contact evap is gelukkig goed

Degene die het uitendelijk allemaal moet doen :p

Totaal plaatje.

SpXing

Senior Member
Heel mooi man, maar het lijkt net alsof je hiermee je avontuur al afsluit. :razz:

Succes verder , je komt denk ik wel in de top 5 terecht met zo`n ervaring/skills :)

DesertShooter

Senior Member
SpXing zei:
Heel mooi man, maar het lijkt net alsof je hiermee je avontuur al afsluit. :razz:

Succes verder , je komt denk ik wel in de top 5 terecht met zo`n ervaring/skills :)
Ik ga zeker nog niet stoppen, daarvoor is het veelste leuk :).
In ieder geval gaat er nog droogijs op ;)

@mattie112

Bij rivatuner --> poweruser --> overclocking global --> max clock limit op 100 zetten

@ Koen

Succes met clocken, het zal je wel lukken denk ik ;)

@ massman

Ik zal het wel even testen :)

GoldenApe

Senior Member
Yea, erg tof man, erg bedankt voor het delen.
Veel succes met dice, maar denk je dat het veel zal schelen dan (tov vapo)? Ach, het is in ieder geval wel leuk :razz:

Tristard

Senior Member
Mattie112 zei:
Hoe krijg je die Shaders zo hoog? Hier kan rivatuner maar tot 1380 :(
Ik had die bios van rol-co, die hij gepost had aangepast, daar standaard 1500 op gegooit.
Daarna kon ik in rivatuner heel erg ver komen :p.

DesertShooter

Senior Member
Zo, weer even een update van mij :)

Deze week een beetje bezig geweest met het perfectioneren en verbeteren van mijn huidige setup. Ik heb een mooi benching tafel'tje gemaakt. 't Zijn maar 4 planken, maar toch erg handig (aanrader ;) ). Ik heb de voltmods op mijn kaartje even opnieuw gesoldeerd, de isolatie opnieuw gedaan en de mounting van mijn vapo verbetert.

Tenslotte nog gewerkt aan een externe powersource, gebaseerd op een stok-oude Pentium II 8) . Vmodje uitgezocht, eropgesoldeerd en gaan.

Dat vraagt natuurlijk om pics:

Delta op de vapo voor betere koeling :)

Donor PC :cool:

Vmod op het PII boardje

En die moet in de videokaart :)

De kaart werkt perfect op de stroom van het PII'tje, hij wil alleen nog niet boven de 1,5v, maar daar verzin ik wel iets op.
Results komen nog ;)

En nog een teaser:

Bovenaan