Mijn eigen ronde 2, schrale troost en afsluiting

zYAp

Senior Member
Hey allemaal :razz:

Na afloop van ronde 1 en het niet doorgaan naar ronde twee, vond ik dat ik toch wel een klein prijsje verdiend had, dus heb ik voor mezelf een mooie 8800gtx gekocht en het leek me wel leuk mijn ervaringen met die kaart even met jullie te delen :razz: en even te laten zien dat ik ook een 8800gtx kan overklokken, alhoewel niet extreem want het is voor 24/7 en moet dus stabiel zijn. Ik hou namelijk wel degelijk van gamen wat sommige betwijfelde in het vorige topic ;)

Hoewel niet gloednieuw ( heb de lotto nog niet gewonnen helaas:p) toch heel netjes in de doos inclusief alle assecoires en handleiding.

Zoals de topic titel al zegt, heb ik dit weekend maar als een soort ronde 2 beschouwd en ik ben dus ook het hele weekend lekker bezig geweest met van alles en nog wat uitproberen! Hieronder de setup en wat foto's:razz:

Setup:
Intel core 2 Duo E6750 onder een OCZ vindicator
Gigabyte p35 DS3R
OCZ nvidia 8800GTX
Memory: 1 gig OCZ flexXLC pc2 9200, 2 GB TeamXtreem pc2 6400, 512 MB Geil pc2 8000 alles op 4-4-4-12 @ 2.3V
PCpower&cooling silencer 750W voeding
Western Digital 80GB ide schijf.

Foto's

foto van setup en achterkant van de kaart vanuit het kikvors perspectief ;)

kaart in volle glorie :smile:

ja, uhh tijdens het benchen kreeg ik nogal dorst dus leek het me handig een koelertje te fabriceren }|

foto'tje van de complete setup :razz:

Na zo'n weekendje benchen zijn er natuurlijk ook altijd wat leuke result, ter verglijking post ik als eerste even de benches met alles op stock en daarna op 24/7 OC want dit mijn gewone game pc, en die houd ik liever heel, dus niks extreems :-(

Stock

3Dmark 03 en 06. Heb maar beide gedaan, 1 moderne en degene uit de compo :razz:

De test van Company of Heroes omdat dit het spel is dat ik het meeste speel en het ook een ingebouwde test bevat wat dus wel leuk is als verglijking :razz:

Hier even ter verglijking de score van een HD2900xt op stock in dezelfde bench van Company of Heroes, zelfde instellingen als hierboven. Dat hij toch hoger ligt dan de 8800gtx komt doordat de proccesor die hiermee liep op 3.6 Ghz draaide, het is maar ter verglijking :idea: -(screenshot van Rye. Tnx)

OC
Opnieuw 3Dmark 06 en 03. Toch wel een leuke verbetering al zeg ik het zelf.

Ook hier company of Heroes. En over deze score ben ik zeker te spreken want ik ben er zo'n 15 average fps op vooruit gegaan wat behoorlijk veel is in dit spel :eek:

Jammer genoeg wil de kaart niet harder dan 625 core/ 950 mem en 1450 shader en omdat ik deze kaart graag nog heel even heel laat voor m'n games, ga ik er ook geen voltmod op solderen. Kaart wordt met fan op 50% (lekker stil nog) niet warmer dan 65 graden ongeveer

Hoewel het geen extreme overclock is, ben ik er toch heel blij mee en vind ik dit een geslaagde afsluting voor mij van deze contest. Vooralsnog doe ik zeker mee aan de volgende contest en blijf ik deze natuurlijk nog wel even volgen:evil:

HWI bedankt voor deze contest, deelnemers aan ronde 2, nogmaal succes, en de rest ook bedankt voor de leuke berichtjes en reacties 8)

zYAp/Joost

Jumper2110

Senior Member
Zie ik daar de boxen van een Ozaki Nuke 28 staan?:D:D Ik dacht altijd dat ik de enige was die die had staan;) niet dus:cool:
Verder idd een mooie setup, ik vond het altijd al spijtig dat je niet naar de volgende ronde mocht maar er komen nog kansen;)

grtz

Ralf Schilders

Senior Member
leuk dat je dit ook doet je brengt alles op een leuke humoristische manier en dat spreekt mij iig zeker aan!
mooie overclock!

ik blijf je zeker volgen joost;)
en zoals hierboven gezegd er komen voor jou nog veel kansen en hopenlijk doe je dan weer volop mee!

sorry2

Senior Member
Top overclock en mooie afsluiting zYAp. Daar drinken we een lekker koud biertje op. }|

Btw wat zijn je nature scores?

Bovenaan