Met welke chipset ga jij Ryzen 3000 combineren?

Met welke chipset ga jij Ryzen 3000 gebruiken?

• X570, alleen het nieuwste is goed genoeg!

Stemmen: 46 22,7%
  • X470, het beste van de vorige generatie. PCIe 4.0 /care.

Stemmen: 31 15,3%
  • X370, destijds voldoende in geïnvesteerd, moet nog even mee.

Stemmen: 3 1,5%
  • B550, al moet ik dan nog even wachten.

Stemmen: 5 2,5%
  • B450, bang for the buck ftw!

Stemmen: 23 11,3%
  • B350, want ik ben niet bang.

Stemmen: 6 3,0%
  • A320, omdat het kan.

Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ga voorlopig geen Ryzen 3000 CPU kopen.

Stemmen: 86 42,4%
  • Wat is Ryzen 3000 nu weer?

Stemmen: 3 1,5%

• Total voters
    203

Crewz

Senior Member
User systemen
Ik blijft voorlopig nog mijn intel en nvidia setup gebruiken. Maar volgend jaar ben ik van plan te upgraden, zal waarschijnlijk een compleet systeem worden, aangezien er niet veel valt mee te nemen in mijn huidige systeem. Als de Ryzen 3000 nog steeds zo krachtig is met die tijd, dan zal ik deze combineren met het een X570.

Blijf overtuigd dat de beste strategie is om een nieuw platform voor 8 jaar te kopen. Na 3-4 jaar de grafische kaart wel vervangen, maar moederbord en cpu kunnen dan nog wel mee. Daarom X570!

Ik wil binnenkort wel upgraden naar een 3700x op x570. Mijn skylake i5 6500 loopt te vaak tegen zijn limieten aan in Cpu intensieve games zoals Cities Skylines (100% load).

bokuohn

Senior Member
User systemen
Zit op mijn 2700X met X470. Zal niet zo snel naar X570 gaan.

Een upgrade zal de 3900X 12 core worden, 3950X 16 core vind ik te duur.

Koeling van componenten op X470 zit ik niet zo over een. De topdown Noctua NH-C14 brengt overal genoeg koeling.

bokuohn

Senior Member
User systemen
Ik wil binnenkort wel upgraden naar een 3700x op x570. Mijn skylake i5 6500 loopt te vaak tegen zijn limieten aan in Cpu intensieve games zoals Cities Skylines (100% load).
Ik speel ook nog steeds regelmatig Cities Skylines maar mijn vorige 6800K en ook de 2700X doen het spel met 4 vingers in de neus. Processor wordt niet eens warm. Voor dat spel dus wel een groot verschil tussen een midrange en toprange processor.

D.B.

Senior Member
User systemen
Hier aan het kijken voor een upgrade voor een bestaand systeem van iemand anders. Dit wordt wat meer budget gelimiteerd met een Ryzen 5 3600. Ik zie eigenlijk weinig redenen om voor X570 te gaan en ik neig dus naar X470. Nu was ik aan het kijken voor een Asus Prime X570-P en zie ik dus dat X570 ondersteuning biedt voor een stuk meer USB 3.1 10Gbit/s poorten. De kans is dus groot dat het een low range X570 bord wordt.

Juriaan W

Senior Member
User systemen
Draai een R7 3700x icm een Asus Crosshair VI Hero (x370). CPU presteert prima; heb wel de cpu op een vaste frequentie draaien van 4.175ghz op 1.33 voltage.

Dabomb

Senior Member
User systemen
Heb momenteel een asus x470 crosshair VII hero wifi moederbord i.c.m een Ryzen 5 2600x.. (uiteraard gaat deze processor nog vervangen worden) Alleen voor op dit moment is dit keuze best wel lastig en vind het opzicht ook nog niet echt nodig.
Dit systeem ga ik voor WQHD gaming gebruiken..

Daarnaast heb ik voor goedkoop een Asus x470 prime pro moederbord kunnen kopen.. Aangezien ik dit systeem draaiend wilde hebben en dus echt elke cent goedkoper wilde hebben een R5 1500x daar voor gekocht. Dit systeem is voor een full hd build.

De moederborden die houd ik verlopig aan, aangezien ik hierop geen kosten hoef te maken.. Ik heb zelf weinig redenen om momenteel direct al over te stappen naar pci-e 4.0.

De x570 borden die ik gezien heb, ben ik ook totaal niet gecharmeerd van..

Wat mij het momenteel het meeste steekt is de eerste generatie ryzen dat niet goed met geheugen snelheden om kan gaan..
Daarnaast ben ik keihard aan het twijfelen om me Ryzen 5 2600x te verkopen.. Van de spire cooler daar ben ik ook niet echt gechameerd van. Doet het op zicht wel goed, al had ik liever een RGB koeler gehad..
Bij aan het denken om de 2600x te verkopen voor 135 euro als ik dat er voor zou krijgen en dan bij leggen eventueel voor een R7 3800X. De 2600x is met multicore prima.. Alleen wel erg jammer dat hij op single core wel achter loopt.. En hij daalt nou ook heel snel in waarde..

Wilde eigenlijk wachten op Zen 3.. Want heb het idee dat er best nog wel eens 15% aan ipc erbovenop zou kunnen komen..
Maar aan de andere kant ben ik er ook wel bang voor dat die Zen 3 processor best nog wel eens nog prijziger kunnen gaan worden.
Ik vind eigenlijk de Zen 2 8cores en 16 threads intressanter dan de R7 2700x.

Denk dat ik met de huidige Am4 borden dan nog wel 3 jaar eraan plak.. Denk er ook nog aan om voor de fullhd build misschien later nog een Pci-e 4.0 bord te kopen X670 als deze intressanter worden dan X570.
De fullhd pc hou ik dan op AM4 (daar gaat dan ook de beste processor dan naar toe) en voor de WQHD dan over naar AM5.
Maar zal zeker niet de eerste zijn op AM5 (aangezien DDR5 weer eens super duur gaat worden)

Het ziet er naar uit dat de asus x470 prime pro lekker in het systeem blijft zitten..
Schijnt dat deze ook een beetje pci-e 4.0 kan ondersteunen vanuit de cpu lanes:
https://www.guru3d.com/news-story/ryzen-3000-asus-opens-up-pcie-4-support-for-selected-x470-and-b450-boards.html).

Dus dan tegen die tijd het asus crosshair vii hero wifi bord vervangen voor een x670 variant.
2ehandse waarde blijft zeer goed voor dit bord.

Laatst bewerkt:

Nutscss

Senior Member
User systemen
Ik wil en ga ook combo b450/amd 3600 halen , alleen zit beetje te k*tten met de DDR 4, beetje twijfel maar na beetje rond snuffelen ga ik DDR4 3200 CL 16 halen denk, voor dubbelen prijsverschil tegenover de C14 mis ik 5 a 6 fps.......

Na reviews te hebben gezien en gelezen besloten om mijn pre-orders voor de R9 3900X en MSI X570 MEG ACE te cancellen. Ik blijf voorlopig bij mijn huidige i7 7700K i.c.m. een MSI X270 Gaming Pro Carbon. Enkel voordeel zou de hoeveelheid cores zijn wat voor mij geen 1000 euro waard is. Hoogstwaarschijnlijk outperformt mijn i7 7700K op 5.3Ghz de R9 3900X nog steeds in games en simpele taken.

Ik vind de Ryzen 3000 reeks zéér interessant maar qua upgrade niet het grote investeringsbedrag waard (like wtf; mobo's zijn even duur/duurder dan de processor zelf!?)

Ik wil en ga ook combo b450/amd 3600 halen , alleen zit beetje te k*tten met de DDR 4, beetje twijfel maar na beetje rond snuffelen ga ik DDR4 3200 CL 16 halen denk, voor dubbelen prijsverschil tegenover de C14 mis ik 5 a 6 fps.......
Haal een setje met een 3200 snelheid en cl 16 latency die een B-die heeft. Kan je leuk overclocken en scheelt je veel in prijs.

Bovenaan