Met welke chipset ga jij Ryzen 3000 combineren?

Met welke chipset ga jij Ryzen 3000 gebruiken?

• X570, alleen het nieuwste is goed genoeg!

Stemmen: 45 22,5%
  • X470, het beste van de vorige generatie. PCIe 4.0 /care.

Stemmen: 30 15,0%
  • X370, destijds voldoende in geïnvesteerd, moet nog even mee.

Stemmen: 2 1,0%
  • B550, al moet ik dan nog even wachten.

Stemmen: 5 2,5%
  • B450, bang for the buck ftw!

Stemmen: 23 11,5%
  • B350, want ik ben niet bang.

Stemmen: 6 3,0%
  • A320, omdat het kan.

Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ga voorlopig geen Ryzen 3000 CPU kopen.

Stemmen: 86 43,0%
  • Wat is Ryzen 3000 nu weer?

Stemmen: 3 1,5%

• Total voters
    200
Bij de nieuwe Ryzen 3000-serie processors is ook een mooie luxe nieuwe chipset verschenen, X570. De hierop gebaseerde moederborden zijn door de pci-e 4.0 implementatie niet bepaald goedkoop. Het roept de vraag op: ga jij voor het nieuwste van het nieuwste, of voor een voordeliger optie?

Van der berg

Senior Member
Ik heb plannen om te upgraden en als ik voor AMD Ryzen 7 3800X kies ga ik uiteraard voor het nieuwste van het nieuwste X570 om op de toekomst voorbereid te zijn. Maximaal wat ik aan een moederbord wil besteden is tot €250,-. Ik wacht nog steeds op de reviews van Hardware.info van de Ryzen 7 3800X en de nieuwe moederborden met X570.

Bij het upgraden van mijn computer neem ik alleen moederbord en een nieuwe processor, de rest van mijn bestaande systeem gaat mee

Laatst bewerkt:

wim-bart

Senior Member
Mijn huidige R7-1700 + ASUS Prime X370 PRO en memory schuiven door naar mijn neefje. Dus ga ik vol voor een complete set van CPU+MB+Mem.

WhiteSnake

Senior Member
Waarschijnlijk wel een X570, hangt een beetje van de revieuws af, en of ik het (geld)waard vind om te upgraden, systeempje wat ik nu heb voldoet nog wel voor mij, en heb nog wel andere dingen die ik belangrijker/leuker vind om geld aan uit te geven.

duiveltje54

Member
Als ik de keuze had om binnen kort een nieuwe pc te kopen , zou ik er inderdaad voor een ryzen 3000 cpu gaan. Maar mijn huidige onderdelen zijn meer net 2,5 half jaar oud dus dat word nog even wachten voor me.

MMe

Senior Member
De 3000 serie zou passen op mijn MSI B350M bordje, maar ik slijt mijn R7 1700X helemaal op, ik vind'm nog wel snel genoeg voor 1080P gaming.

Merlanni

Senior Member
Nieuwe kast gebouwd, en 3 schroefjes wilde niet los. En bij de laatste een beschadiging op het bord. Jammer, mijn 370 was kapot, en daarom nu een Gigabyte 470 Aorus gaming.

Forum m8

Senior Member
Nieuwe kast gebouwd, en 3 schroefjes wilde niet los. En bij de laatste een beschadiging op het bord. Jammer, mijn 370 was kapot, en daarom nu een Gigabyte 470 Aorus gaming.
Daarom ook kwaliteitsschroevendraaier kopen en niet alles achterlijk vast draaien. En uitbesteden als je geen trilvaste handen hebt.

MSDOS Retro

Senior Member
Liefst een 3700x met x570 chipset.
Dan moet ik mijn 4670k wel voor een redelijke prijs kunnen verkopen, ik ben nog niet tegen limieten aangelopen met deze CPU (ook geen tijd meer om te gamen)

NieuwRetroGamer

Senior Member
Mijn huidige setup is is mijn eerste PC met een Intel CPU en zolang die niet stuk gaat vervang ik hem niet.
Mijn eerste desktop (Intel) systeem is een Pentium 4 PC, en die heb ik nog steeds:)
Die Haswells kunnen nog wel jaren mee. Tenminste, in ons geval wel. Ik ben ook nog hartstikke tevreden met mijn i7 4790K met een 980 TI. Alleen nog wat extra ram en een videokaart, en we kunnen er weer een hele tijd tegenaan:)

philpend

Senior Member
Mijn 8700k gaat nog wel een paar jaar mee. Tegen die tijd kijken wat op dat moment de beste prijs-prestatie heeft.
Als ik nu zou moeten upgraden zou ik kiezen tussen 9700k en 3600(x).

Bovenaan