meerdere afbeeldingen op een pagina printen

freebutterflyx

Senior Member
Ik heb een hele hoop foto's en afbeeldingen (enkele 100den) die ik op een specifiek formaat zou moeten printen (oa. 8 x 6 cm). Dit zijn een soort van labels die op diverse apparaten moeten aangebracht worden.

1 foto of afbeelding op dat formaat printen is geen probleem.
Maar ik zou er natuurlijk liever 9 op een pagina printen. Kestie van papier te besparen
Als ik de standaard print functie gebruik dan kan ik enkel het aantal per pagina selecteren (bvb 9) maar dan worden deze ook zo groot mogelijk geprint.

Is er een programma waarbij ik een specifiek formaat kan instellen om te printen?
Als ik dan bvb instel 8 x 6cm dat er dan 9 per pagina geprint worden maar dat deze effectief 8x6 zijn.

Roel1966

Senior Member
Is er een programma waarbij ik een specifiek formaat kan instellen om te printen?
Je kan b.v. Microsoft Publisher gebruiken als je een Office pakket op je pc hebt staan. Daarmee kan je prima foto's invoegen op een A4 formaat pagina en de grootte volledig instellen zoals jij dat wilt. Maakt ook niet uit hoeveel foto's je erop zet per pagina en je dan daarna alles kan uitprinten via je standaard printer.

Forum m8

Senior Member
Volgens mij kan dit ook wel met diverse printdrivers. Ben helaas krap twee weken niet bij mijn fotoprinter in de buurt :(

freebutterflyx

Senior Member
Ik heb ondertussen een aantal zaken geprobeerd. Onder andere MS Publisher, word,...
Ik kan altijd wel meerdere afbeeldingen toevoegen en ze ook zekere afmetingen geven. Maar echt automatisch ordenen in een raster van x kol en y rijen is er niet.

Maar ik was eigenlijk op zoek naar software waarmee ik het volgende kan:
- een reeks afbeeldingen selecteren
- instellen van het afdrukformaat voor deze afbeeldingen (allemaal hetzelfde)
- papierformaat selecteren
- vertikale en horizontale tussenafstand tussen de afbeeldingen om te ordenen
- allemaal toevoegen in een document
- printen of printen naar pdf

Mijn zus vroeg deze week hetzelfde.
Voor school waar ze les geeft zou ze een hele reeks afbeeldingen willen printen naar pdf op A1 of A0 formaat en dan laten plotten (bij een kennis).
Ze heeft dit nu in word gedaan maar echt automatisch gaat dit niet. Veel manueel werk.

Bovenaan