Mechanisch toetsenbord voor op de zaak

jurrian120

Senior Member
User systemen
Heb nog verder gezocht, maar volgens de opgave van Logitech is er maar één G413 in zwart (rood licht) of zilver (wit licht), wel met verschillende layouts, en die zijn allemaal uitgerust met de Romer-G Tactile switch.

Bij de 513 (waar wel een carbon van is) heb ik de uitleg van de Romer switches gevonden:

SCHAKELAAR
Kies uit drie verschillende mechanische schakelaars: Romer-G Tactile, Romer-G Linear en GX Blue. Romer-G Tactile is het originele profiel en biedt een voelbaar drukpunt. Romer-G Linear biedt een vloeiende toetsaanslag. GX Blue is een iconisch ontwerp dat zowel tactiele feedback als klikfeedback biedt met vlotte werking die je kunt voelen en horen. Alle toetsschakelaars zijn getest en hebben een levensduur van 70 miljoen klikken voor betrouwbaarheid en duurzaamheid. G513 Silver is alleen verkrijgbaar met Romer-G Tactile. G513 Carbon is verkrijgbaar met de opties Romer-G Tactile, Romer-G Linear en GX Blue. G513 Silver is alleen verkrijgbaar met Romer-G Tactile. G513 Carbon is verkrijgbaar met de opties Romer-G Tactile, Romer-G Linear en GX Blue.

Deze uitleg vind je bij de 413 niet terug, daar is het alleen de Tactile.
Misschien is er een 413 carbon geweest, maar is die uit het assortiment gehaald.
Ooh oke. Thanks!

Blind typen zal het nooit worden voor mij dus toetsen die bedrukt zijn is verplicht.
Waarom zal blind typen nooit wat voor je worden?

Ik ben begonnen, na zo'n 35 jaar typen met 3 en een halve vinger, met het leren van blindtypen. Ben begonnen met het programm Gtypist en doe dagelijks een oefening. En daarnaast wat tests op 10fastfingers en wat andere sites. En ik ben, nadat ik alle toetsen uit mijn hoofd kende, begonnen om alles blind te typen. Dat is ff doorbijten maar nu zo'n 4 maanden later typ ik blind sneller dan ik deed met mijn 'hunt en peek' methode.

Ik zou zeggen probeer het eens. Zal je verbazen hoe snel je vorderingen maakt. Ik oefen nog steeds dagelijks naast mijn standaard typewerk zoals een reactie als in dit forum. En ik merk dat ik nog steeds vorderingen maak.

jurrian120

Senior Member
User systemen
Waarom zal blind typen nooit wat voor je worden?

Ik ben begonnen, na zo'n 35 jaar typen met 3 en een halve vinger, met het leren van blindtypen. Ben begonnen met het programm Gtypist en doe dagelijks een oefening. En daarnaast wat tests op 10fastfingers en wat andere sites. En ik ben, nadat ik alle toetsen uit mijn hoofd kende, begonnen om alles blind te typen. Dat is ff doorbijten maar nu zo'n 4 maanden later typ ik blind sneller dan ik deed met mijn 'hunt en peek' methode.

Ik zou zeggen probeer het eens. Zal je verbazen hoe snel je vorderingen maakt. Ik oefen nog steeds dagelijks naast mijn standaard typewerk zoals een reactie als in dit forum. En ik merk dat ik nog steeds vorderingen maak.

Waarom? Nou als je geen gevoel in je linkerarm/hand hebt zal dit vrij lastig gaan

Waarom? Nou als je geen gevoel in je linkerarm/hand hebt zal dit vrij lastig gaan
Sorry, daar had ik even niet aan gedacht. Dan is dat helaas geen optie.

Je zou misschien zoiets als deze kunnen proberen. Ik heb de TKL versie en typt heerlijk. Heb er dan andere set keycaps op en kan je verlichting uitzetten. Met die zwaardere keycaps is het een heerlijk en vrij stil toetsenbord. Andere optie keycaps niet transparant maar gelaserd.
Mooie van dit bordje is dat je de switches en de keycaps kan wisselen. Dus uiteindelijk kan je dan iets maken wat helemaal naar wens is hopelijk.

Bovenaan