Mechanisch toetsenbord voor op de zaak

jurrian120

Senior Member
User systemen
Dit zijn uitstekende borden, maar de prijs is stevig en buiten de UK komen daar nog de verzendkosten bij.
Maar je hebt een specifiek wensen lijstje en daar hangt vaak een prijskaartje aan, ik denk dat vooral "geen RGB" je behoorlijk in de weg zit, want het lijkt wel of alles op een kerstboom moet lijken tegenwoordig.
De ISO layout komt in de UK veel voor, maar ook daar zie ik ze niet van Ducky, ze hebben ze wel gehad dat weet ik zeker.
Dat is inderdaad vervelend. Als het bedrag zo groot is vergeleken met statische verlicht/RGB zal ik dat wel nemen en een witte tint instellen.

• Like
Waarderingen: JMM

JMM

Senior Member
User systemen
Inderdaad, het is niet omdat het RGB is dat je niet één vaste kleur kunt instellen...veel mensen schijnen dat nog niet te beseffen, vreemd eigenlijk.

jurrian120

Senior Member
User systemen
Inderdaad, het is niet omdat het RGB is dat je niet één vaste kleur kunt instellen...veel mensen schijnen dat nog niet te beseffen, vreemd eigenlijk.
Klopt. Alleen zit je dan met software die je weer mag gaan installeren om de tint in te stellen. Pak Corsair die zet een regenboog aan tijdens boot en dat is natuurlijk iets wat er niet uit ziet op de werkvloer.

JMM

Senior Member
User systemen
Dat is waar, geeft toch weer een omslachtige procedure....keuzes..tja

Maar zijn er dan geen mechanische toetsenborden die met één kleur werken?

jurrian120

Senior Member
User systemen
https://mechkeyboards.eu/ducky-channel-one2-rgb-backlit-dkon1808st-bukpdazt1-1216-p.asp

Heb sinds enkele weken de One 2 TKL van Ducky. (BE ISO)
Prima bouwkwaliteit en geen software nodig om de verlichting in te stellen. Naast de verschillende "RGB kermis" presets kun je zelf ook 2 profielen instellen (bv enkel witte verlichting). De verlichting is makkelijk in of uit te schakelen met de functie toetsen.
Dit bijvoorbeeld. Maar om nu 145,- ex verzending te betalen vind ik te duur. Voor mijn k95 platinum heb ik minder betaald en die heeft een hoop extra. Al heeft dat ding dan geen grote/hoge enter wat wel echt een gemis is.

xzandr

Senior Member
User systemen
Nee. Ik haat lage keys. dan blijf ik nog liever op een laptopkeyboard typen. Welke key techniek is dit? Ik weet namelijk dat Logitech zijn eigen switches heeft (romer?).
Nee de Illuminated heb ik ook gehad en die heeft van die platte schaar switches, voor langdurig tik werk kan ik je 'm afraden.
Mijn huidige Logitech bord heeft Romer-G switches en dat gaat best lekker, let wel....ik noem borden hamer planken vanwege m'n tik stijl, 2 vingers opwarmen en gaan....'tis een gave.:D
Het bord heeft in de zwarte uitvoering rood licht, en de zilveren die ik heb heeft wit licht, strak en betaalbaar plankje.

https://www.alternate.nl/Logitech/G413-Silver-Mechanical-Gaming-Keyboard/html/product/1346377

jurrian120

Senior Member
User systemen
Nee de Illuminated heb ik ook gehad en die heeft van die platte schaar switches, voor langdurig tik werk kan ik je 'm afraden.
Mijn huidige Logitech bord heeft Romer-G switches en dat gaat best lekker, let wel....ik noem borden hamer planken vanwege m'n tik stijl, 2 vingers opwarmen en gaan....'tis een gave.:D
Het bord heeft in de zwarte uitvoering rood licht, en de zilveren die ik heb heeft wit licht, strak en betaalbaar plankje.

https://www.alternate.nl/Logitech/G413-Silver-Mechanical-Gaming-Keyboard/html/product/1346377
Hier ook een die er lekker op los kan rammen (ook een reden dat ik de k95 heb gekozen vanwege de alu backplate).

Jammer van de platte enter (echt een reden om het niet te kopen). Buiten dat om zijn de switches te vergelijken met browns? Vind rood niks aan en klicky kan ik niet maken (heb collega's die in de buurt zitten).

xzandr

Senior Member
User systemen
Dat is een fijne layout en enter. Daarbij ziet het er ook strak uit. Zie dat er ook tactile versies van zijn. Alleen zijn die gelijk 2 keer zo duur.
De Romer-G Tactile switch zit er bij mij ook in, en ik zie wel dat sommige zaken er belachelijke prijzen voor vragen, maar wat ik niet meer zie is de layout met de full size enter toets die ik er op heb zitten.

Hier nog een uitgebreide review, daar word ook al in gewaarschuwd dat je goed uit moet kijken welke layout je koopt.

https://nl.hardware.info/productervaring/5539/logitech-g413-carbon-productervaring-door-foritain

Laatst bewerkt:

jurrian120

Senior Member
User systemen
De Romer-G Tactile switch zit er bij mij ook in, en ik zie wel dat sommige zaken er belachelijke prijzen voor vragen, maar wat ik niet meer zie is de layout met de full size enter toets die ik er op heb zitten.

Hier nog een uitgebreide review, daar word ook al in gewaarschuwd dat je goed uit moet kijken welke layout je koopt.

https://nl.hardware.info/productervaring/5539/logitech-g413-carbon-productervaring-door-foritain
Precies. Erg mooi. Nu een die betaalbaar is en een full size enter heeft.

xzandr

Senior Member
User systemen

xzandr

Senior Member
User systemen
Is dat ook de tactile? Of kijk ik er overheen?
Ik zie het niet staan maar volgens mij wel, het is zowieso allemaal wat vreemd met de benamingen bij Logitech, ze hebben van dit bord ook de Carbon uitvoering, alleen is er geen carbon te bekennen in het hele bord niet...niemand die het snapt.

Maar zoals ik al aangaf, als er ook maar iets tegen valt gelijk retour sturen, het word eerst al afwachten of ze de goede layout sturen.
Goed bord, jammer dat Logitech er met benamingen en layouts zo'n puinhoop van maakt.

xzandr

Senior Member
User systemen
Heb nog verder gezocht, maar volgens de opgave van Logitech is er maar één G413 in zwart (rood licht) of zilver (wit licht), wel met verschillende layouts, en die zijn allemaal uitgerust met de Romer-G Tactile switch.

Bij de 513 (waar wel een carbon van is) heb ik de uitleg van de Romer switches gevonden:

SCHAKELAAR
Kies uit drie verschillende mechanische schakelaars: Romer-G Tactile, Romer-G Linear en GX Blue. Romer-G Tactile is het originele profiel en biedt een voelbaar drukpunt. Romer-G Linear biedt een vloeiende toetsaanslag. GX Blue is een iconisch ontwerp dat zowel tactiele feedback als klikfeedback biedt met vlotte werking die je kunt voelen en horen. Alle toetsschakelaars zijn getest en hebben een levensduur van 70 miljoen klikken voor betrouwbaarheid en duurzaamheid. G513 Silver is alleen verkrijgbaar met Romer-G Tactile. G513 Carbon is verkrijgbaar met de opties Romer-G Tactile, Romer-G Linear en GX Blue. G513 Silver is alleen verkrijgbaar met Romer-G Tactile. G513 Carbon is verkrijgbaar met de opties Romer-G Tactile, Romer-G Linear en GX Blue.

Deze uitleg vind je bij de 413 niet terug, daar is het alleen de Tactile.
Misschien is er een 413 carbon geweest, maar is die uit het assortiment gehaald.

Laatst bewerkt:
Bovenaan