Mechanisch toetsenbord voor op de zaak

jurrian120

Senior Member
User systemen
Beste leden,

Ik zie de bomen door het bos niet meer. Ik ben zoekende naar een "normaal ogende" toetsenbord. Dus een die wel volledig is en ook numpad heeft maar als het kan geen RGB of verlichting heeft.

Ben zelf groot fan van MX browns en zal er dus een willen die ook op de zaak te gebruiken is. Als het kan ook voor een vriendelijk prijsje (dus niet een die duurder is dan een k95 platinum die ik thuis heb).

jurrian120

Senior Member
User systemen
Een RGB toetsenbord zou ook gewoon kennen, want dan zet je daar toch gewoon de verlichting van uit
Nope. Bij RGB/statische verlichting zijn de letter transparant. Dit is lastig te zien. Blind typen zal het nooit worden voor mij dus toetsen die bedrukt zijn is verplicht.

Mocht het nu zijn dat het te duur word zat ik te kijken naar een: https://nl.hardware.info/product/456251/cooler-master-ck550-rgb-brown-switch/specificaties en dan de kleur op wit te zetten.

Of is dit er een die jullie afraden ivm slechte ervaringen/bouwkwaliteit?

Laatst bewerkt:
Ja, bedoelde eigenlijk dat je dan de kleuren van de toetsenbord op zwart zet, letters zelfs zijn altijd bedrukt.

Ik zat even te kijken maar ik zag maar 2 toetsenborden staan die geen RGB hebben maar die gebruiken MX red, en die wilde je niet
Ik zou dan gewoon een RGB toetsenbord pakken en met statische licht werken, bijvoorbeel wit

Nope. Bij RGB/statische verlichting zijn de letter transparant. Dit is lastig te zien. Blind typen zal het nooit worden voor mij dus toetsen die bedrukt zijn is verplicht.

Mocht het nu zijn dat het te duur word zat ik te kijken naar een: https://nl.hardware.info/product/456251/cooler-master-ck550-rgb-brown-switch/specificaties en dan de kleur op wit te zetten.

Of is dit er een die jullie afraden ivm slechte ervaringen/bouwkwaliteit?
Die jij nu heb gedeeld gebruiken geen Cherry MX toetsen, maar Gateron, ik ken ze zelf echter niet

jurrian120

Senior Member
User systemen
Ja, bedoelde eigenlijk dat je dan de kleuren van de toetsenbord op zwart zet, letters zelfs zijn altijd bedrukt.

Ik zat even te kijken maar ik zag maar 2 toetsenborden staan die geen RGB hebben maar die gebruiken MX red, en die wilde je niet
Ik zou dan gewoon een RGB toetsenbord pakken en met statische licht werken, bijvoorbeel wit

Die jij nu heb gedeeld gebruiken geen Cherry MX toetsen, maar Gateron, ik ken ze zelf echter niet
Echt? had hem in de vergelijker op MX browns gezet en deze stond er tussen. Uuugh

Gekko12482

Senior Member
User systemen
Browns werken prima op kantoor, voor extra stilte kun je kleine o-ringetjes onder de keycaps doen (euro'tje bij ome ali) die het geluid dempen als je je toetsen tot onderin indrukt. Om het geluid te dempen als de toets weer terug omhoog komt kun je eventueel wat siliconenspray in de switches spuiten. Ik heb dit gedaan met een toetsenbord met blacks en ik ben nu stiller dan de meeste mensen om me heen met een membraan toetsenbord. Als je een toetsenbord pakt met een redelijk standaard (100%, TKL) layout kun je eventueel ook nog losse aparte keycaps halen als de standaard je niet bevallen. Ik ben zelf erg blij met een setje Vortex PBT keycaps. Goeie ruwe textuur en goede dikke wanden geven toch dat kleine beetje extra luxe gevoel.

Flipking94

Senior Member
User systemen
Nope. Bij RGB/statische verlichting zijn de letter transparant. Dit is lastig te zien.
Bij mijn wit verlicht toetsenbord viel me het niet op. Na even gekeken te hebben, valt de transparantie reuze mee eerlijk gezegd. Ik zou me er zelf niet al te druk om maken. Ikzelf vind het juist fijn witte verlichting te hebben omdat ik regelmatig 's avonds aan het typen ben en de toetsen dan toch wel een stuk beter zichtbaar zijn.

Browns werken prima op kantoor, voor extra stilte kun je kleine o-ringetjes onder de keycaps doen (euro'tje bij ome ali) die het geluid dempen als je je toetsen tot onderin indrukt.
Ik heb zo'n O-ringetjes inderdaad bij ali-express gekocht voor nog geen appel of ei ;). Wel is het handig te weten dat door het plaatsen van de O-ringetjes, er weerstand opgebouwd wordt en de registratiehoogte bij het indrukken van de key verlaagd wordt. Beiden erg onprettige nadelen als je het mij vraagt. Ik heb nooit kunnen wennen aan O-rings, ik vind ze gewoon erg onprettig in gebruik. Maar dat is mijn ervaring. Als iemand wil, krijgt hij al mijn ringetjes gratis mee, mits je de verzendkosten (naar NL) betaalt :D

Ikzelf heb de ducky legend, wat blue switches zijn. De ducky one 2 is de variant met brown switches, maar ook met rgb of witte of blauwe leds. Ducky heb ik gekozen omdat deze zeer robuust zijn (aluminium), niet te duur en bovendien gewoon mooi strak ogen.

jurrian120

Senior Member
User systemen
Ja, ja. Blind varen op de Prijsvergelijker is als een huis bouwen op drijfzand. Oppassen geblazen dus. ;)
Vertel mij wat. Kwam laats een aantal moederborden tegen die AM4 zijnmaar ook Intel Coffee lake compatibel waren.
Zat zelf ook al naar die te kijken. Hij mag er van mij saai uit zien. Hoe saaier hoe beter. Heb alleen nog geen goede site gevonden die veel toetsenborden in hun vergelijker hebben staan en ook daadwerkelijk correct zijn.

Edit: Zat ook te kijken naar de Ducky Zero en One 2 Midnight. Op de site van Ducky geven ze aan dat ze ook te verkrijgen zijn met de ISO enter (de hoge enter) die heb ik veel liever dan het Amerikaanse. Al is het zo dat deze niet kan vinden (gekeken bij de Nederlandse resellers). Of kijk ik nu verkeerd?

Laatst bewerkt:

jurrian120

Senior Member
User systemen
Deze site heeft leuke (die je niet in de prijsvergelijker vindt) mechanische toetsenborden, wel in Duitsland (betalen via paypall of creditcard).
Niet altijd op voorraad maar gewoon regelmatig checken (ze komen wel weer als je even wacht mijn ervaring):

https://candykeys.com/category:mechanical-keyboards/brand:all/keyboard-size:100/colors:all/switches:all/led:all/layout:all
Ik heb er geen enkel probleem mee als het uit het buitenland moet komen. Credit card of Paypall is voor mij ook geen probleem.

jurrian120

Senior Member
User systemen

xzandr

Senior Member
User systemen
Ja zeg dat wel. Even kijken of die elders goedkoper is. Betreft de 2 Ducky borden vond ik wel mooi en "redelijk" betaalbaar in de US layout maar als er andere merken zijn die goede borden maken ben ik daar ook in geïnteresseerd.
Dit zijn uitstekende borden, maar de prijs is stevig en buiten de UK komen daar nog de verzendkosten bij.
Maar je hebt een specifiek wensen lijstje en daar hangt vaak een prijskaartje aan, ik denk dat vooral "geen RGB" je behoorlijk in de weg zit, want het lijkt wel of alles op een kerstboom moet lijken tegenwoordig.
De ISO layout komt in de UK veel voor, maar ook daar zie ik ze niet van Ducky, ze hebben ze wel gehad dat weet ik zeker.

Bovenaan