MAXICT first blood

Op 25/03 zag ik bij MAXict.nl de Palit GeForce RTX 2070 Super Gaming Pro Premium 8GB staan voor 449 euro incl. BTW.
Een superprijs aangezien deze normaal rond de 600 euro kost.
Meteen maar besteld en via Paypal betaald.
1 uur later stond die kaart al terug aan 580 euro.
De leverdatum was voorzien op 6/04. Op die dag niemand gezien.
Ik vond het al vreemd dat ik geen verzendbevestiging ontvangen had.
Dinsdag 7/04 contact opgenomen via de chat en een medewerker zei dat deze vrijdag 10/04 zou geleverd worden. Ook die dag niemand gezien.
De status van mijn order staat als "verwerkt en in afwachting van uitlevering". Er is geen link van verzending beschikbaar.

Aan annuleren denk ik niet, maar hoe krijg je schot in de zaak? Zou het kunnen dat ze wachten tot ik annuleer aangezien deze prijs echt wel een koopje is? Wat zijn mijn rechten hier? Of heb ik er geen :p Heeft iemand nog zo'n ervaring met MAX?
Alvast bedankt.

Quercus

Senior Member
User systemen
Wat zijn mijn rechten hier? Of heb ik er geen :p Heeft iemand nog zo'n ervaring met MAX?
Omdat het niet een extreem laag bedrag was ten opzichte van het huidige bedrag maak je volgens mij wel een goede kans, helemaal als het om een enkel geval gaat. Als het een fractie van het huidige bedrag van € 580,- was geweest maak je geen schijn van kans (Otto arrest).

MAX ICT heeft een slechte reputatie.
Ik zou ze nog 1 kans tot snelle levering geven en komen ze hun belofte weer niet na dan dreigen met slechte reviews op de bekende techwebsites.

Bedankt voor jullie berichten.

Vandaag reactie gekregen uit de backoffice. De levertermijn is plots onbekend geworden en hebben ze nu op 30 april gezet.
(Ik zie dat de link naar de kaart in het startbericht niet werkte, hierbij de link opnieuw.)
Zoals je kunt zien zijn er 53 stuks op voorraad bij de leverancier en kunnen er 92 extra aangevraagd worden.

Op de MAXICT-site staan er nu plots 2 PALIT RTX 2070 SUPER GAMING PRO KAARTEN:
EAN : 4710562241631 618 euro NE6207ST19P2-180T
EAN : 4710562241624 569 euro NE6207SS19P2-180T (kaart die ik bestelde)

Ze stellen voor om mijn order te annuleren of samen een alternatief te zoeken.
Ik heb als alternatief gevraagd om deze van 618 euro te leveren aangezien ik nu al sinds 25 maart moet wachten en al 3 weken mijn geld kwijt ben. Deze kaarten zijn krak hetzelfde als je het mij vraagt. Natuurlijk is de superprijs van toen wel verdwenen.

nutty

Senior Member
User systemen
Order annuleren,bij zo'n winkel wil je straks je kaart niet brengen als deze bv defect is!
Videokaarten voor gebruikelijke prijzen kun je bij veel andere winkels kopen met een betere reputatie.

De backoffice heeft zopas doodleuk geantwoord dat als zij klikken op die link van mijn tegenvoorstel, deze als onbeschikbaar staat :rolleyes:
Ze hebben dus vlug deze 2 Palit RTX 2070 kaarten veranderd op de MAXICT webstek. 2 uur geleden was dit anders.
Ik zal een nieuw voorstel van een RTX 2070 SUPER moeten doen, misschien best niet van Palit. Jammer dat zij zelf niet met een alternatief komen, ze leggen telkens de bal in mijn kamp. Als je een beetje commercieel bent doe je toch zelf een gelijkwaardig voorstel?

eismc2

Senior Member
User systemen
Jammer dat zij zelf niet met een alternatief komen, ze leggen telkens de bal in mijn kamp. Als je een beetje commercieel bent doe je toch zelf een gelijkwaardig voorstel?
Even je voorwaarden lezen. 30 dagen de tijd..
Artikel 5. Levering en uitvoering
1. Wij streven er uiteraard naar altijd uiterlijk op het afgesproken tijdstip te leveren. Dit gebeurt zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een kortere of langere leveringstermijn is afgesproken. Mocht er toch te laat worden geleverd, en er is geen sprake van overmacht, dan heeft u als koper - wanneer is afgesproken dat u tegelijk bij levering zou betalen - het recht de betaling uit te stellen tot er wel is geleverd. Als u dat wilt kunt u bij te late levering de koopovereenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden, behalve wanneer de ernst van de overschrijding van de leveringstermijn dit niet rechtvaardigt.​
2. Levering gebeurt op het adres dat u aan ons heeft doorgegeven. Als de bezorging is vertraagd, of als een bestelling of dienst niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt u hiervan zo spoedig mogelijk bericht. De uiterste termijn hiervoor is 30 dagen nadat u de (koop)overeenkomst heeft gesloten. Na deze termijn heeft u het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding. Bron: linkie

Ze zijn met een voorstel gekomen van een GIGABYTE RTX 2070 SUPER te leveren. Daarvoor moet 177 euro bijbetalen...Hiermee kom ik aan 627 euro terwijl ik een RTX 2070 SUPER bestelde voor 449 euro incl. BTW.
Ik weiger van extra te betalen en dan zijn ze met het voorstel gekomen om een beeldkaart te leveren die 449 euro kost, maar geen RTX 2070 SUPER natuurlijk. Een minder performante dan een RTX 2070 SUPER hoef ik niet.

Je zal hier een keuze moeten maken.
Of
De order annuleren en daar nooit meer bestellen, eventueel waar het maar kan een slechte beoordeleing schrijven.
Dit meer om van je eigen frustratie af te komen want MAX ICT heeft al veel vaker laten zien maling aan die beoordelingen te hebben.
Of
Voet bij stuk houden en eisen dat ze of de bestelde kaart of een gelijkwaardig alternatief voor die 449 leveren.
Hou er dan wel rekening mee dat dit een heel lang en intensief traject kan worden.

quiller

Senior Member
User systemen
In deze tijden met economie in problemen zou ik met name proberen om zo snel mogelijk je geld terug te hebben... Ik zie de komende maanden veel bedrijven de boeken neerleggen.

eismc2

Senior Member
User systemen
Ze zijn met een voorstel gekomen van een GIGABYTE RTX 2070 SUPER te leveren. Daarvoor moet 177 euro bijbetalen...Hiermee kom ik aan 627 euro terwijl ik een RTX 2070 SUPER bestelde voor 449 euro incl. BTW.
Ik weiger van extra te betalen en dan zijn ze met het voorstel gekomen om een beeldkaart te leveren die 449 euro kost, maar geen RTX 2070 SUPER natuurlijk. Een minder performante dan een RTX 2070 SUPER hoef ik niet.
Lijkt mij vrij duidelijk: Koop ontbinden en geld terug. Kaart elders kopen.

MaxIct is een dropshipper en je hebt kennelijk met de 449 euro actie achter het net gevist. Gelukkig maar, want ik vermoed dat het een ludieke actie moet zijn geweest om van oude/gebruikte/open doos kaarten af te komen zolang de voorraad strekt. Saved by the alarm bells. ;)

Het alternatief van Palit NE6207ST19P2-180T (identiek dezelfde kaart) die ik voorstelde haalden ze eerder offline. Sinds een paar dagen staat deze terug online en zelfs met als tag "populair". Nog maar eens voorstel gedaan voor deze kaart, maar volgens hen is ze onbeschikbaar.
Zo kun je niet onderhandelen he.
Opgegeven en geld terug gevraagd.
Bedankt aan iedereen voor de reacties en de hulp. Nu weet ik waar ik nooit meer moet kopen.

Bovenaan