1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

lokaal station (D:) niet toegankelijk

Discussie in 'Beginnersvragen' gestart door Krelis, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.
  1. Krelis

Krelis

Sinds:
    27 jul 2009
    Mijn harddisk van 76 GB had ik verdeeld in 2 partities van resp. C: 20 GB en D: 56 GB.
    Nu wilde ik met PartitionMagic de partities opnieuw verdelen in C: 30 Gb en D: 46 GB.
    Na opnieuw opstarten is de herverdeling gestart, maar na 4% is de computer gestopt. Na opnieuw opstarten (resetknop) is het station D: niet meer toegankelijk. zie scherm Partition
    Wie heeft een oplossing??

2. Jaap Terlouw

Jaap Terlouw Hardware.Info Crew alumnus

Sinds:
    17 jun 2006
    De D-partitie verwijderen en opnieuw aanmaken, dan de gegevens weer terugzetten van je back-up.

3. Krelis

Krelis

Sinds:
    27 jul 2009
    Bedankt, maar mijn Back-up is erg oud. Vroeger gebruikte ik ook wel systeemherstel, maar als ik dat aanklik gebeurt er niets. Zijn er nog andere opties??

4. Jaap Terlouw

Sinds:
    17 jun 2006
    Hmm, geen back-up dus. Dat is om eerlijk te zijn niet echt handig. Hoe dan ook, systeemherstel helpt volgens mij niet om je partities weer in orde te zetten.

Je verwijst in je beginpost naar "scherm Partition" maar ik zie geen bijlage oid. Had je er nog een screenshot van?

5. Krelis

Krelis

Sinds:
    27 jul 2009
    Inderdaad geen back-up. het screenshot heb nu toegevoegd

6. Jaap Terlouw

Sinds:
    17 jun 2006
    Is je schijf een dynamische schijf? Want dan gaat Partitionmagic niet werken. Je kunt zien of je harde schijf een dynamische of standaard schijf is via Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer. In het veld rechtsonder zie je de schijven met partities staan. Wat zie je staan onder Schijf 0?

7. Krelis

Krelis

Sinds:
    27 jul 2009
    Daar staat: lokaal C:station (C:) 19,56 GB NTFS in orde (systeem)
    en D: 54,96 GB in orde

8. Jaap Terlouw

Sinds:
    17 jun 2006
    Ah, het is een standaardschijf zo te zien (zie het veld links van je partities). Het lijkt er trouwens op dat je D-schijf leeg is. De kolom "Percentage vrij" geeft 100% aan en er wordt geen bestandssysteem herkend. Heel misschien dat je met het programma Restoration nog iets terug kunt krijgen. Restore dan al je bestanden naar de H-schijf en niet naar D:

Als dit programma de D-schijf niet kan vinden zul je deze eerst moeten formatteren. Dit doe je door met de rechtermuisknop te klikken op de D-schijf en te kiezen voor Formatteren. Gebruik dan wel de optie snelformatteren anders ben je echt alles kwijt.

Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  9. Krelis

Krelis

Sinds:
    27 jul 2009
    Bedankt , ik ga het proberen

10. Krelis

Krelis

Sinds:
    27 jul 2009
    Ik heb prog Restauration op H schijf staan en enkele bestanden met extensie .doc en .JPG van de D: schijf met "Restore by copying" op de H schijf gezet.
    Deze bestanden zijn echter niet leesbaar.
    zie "partition 3"

Bij de Word documenten wordt om de installatie van een conversieprogramma gevraagd maar tijdens inst. wordt SKU011.CAB niet gevonden. Daarna verschijnt "partion4"
    Doe ik iets fout?? of is het einde verhaal??

11. Jaap Terlouw

Sinds:
    17 jun 2006
    Je zult helaas nooit alles terug krijgen. Door de mislukte herpartitionering zal bepaalde data op de D-schijf beschadigd zijn. Haal er af wat je eraf kunt halen, maar verwacht geen eindresultaat van 100%.

Als de Office installatie een fout geeft zul je even je Office CD in je CD-speler moeten stoppen.

12. Krelis

Krelis

Sinds:
    27 jul 2009
    Bedankt
    Maar ik heb nog geen enkel bestand kunnen lezen. Bij de installatie van het conversieprog. heb ik de Office CD gebruikt, maar het bestand SKU011.CAB wordt niet gevonden.

13. Krelis

Krelis

Sinds:
    27 jul 2009
    Hoera, Ik heb alles kunnen herstellen met GetDataBack for NTFS
    Jaap bedankt, je heb me geïnspireerd verder te blijven zoeken naar oplossingen.

14. Jaap Terlouw

Sinds:
    17 jun 2006
    Ik hoop je ook vooral geïnspireerd te hebben met het maken van back-ups ;).

Probleem is opgelost, deze discussie kan op slot.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.