1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Liyama ProLite X2380HS-B1 monitor IPS 23" @60Hz

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door philpend, 19 apr 2017.

1. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Wat zou mijn bijna drie jaar oude (20-05-14 geen garantie meer) Liyama X2380HS-B1 monitor nog waard kunnen zijn?

NB. foto is niet van mijn exemplaar.

Link naar de prijsvergelijker: https://nl.hardware.info/product/200941/iiyama-prolite-x2380hs-b1/specificaties
    In tegenstelling tot de specs op HWI heeft de monitor geen luidsprekers en geen in hoogte verstelbare voet.

Monitor is uiterlijk (lichte gebruikssporen, geen beschadigingen) en technisch nog in uitstekende staat.
    Komt met doos, documentatie, kabelgeleider, elektra kabel en dvi kabel.

Verkoop vanwege aanschaf nieuwe monitor.

Heb zelf wat speurwerk gedaan op de V&A van de buren. Ik kom zelf op een prijs tussen 60-75 euro uit.

Ik hoor graag jullie onderbouwde mening over wat ik nog zou kunnen vragen.

2. 49109129

49109129 Senior Member

Sinds:
    4 nov 2015
    60-70 euro is inderdaad een realistische vraagprijs voor die monitor. 50% zou je moeten rekenen van de nieuwprijs voor die leeftijd.

Mag ik je vragen waarom je een nieuwe monitor wil aanschaffen? Ikzelf heb toentertijd dezelfde monitor gekocht, maar zou nog steeds geen andere willen hebben, ben er uiterst tevreden over :)

3. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Ik had zelf ook verwacht dat ik er nog lang mee zou doen, prima monitor. Totdat ik een ultra wide monitor in het echt zag. Zit er nu achter en de breedte is echt fantastisch bij games en handig bij productiviteit.
    https://nl.hardware.info/product/285464/samsung-s29e790c

Edit: en de kleuren van een VA paneel vind ik ook een stuk mooier dan van ips. Daarom wilde ik ook heel graag deze 2560 x 1080 en niet een andere met ips scherm.

Eigenlijk is het allemaal de schuld van HWI, ik zag een ultrawide op hun samsung event een tijdje geleden en was meteen verkocht.

Laatst bewerkt: 19 apr 2017
  4. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Gewoon er naast houden als 2e scherm ;)

Al eens een 30" (2560x1600) in het echt gezien? :D. Dat is pas een bonus in productiviteit. Twee portret A3'tjes life-size naast elkaar, minus de printmarge (1cm) onder en boven.

5. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Gaat fors boven mijn budget (de samsung voor 415,- kunnen krijgen) en is geen ultrawide. Juist dat wijde heeft voor mij echt meerwaarde in games. Aan een tweede scherm heb ik nu natuurlijk helemaal geen behoefte meer ;-)

6. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ultrawide is meer een misleidend marketing dingetje. Het is eerder ultralow ;)