Licentie4u

philpend

Senior Member
Wellicht zitten er wat fake reviews tussen, dat is nooit uit te sluiten. Maar op een totaal van 600+ reviews mag je er vanuit gaan dat het grootste deel betrouwbaar is.

Unilythe

Member
Ik heb bij licentie4u een Windows 7 key gekocht en dat ging soepel, al waren ze wel een dag te laat met de mail waarin de licentiecode stond.

Aan de andere kant moet je wel altijd er even bij stil staan hoe een bedrijf licenties zo goedkoop kan aanbieden. Jij zal er niet veel van merken, maar de sleutels zijn niet altijd even netjes verkregen. Ze zullen zeer waarschijnlijk niet op de officiële manier zijn ingekocht.

Bovendien zijn er winkels die zo goedkoop Windows (of ander software) kunnen aanbieden omdat ze er stiekem wat adware of zelfs gewoon virussen in hebben gestopt. Ik heb hier bij licentie4u niets van gemerkt tot nu toe, gelukkig.

robbee

Senior Member
Bovendien zijn er winkels die zo goedkoop Windows (of ander software) kunnen aanbieden omdat ze er stiekem wat adware of zelfs gewoon virussen in hebben gestopt. Ik heb hier bij licentie4u niets van gemerkt tot nu toe, gelukkig.
Je kan ook niet zomaar een virus in een key steken :p Dit zijn gewoon OEM keys die los verkocht worden.

Unilythe

Member
Je kan ook niet zomaar een virus in een key steken :p Dit zijn gewoon OEM keys die los verkocht worden.
Ik zei ook niet dat de virus in de key zit. licentie4u stuurt je meteen na aankoop naar een downloadpagina op hun website waar je dan een Windows 7 iso kan downloaden, waar veel mensen waarschijnlijk gebruik van maken.

Pearl

Senior Member
Site van licentie4u werkt niet meer en een windows 7 kun je alleen met een retail key bij Microsoft downloaden niet met een oem en die oem key's die worden aangeboden, software kun je dan bij die gasten als ISO downloaden, maar nu effe niet.
En er is altijd nog de Microsoft Toolbox.......

Overigens zit er niets in die ISO's behalve de W7 installatiebestanden.

philpend

Senior Member
Ik heb zelf geen windows 7 dus ik kan het niet uitproberen, maar microsoft geeft zelf aan dat je ook een bestand voor een pc die is gekocht met windows erop (en dat is volgens mij dus een oem versie) zou kunnen downloaden (klikken op 'meer informatie' bij de productcode die je nodig hebt). https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

En om een verse windows 7 versie te kunnen installeren op een windows 7 pc die je al jaren hebt lijkt het mij het nog steeds handig om anno nu een iso te kunnen downloaden. Nieuw kopen lijkt mij ook niet meer echt aan de orde; win 8/8.1 en 10 codes kun je ook al tegen lage prijzen op het net vinden.

wim-bart

Senior Member
Prijzen zijn te mooi om waar te zijn. Bijvoorbeeld:
Microsoft Office 2016 Professional Plus
€ 98,00

Dat is heel goedkoop. Normale prijs is namelijk rond de € 425,00.

Dus ik vraag mij af of het goed is. Met name omdat een Office versie voor € 99,00 per jaar bestaat, alleen zijn daar een aantal zaken uiotgeschakeld, bijvoorbeeld Exchange Archive folders in Outlook.

Pearl

Senior Member
Ik heb zelf geen windows 7 dus ik kan het niet uitproberen, maar microsoft geeft zelf aan dat je ook een bestand voor een pc die is gekocht met windows erop (en dat is volgens mij dus een oem versie) zou kunnen downloaden (klikken op 'meer informatie' bij de productcode die je nodig hebt). https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

En om een verse windows 7 versie te kunnen installeren op een windows 7 pc die je al jaren hebt lijkt het mij het nog steeds handig om anno nu een iso te kunnen downloaden. Nieuw kopen lijkt mij ook niet meer echt aan de orde; win 8/8.1 en 10 codes kun je ook al tegen lage prijzen op het net vinden.
Met een oem key kun je W7 niet downloaden bij Microsoft daar dien je bij de leverancier van de PC/notebook te zijn, zie de garantievoorwaarden, daar is de leverancier voor verantwoordelijk.
Zou zeggen probeer het zelf want geloven doe je het niet.

philpend

Senior Member
Heb je op die link geklikt? Denk het niet, want het staat er vrij duidelijk. of het echt werkt kan ik niet uitproberen wegens een gebrek aan een eigen windows 7 oem key. En waarom zou ik je niet geloven? Geef alleen maar aan dat microsoft zelf een andere indruk wekt. Vreemde reactie van je.

Roel1966

Senior Member
Aan de andere kant moet je wel altijd er even bij stil staan hoe een bedrijf licenties zo goedkoop kan aanbieden
Mijn vermoeden bij die goedkope aanbieders is dat die keys op zich wel legaal zijn maar de manier van aanbieden in een grijs gebied zit en Microsoft dit oogluikend toe staat. Dat Microsoft dit doet zou ik mij goed bij voor kunnen stellen dat zij redeneren van beter iets dan niets en hiermee voorkomen dat mensen illegale versies gaan downloaden.

Als je voor de keuze staat om meer als 80 euro kwijt te zijn of gratis een illegale versie/key te downloaden met alle risico's van dien, of dat je dan pak weg 25 euro kwijt bent en min of meer legaal bezig bent denk ik dat velen voor die 25 euro kiezen. En Microsoft zal uiteindelijk net zo goed hier aan verdienen want die licenties moeten uiteindelijk ingekocht worden bij Microsoft.

Jammer dat Microsoft niet zelf zo slim is en de prijzen omlaag haalt en dat je de licenties gewoon direct bij hun kan kopen, maar ja, er zullen evenzogoed nog genoeg mensen de 80 euro licentie kopen en toch weer meer winst.

Forum m8

Senior Member
Dat is heel goedkoop. Normale prijs is namelijk rond de € 425,00.
Studenten kunnen er voor €27 aan komen;
https://www.surfspot.nl/catalogsearch/result/?q=Office+2016
Wellicht een beetje doorverkoop van zulke keys?

En die 425... hij staat voor 525 in de prijsvergelijker hier.

dat zij redeneren van beter iets dan niets en hiermee voorkomen dat mensen illegale versies gaan downloaden.
Zolang iedereen en z'n hond thuis en op hun opleiding met MS Office leren omgaan blijven de zakelijke gebruikers lekker betalen voor hun licenties.

Bovenaan