1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

LG 55EG910V 2015

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door Van der berg, 6 jun 2017.

1. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Beste forumleden,

Het is al weer 1 jaar geleden dat ik de overstap heb gemaakt naar 55 inch OLED televisie Full-HD de LG 55EG910V model 2015. Deze LG kocht ik voor €1499. Soms kijk ik uit naar de opvolger hiervan de LG B6 serie uit 2016 voor €1769,- en de nieuwe LG C7 2017 model voor €2439,-

Op dit moment kost de LG 55EG910V in de Media Markt €1495 als nieuw en ik ben dan heel erg benieuwd, hoeveel ik kan vragen of hoeveel mijn OLED televisie nog waard is?

Ik hoor via de verkoper bij de Media Markt dat mijn televisie nog altijd tweedehands goed door verkoopt dan een vergelijkbaar nieuw LCD LED paneel.

https://nl.hardware.info/productervaring/4956/lg-55eg910-productervaring-door-van-der-berg

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 6 jun 2017
  2. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    De standaard regel van 75% v/d huidige nieuwprijs zou je kunnen hanteren. Dat voor producten die ~1 jaar oud zijn en nog garantie hebben, waar jouw tv onder valt.
    Maar da's aan jou, je mag hem natuurlijk voor elk bedrag aanbieden. 75% van 1495 = 1121,25.
    Ik weet alleen niet of je snel mensen vindt die dat voor een 2e hands TV willen neerleggen (hoe goed het model ook mag zijn). De stap naar compleet nieuw aanschaf is op zo'n bedrag wel een stap, maar niet een verschil van dag en nacht. Dus kan het dan wel is lastig zijn te verkopen daarvoor.

Als je er snel vanaf zou willen, dan is 999,99 ms wel een mooi bedrag :)
    Succes iig! Het is een mooie TV maar persoonlijk zal ik nooit dergelijke bedragen neerleggen voor een TV, dus helaas geen potentiële koper hier ;)

3. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    @joz De waarde ligt tussen €1121,25 en €999,99 vind ik nog best goed. Ik geloof het best dat het lastig is om mijn televisie door te verkopen, mocht ik besluiten om de overstap te maken naar 4K OLED. Ik lijdt wel weer verlies volgens mij :)

Iedere jaar gaat de prijs verder omlaag?

De televisie dat ik hiervoor gebruikte een LG 42 inch LED Full-HD met een goed paneel 100Hz uit 2010 verkocht ik vorige jaar voor €200 waar ik €900 nieuw had gekocht en dat was 6 jaar gebruikt

Laatst bewerkt: 6 jun 2017
  4. quader

quader

Sinds:
    18 jun 2008
    bij TVreus.nl is deze tv nieuw te koop voor 1189 euro.
    als je hier 75% van pakt wordt dat 891.75 euro.
    Ik denk dat 900 euro een goede vraagprijs is maar misschien moet je toch iets lager gaan uiteindelijk.