1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Levensverwachting Ryzen 5 1500x

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Dabomb, 7 jun 2019.

1. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Weet iemand misschien hoe lang je nog met een ryzen 5 1500x kan doen voordat het echt een no-go word?

Ga op het systeem vooral op fullhd spelen, en nee niet zo snel nieuwere titels.. Laatste tijd komen er nog weinig nieuwe games binnen..

Misschien denken mensen, waarom heb je uberhaupt deze cpu gekocht?
    Had een processor nodig om het moederbord te laten werken. En dacht dit moet zo ongeveer toch nog wel genoeg zijn voor full hd.. Kon kiezen uit 1200 t/m 1600.. Alleen heb al een systeem met een i7 2600k draaien..
    Dus alles eronder vond ik niet de moeite waard als tijdelijke processor.. Want mocht ik er toch iets langer ermee moeten doen, dan wil je op ze minst wel kunnen gamen.. En uiteraard wilde ik er zo min mogelijk eraan besteden, dus 20 euro meer voor de 1600 vond ik dus ook al teveel.

Ik snap uiteraard dat de cpu geen 5 jaar meer gaat volhouden, dat is zeer realistisch.. Al hoop ik op ze minst dat ik de 2 jaar wellicht nog kan halen..

Hoe denken jullie hier over kwa levenduur hoe lang de cpu nog mee kan?
    Systeem heeft 16GB geheugen en een RX580 8 GB GPU.

2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Wat bedoel je precies met mee kunnen ?
    Dat hij nog snel genoeg blijft om nieuwe games op te spelen ?

3. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Zijn de huidige spellen die je speelt perfect te spelen met deze 1500X. Indien ja, dan gaan ze over 5 jaar ook nog perfect te spelen zijn.

wailingwimmy vindt dit nuttig.
  4. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    En zelfs over 10 jaar ook nog, die CPU gaat niet stuk.
    Of die mobo's het volhouden…..

5. Roedi

Roedi Senior Member

Sinds:
    19 feb 2006
    Zelfs mijn eerste generatie intel 6 core van 8 jaar oud speelt nog perfect games op full hd. je mist dan binnen een aantal jaar misschien wel een paar fps maar het is perfect doenbaar. Enkel als je gebrand bent om er elk mogelijk framepje uit te persen kan je upgraden maar is totaal niet nodig zolang het geen dia voorstelling word. Zolang het beeld zichtbaar vloeiend blijft lopen en anders gaat het eerder aan de gpu liggen. je moet natuurlijk ook geen celeron met een 2080ti gaan combineren uiteraard :p

Laatst bewerkt: 7 jun 2019
  6. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Ja natuurlijk, dat.

7. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Je hebt het ding al gekocht en in gebruik. Geniet ervan en zie gewoon hoe het uitpakt.
    Rest is gespeculeer.

xzandr vindt dit nuttig.
  8. suijkerbuijk

suijkerbuijk Senior Member

Sinds:
    21 dec 2016
    Lekker wachten.
    Dadelijk een hoop gekke die hun 2000serie de deur uit gooien om een 3000serie te gaan kopen.
    Dan koop je een leuke gebruikte model van iemand over .