1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Laptop uitbreiden met 2 schermen

Discussie in 'Monitoren' gestart door Alava, 4 nov 2018.

1. Alava

Alava Member

Sinds:
    19 okt 2017
    Hallo,

Ik wil graag weten of het een mogelijkheid is of ik mijn laptop kan uitbreiden met 2 schermen. Zo ja, wat is dan de beste optie?

hp probook 450 g5 met een i5-8250U en 8GB RAM. De laptop heeft 1 VGA en 1 HDMI aansluiting en de 2 monitoren tot mijn beschikking hebben beide ook 1VGA en 1HDMI.

Na wat Google is het mij alleen nog maar onduidelijker geworden welke mogelijkheden er zijn. Ik wil niet dupliceren, maar uitbreiden. Ook is het puur voor de productiviteit en doet kwaliteit er niet echt toe.

Bij voorbaat dank!

2. Crewz

Crewz Member

Sinds:
    19 sep 2018
    Ik heb ook een tijdje met 2 beeldschermen gewerkt op mijn laptop. Ik deed dat toen door 1 hdmi en 1 vga poort te gebruiken. Maar je kan ook een HDMI Splitter gebruiken

3. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Een hdmi splitter kan zeker niet. Die doet zoals de naam al zegt, splitsen. Oftewel, dupliceren.
    Gewoon de boel aansluiten, met de 2 verschillende poorten, en hopen dat het werkt.
    Heel grote kans dat het gewoon werkt, maar je hebt een kleine kans dat er maar 1 van die poorten tegelijk werkt.

4. Alava

Alava Member

Sinds:
    19 okt 2017
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ging er inderdaad van uit dat de splitter geen optie was. Ik ga het morgen maar eens proberen met de vga en hdmi aansluiten.

5. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    i5-8250U heeft UHD Graphics 620, ondersteund drie onafhankelijke beeldschermen.

Zie ook;
    https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000025672/graphics-drivers.html
    en;
    https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000025675/graphics-drivers.html

Hangt uiteraard wel af van de implementatie in de desbetreffende laptop zelf. VGA en HDMI zijn toch een beetje de schooier interfaces van de vier...
    En als die VGA poort niet onafhankelijk is van die HDMI poort... nope, geen drie schermen.

Je kunt in principe zo'n laptop maken met drie displayport uitgangen en dan 3x 4096*2304@ 60 Hz uitsturen.

Heeft die Probook trouwens niet ook gewoon USB-C met Displayport? Volgens HP wel;
    http://www8.hp.com/nl/nl/products/laptops/product-detail.html?oid=17047142#!tab=specs

Alava vindt dit nuttig.
  6. Alava

Alava Member

Sinds:
    19 okt 2017
    Hij draait nu stabiel met 2 externe schermen op vga en hdmi. Maar die usb-c naar een displayport splitter is ook zeker een optie. Bedankt voor jullie reacties!

7. Crewz

Crewz Member

Sinds:
    19 sep 2018
    Np, success verder!

8. Thijscream

Thijscream Member

Sinds:
    29 aug 2014
    Wat je kunt doen is een docking station aanschaffen voor je laptop, deze hebben 2 aansluitingen(volgens mij display port) en kun je ook meteen een toetsenbord, muis, speakers en eventueel netwerkkabel aansluiten. Als je hier aan denkt wel even bij HP kijken welke geschikt zijn voor jou. Ikzelf gebruik ongeveer het model als hieronder(maar dan met 2x displayport) om mijn werklaptop thuis te kunnen gebruiken bij mijn elitebook 840 g3.