1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Koop game monitor advies gevraagd voorkeur : 27’’ 1440p voorkeur ips 144hz

Discussie in 'Monitoren' gestart door commando dick, 12 feb 2019 om 13:14.

1. commando dick

commando dick Senior Member

Sinds:
    1 feb 2008
    Geachte mede HW.info leden,

Ik heb een game pc overgenomen en moet mijn randapparatuur nog aanschaffen. Ik ga in de woonkamer gamen op een niet al te groot bureau max 140cm breed. Daarom wil ik max 27’’ denk ik.

Ik wil fanatiek WoW Classic gaan spelen en grafisch max shooters etc. Speel op moment fanatiek nog league of legends.

Mijn pc is : cpu : i7 8086K (8700k limited edition) , gpu : evga geforce rtx 2080 XC gaming 8gb, 16gb intern etc.

Zit op moment te denken aan de :
    Asus Pg279q
    Acer predator XB271HUbmiprz
    Beide zijn natuurlijk 650€+ en ruim 3jaar op de markt al.

Ik wil voor 22feb de knoop doorhakken.

Hoor graag jullie advies. Ik zelf denk aan IPS, 144hz , 1440p , 27’’.

Vriendelijke groeten ,

Dirk, commando Dick

2. jonas.degent

jonas.degent Member

Sinds:
    14 apr 2015
    commando dick vindt dit nuttig.
  3. commando dick

Sinds:
    1 feb 2008
    Hay bedankt voor je bericht. Ik had ook wat Acers gevonden zonder review. Jammer want ik vind regiews zijn super handig.

Ik ga eens goed kijken naar je linkje.

4. commando dick

Sinds:
    1 feb 2008
    Ik heb hier een linkje van de

Acer Nitro XV273K Alleen is deze vsync

XB273KPbmiphzx Dit is denk ik de gsync versie. Tevens natuurlijk ook de link die jij stuurde.

Maar zijn we niet wat te vroeg met 4K schermen ivm cap op de videokaarten?

Ow btw de catch van je advies komt in de video rond 4.30. De bekende acer+asus 2000€+ schermen hebben natuurlijk de HDR + blacklight

Laatst bewerkt: 13 feb 2019 om 13:03
  5. dnlffn

dnlffn Senior Member

Sinds:
    9 mrt 2011
    Ipv de pg279q zou je ook nog kunnen kijken naar de pg278qr deze is nieuwer en heeft ook de nodige functie's die je noemt;) en qua prijs is hij goedkoper.

6. mr. nice

mr. nice Senior Member

Sinds:
    27 sep 2014
    Een scherm koop je voor langere tijd en over 3 tot 6 jaar heb je dat scherm nog, dan zijn 2080ti snelheden mainstream, scherm kijk ik toekomstgericht als ik aanschaf.

Laatst bewerkt: 16 feb 2019 om 10:37
  7. commando dick

Sinds:
    1 feb 2008
    Bedankt voor de reacties ✌

mr. nice vindt dit nuttig.
  8. commando dick

Sinds:
    1 feb 2008
    pg278qr = TN.

Ik vind IPS wel een meerwaarde denk.

9. ShadyAngel

ShadyAngel Member

Sinds:
    21 jun 2016
    Ik heb de PG279Q sinds een zestal weken en ben er uiterst tevreden over. IPS is wel degelijk een dag/nacht verschil met een TN scherm. Ik had hiervoor nog nooit met zo'n scherm gewerkt. Eén ding weet ik zeker dat als ik geweten had dat de beeldkwaliteit zo verschilt met een dagdagelijks scherm ik al veel eerder zo'n scherm gekocht had. De kleuren zijn ook veel realistischer dan op een TN scherm. Wat betreft de reactiesnelheid merk ik geen verschil, 4ms-1ms. Ook zeer handig is de verstelbaarheid in hoogte, kanteling en rond de as. Het is een duur scherm maar is het waard.
    De Asus PG278Q heeft geen IPS scherm wat het prijsverschil verklaart.

10. commando dick

Sinds:
    1 feb 2008
    Ah Nice . Ha precies.

Het wordt de Pg279q of de acer xb271hu. Die 2 zijn beetje om het zelfde volgens mij. Acer is btw 650€.

22feb bestellen , dus nog even wikken en wegen

11. ShadyAngel

ShadyAngel Member

Sinds:
    21 jun 2016
    Ik zie voor de Acer prijzen van 520€ tot 625€ (tweakers.net), de Asus 720€ tot 878€.
    Ik zie wel een groot verschil, de Acer heeft geen IPS-scherm wat het prijsverschil verklaart.

12. commando dick

Sinds:
    1 feb 2008
    De Acer Predator XB271HUbmiprz is een 27 inch monitor met 2560x1440 resolutie. De pixeldichtheid van 109 ppi betekent dat programma's goed bruikbaar zijn, zonder dat beeldschaling nodig is. De monitor maakt gebruik van een IPS-paneel,

XB271HUbmiprz Vs asus Pg279q ...

Dit bedoel ik .. moeilijk

13. ShadyAngel

ShadyAngel Member

Sinds:
    21 jun 2016
    De Asus heeft volgens deze vergelijking enkele voordelen dan de Acer. De voet is steviger en neemt minder plaats in dan die van de Acer. De voet is ook een reden voor mij geweest om de Asus te kiezen omdat ik niet veel ruimte heb op mijn bureaublad. Mijn zoon heeft een LG met zo'n voet en die neemt dan de helft van zijn bureaublad in beslag.
    Ik kan makkelijk 3 pagina's van een document duidelijk op één scherm lezen. Welke monitor je kiest is uiteraard aan jou. Ik heb niet lang moeten nadenken omdat de Asus me het meest beviel en ik heb er geen moment spijt van gehad. De vele negatieve ervaringen die je leest ivm met IPS glow en Backlight Bleed heb ik niets van gemerkt. Uiteraard als je een volledig zwart scherm hebt dan zie je een gloed in de hoeken maar in het dagelijks gebruik merk je er niet veel van.

https://versus.com/en/acer-predator-xb1-xb271hu-27-vs-asus-rog-swift-pg279q-27

14. commando dick

Sinds:
    1 feb 2008