Komen er nieuwe low profile gpu's?

Hoi,

Mss wel heel erg vroeg, maar mss kunnen de personen die meer op de hoogte zijn op gpu gebied hier wel op antwoorden.

Ik zou voor mijn htpc een low profile gpu nodig hebben, momenteel maken enkel msi en zotac deze in de vorm van een gtx 1650. krachtigere low profile kaarten zijn er jammer genoeg (nog?) niet.

Maar aangezien de nieuwe generatie rtx kaarten uitkomen gaan ze dan ook nieuwe low profile gpu's uitbrengen?

Mvg

Bart

Als het een RTX met een 75w tdp zonder voedingsaansluiting is dan is die kans groot.
De RTX met de laagste TDP is de 2060, die heeft een TDP van 160 watt.

Dus ja, als er kaarten met 75 watt TDP komen, dan is de kans groot.

De kans dat er de komende tijd een kaart komt met RTX en 75 watt is echter bijzonder klein.

De RTX-performance zou echt bagger zijn, dik onder de 2060, dus de vraag is of ze zo’n kaart wel zouden maken en niet gewoon een non-RTX-kaart zoals een 1650-opvolger.

Dell optiplex 790 DT, waar het io shield niet in de case verwerkt is en je dus het moederbord makkelijk kunt vervangen door een ander uATX. En deze case past net in mn media meubel. mettertijd een B550 bordje derin.

RTX kan me eigenlijk gestolen worden. Maar zou graag meer performance hebben dan een GTX 1650
Er zijn nog geen Ampère-kaarten aangekondigd lager dan een 3060, laat staan zonder RTX. Ik zou er dus zeker op rekenen dat dit zeker nog wel een half jaar kan duren (aankondiging, beschikbaarheid, custom kaarten en dan nog aanpassing voor low profile).

ruftman

Senior Member
User systemen
Er zijn nog geen Ampère-kaarten aangekondigd lager dan een 3060, laat staan zonder RTX. Ik zou er dus zeker op rekenen dat dit zeker nog wel een half jaar kan duren (aankondiging, beschikbaarheid, custom kaarten en dan nog aanpassing voor low profile).
Had Nvidia niet medegedeeld dat de 3000 serie enkel met RTX wordt uitgebracht?

Bovenaan