1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Koeler voor AMD Ryzen 5 1600x

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door gigi, 18 jun 2017 om 16:17.

1. gigi

gigi

Sinds:
    30 mrt 2017
    Hoi allen

Heb recent een AMD Ryzen 5 1600x aangeschaft in combinatie met ASRock AB350m Pro4 moederbord.
    Ik overweeg om de Arctic Freezer i11 te kopen als koeling maar vind niet al te veel info over de compabiliteit met Ryzen. Ook weet ik niet of deze goed functioneert en goede kwaliteit is voor Ryzen? Kunnen jullie aub even helpen?

Alvast bedankt!

2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Volgens de arctic site is deze alleen voor intel geschikt, volgens HWI ook voor AM4.
    lekker verwarrend.
    normaal is het zo dat alle arctic koelers met een i voor het getal alleen voor intel geschikt zijn.
    verder kwam ik dit tegen in een pressrelease:

Concerning the models of the Freezer 32-series and Freezer 11, AM4-compatibility will be achieved with the successors Freezer 12 and Freezer 33. Both will be available this spring.

oftewel de i 11 gaat niet passen.

wat betreft koelvermogen, als je niet wil oc én zal het voldoende zijn.

3. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    gigi vindt dit nuttig.
  4. MZw

MZw Senior Member

Sinds:
    12 aug 2012
  5. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Als je niet gaat overklokken, waarom een after market koeler zoeken. De bijgeleverde stock koeler, Wraith Spire, is een Coolmaster koeler met Vapor kamer. Met zijn 92 mm fan houdt deze de CPU redelijk goed koel en is nog eens lekker stil.

6. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
    Volgens HWI en Azerty wordt er bij de 1600x geen koeler meegeleverd. Arctic 33 is inderdaad prima keus.

7. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Mijn excuses, had niet door dat het een R5 1600X was.

8. raven bridge

raven bridge Senior Member

Sinds:
    23 mrt 2017