Kleine foutjes

Forum m8

Senior Member
Laatste HWI Magazine;

Artikel over de externe HDD's; Toshiba wordt genoemd als kleine fabrikant die zelf geen HDD's maakt. Maar... dat doen ze toch wel?

Artikel over wifi; plaatje van Linksys WRT54GL is voorzien van onderschrift waar sprake is van de WRT54G.

Dank voor het melden, de betreffende redacteurs krijgen een dag water en brood - en de eindredactie ook. Ik vermoed dat er geen goed plaatje te vinden was van de oorspronkelijke WRT54G, overigens. Maar dan had dat er wel bij moeten staan.

Forum m8

Senior Member
Ik denk eerder dat het onderschrift niet klopte. Althans, ten dele. Want de latere versies van de WRT54G (V5 en hoger) waren helemaal niet zo populair als de eerdere versies. Voor zover ik weet is Linksys toen met de WRT54GL (L van linux) gekomen, die weer het extra geheugen en firmware vrijheid had die de eerdere versies van de WRT54G ook hadden.

Zie ook hoeveel hardware revisies er zijn van dat ding;
https://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=148648
upload_2018-3-26_18-24-9.png

De prijsvergelijker gaat hier niet zo ver terug, maar als ik even kijk bij de rooien, hebben ze de -G vanaf 2004 erin staan en de -GL vanaf 2006 (?)

Maar in de latere jaren was 802.11g natuurlijk niet meer het neusje van de zalm, dus veel van de populariteit is natuurlijk opgebouwd tm V4 van de -G. Zelf heb ik mijn GL volgens mij gekocht in 2006 ofzo. Doet het overigens nog steeds maar heeft wel eens per kwartaal een reboot nodig.

Bovenaan