1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Keyboard op laptop aansluiten

Discussie in 'Toetsenborden, muizen en overige invoerapparaten' gestart door pickwick, 23 nov 2004.

1. pickwick

pickwick Senior Member

Sinds:
    20 jul 2003
    Hallo,

Ik heb hier een multimediakeyboard van trust, enige hardware van trust die goed is naar mijn ervaring trouwens, en die wil ik op mijn notebook aansluiten. Ik heb er geen aansluiting voor, maar er zit wel een splitser op voor usb. Nu reageert het toetsenbord niet als ik de laptop daarmee opstart.
    Hoe kan ik dit oplossen? Krijg kramp onder het gamen met die notebook :twisted:

pickwick

2. Peltus

Peltus Senior Member

Sinds:
    27 jan 2001
    Bij mijn oude fujitsu-siemens laptoppie kon ik dat voor mijn touchpad/externe muis instellen in 't bios. Of hij er maar een gebruiken moest of allebei bedoel ik dan. Ik weet niet hoe 't met toetsenborden zit maar heb je daar al eens gekeken?

3. pickwick

pickwick Senior Member

Sinds:
    20 jul 2003
    Nee, dacht niet dat ik zoiets in de BIOS moest doen. Ik ga vanavond eens even kijken.

4. tinus.

tinus. Senior Member

Sinds:
    27 okt 2004
    Is dat keyboard nu via usb of via ps/2 aangesloten

5. pickwick

pickwick Senior Member

Sinds:
    20 jul 2003
    Hij kan alleen via usb op mijn laptop worden aangesloten.
    Momenteel dus alleen het toetsenbord van de notebook :wink:

EDIT/
    In de BIOS niets gevonden

6. kiki

kiki

Sinds:
    9 dec 2004
    Ik heb een probleem gehad maar dan met mijn PC. De 2 PS/2 controlpoorten van mijn moederbord zijn uitgevallen en heb de muis aangsloten opde USB-poort. Het toetsenbord was een ander probleem.
    Nu heb ik een USB-toetsenbord aangeschaft en dat werkt perfect!!!! :D

Als je windows XP hebt is er geen probleem. Werkt je met andere besturingsystemen (vb '98) dan moet je de werking (USB-toetsenbord) in de BIOS aanpassen. Heb je een nog oudere besturingsysteem dan heb je een probleem want die ondersteunen geen USB-toetsenbord.

da was't mvg