Keuze nieuwe Monitor WQHD

xzandr

Senior Member
User systemen
Die gast test Freesync op een Gsync compatible scherm en toont geen FPS en zet niet eens enable Gsync/Freesync aan in de Nvidia Driver software. Beetje reclame, weinig inhoud. En 34 inch is zelfs voor een 2080 TI een uitdaging. Maar de video is zinloze marketing.
Pfff....staan duizenden van dit soort filmpjes op YouTube, controversiële onderwerpen en uitspraken als clickbait, het gaat alleen maar om dollars.

Alle nieuwe Freesync schermen zijn "Gsync compatible" maar pas enkele krijgen de nvidia sticker. Ik denk dat je voor jezelf ook zal moeten uitmaken wat je uiteindelijk wil. Zowel de LG als Gigabyte zijn geen "slechte" schermen.

Het perfecte scherm bestaat niet in onze prijsklasse. Va panelen hebben dan weer een minder goede kleurweergave. Dat vind ik dan weer de reden om voor IPS te gaan ipv VA. De techniek staat niet stil IPS staat al stukken verder dan vroeger en met de duurdere en nieuwere modellen heeft het zijn nadelen al flink verminderd... Ik denk niet dat iemand 3 verschillende panelen op zijn bureau heeft staan waarbij hij de verschillen dagelijks zal zien. Elk maakt beter zijn eigen persoonlijke keuze hierin. Kijkhoeken zijn ook weer beter met IPS...

wvkreg

Senior Member
User systemen
Man man het wordt alleen maar moeilijker zo. De Gigabyte heeft mijn interesse verloren na de intro van alternate op hun site. Teveel instellingen en zogenaamd gamer adapt. Ik denk toch dat mijn voorkeur op 32 inch ligt met 1440P. Maar de keuze is reuzen en enorm moeilijk. Geen enkele shop heeft de schermen op voorraad te zien in een fysieke winkel zelfs Coolblue niet. Ik neig toch weer naar de Asus https://nl.hardware.info/product/521893/asus-rog-strix-xg32vqr

wvkreg

Senior Member
User systemen
Ik zou niet weten waarom ik voor G Sync zou moeten kiezen als Freesync ook werkt. Freesync is meestal goedkoper en lijkt meer toekomstgericht.
Waar vind ik een goede uitleg over Freesync en of ik het nodig heb met een RTX 2070 op 1440P in games? Het is me niet helemaal duidelijk.
Het klopt dat de Asus niet gecertificeerd is door Nvidia, maar dat kan komen omdat hij redelijk nieuw is en Nvidia niet te snel met de controles.

Dit is de beste optie :) : https://tweakers.net/pricewatch/1414668/asus-rog-swift-pg35vq-zwart.html

Laatst bewerkt:

xzandr

Senior Member
User systemen
Freesync werkt maar niet volledig, zoals ik al eerder aangaf is compatible niet het zelfde als volledige ondersteuning, daar is een chip van NVIDIA voor nodig die niet in Freesync monitoren zit.
En waarom heb je niet voor een AMD kaart gekozen als je denkt dat Freesync meer toekomstgericht is (voor zover toekomstgericht iets waard is op pc gebied).

Bovenaan