Keuze nieuwe Monitor WQHD

xzandr

Senior Member
User systemen
Ik zou voor de LG gaan, het is de enige monitor met G-Sync.
Daarbij ga ik er vanuit dat je gaat gamen, je koopt geen RTX2070 om vakantie filmpjes (ook leuk) te kijken lijkt me.

Manyuken

Senior Member
User systemen
De GB Aorus heeft geen RGB toch? Oww, toch wel ik zie het net op de Bol.com website.
Maar waarom is die GB beter, alleen door de paneel IPS en pixeldichtheid?
Geen kromming wat ik beter vind.
Volgens mij is ie qua geteste response snelheid ook wat beter.
Hele vetter RGB achterop ;)
En hogere dpi en ik vind 27 inch echt een perfect maatje voor 1 monitor ;) heb er nog een 27 inch iiyama naast staan haha.

xzandr

Senior Member
User systemen
Een gebogen scherm heb ik thuis gehad, en ook weer snel terug gestuurd, in games heeft het wel wat maar met Windows vond ik het flink tegenvallen.
31.5 inch went heel snel maar is wel de max voor WQHD, blij dat ik niet voor de 27" heb gekozen.

xzandr

Senior Member
User systemen
Tja keuzes, 27" heeft wat scherper beeld, 1440p 32" heeft de zelfde pixeldichtheid als 24" 1080p, als je dat er prima uit vind zien zou ik voor het grotere scherm gaan.
Met G-Sync werken de NVIDIA kaarten het best, ga je toch voor een Freesync scherm check dan de lijst van NVIDIA.
M'n eigen scherm aanraden kan ik niet want mijn doel voor gamen is 60fps en sneller kan hij niet, ik vond de ingebouwde switch weer belangrijk omdat ik met 2 pc's op 1 monitor werk.
Van je eigen lijstje blijf ik persoonlijk bij de LG, maar ja dat persoonlijk is niet onbelangrijk, dat blijven keuzes altijd voor het grootste deel.

wvkreg

Senior Member
User systemen
60 HZ voor gamen is juist waar ik vanaf wil, net als 4K gamen. Ik wil op 1440P gamen, ik gebruik een MSI Armor GTX 2070. Daarom lijkt me de LG of de Asus de beste optie. De keuze 27 of 32 vind ik moeilijk.

Manyuken

Senior Member
User systemen
Ik blijf bij die Gigabyte. Heeft ook veel kantel mogelijkheden, USB hub ingebouwd en beeld is spatzuiver! Daarnaast dus op de officiële lijst qua freesync ondersteuning van Nvidia ;)

Bovenaan