Kaspersky rescue disk

Hello,
Ik heb een laptop MSI CR61 2M, cpu intel i3-4100M 2,5 GHz 8 gb memory
Ik heb met Rufus een bootable usb stick gemaakt na het downloaden van het gratis iso-bestand kdr.iso van Kaspersky.
In de UEFI heb ik in de opstartvolgorde de optie voor de usb stick geselecteerd.
Maar na de nieuwe opstart kwam ik weer op het welkomst scherm terecht. Ook het uitschakelen in de UEFI van de security control hielp niet om te kunnen opstarten van de bootable usb .Wat moet ik doen om dit in orde te krijgen?
Grtz,
gilbert

Bijlagen

Vriendelijk dank voor het antwoord. Maar ik ben daar niet mee geholpen. Heb je ervaring over het maken van een Kaspersky rescue disk image?
Als je naar de screenshots kijkt merk je daar fouten op en zijn de iso -bestanden juist opgeslagen. Is het aantal(11)iso-bestanden correct op de opgenomen usb stick?
Pas als hier hebt op geantwoord, kunnen we verder gaan over de nodige instellingen inde UEFI BIOS van mijn laptop MSI CR61 2M.
Graag uw antwoord hierover.
Grtz,
gilbert

Gronaldo

Senior Member
User systemen
Pas is Rufus je selectie 'Doelsysteem' eens aan, zodat je UEFi en CSM kiest.
Je stick zal goed aangemaakt zijn, maar je PC accepteert hem niet als geschikt boot device.
Alternatief Win32imager eens proberen.

Thanks voor de toelichtingen. Maar het lukt nog steeds niet om van een usb stick met de bestanden gemaakt met het U kdr.iso-bestand op te starten op mijn msi cr61 2m laptop. Uw voorstel om vanuit de doelbestemming met UEFI met csm op te starten gaat niet omdat alleen de optie UEFI(geen csm) beschikbaar is. Zie bijlage.
Heeft u zelf een msi laptop met dezelfde UEFI BIOS firmware aan boord ? En kunt u een screenshot plaatsen die aantoont wat er precies juist is ingevuld in het Rufus venster als u het kdr.iso bestand aanmaakt op een usb stick?
En kunt u me ook inlichten welke instellingen in de UEFI BIOS u precies aanduid om van op te starten met een usb stick?
Indien je dit niet kunt aantonen, heeft het geen zin om me verder te helpen en mag het topic worden gesloten.
Grtz,
gilberto

Bijlagen

Bovenaan