1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Jabra Solemate Mini teardown

Discussie in 'Overige randapparatuur (speakers, webcams)' gestart door pizzaman, 1 apr 2018.

1. pizzaman

pizzaman Senior Member

Sinds:
    15 jul 2009
    Ik bezat een Jabra Solemate Mini. Geluid was voortreffelijk, zeker voor de grootte. Na 4 jaar deed hij op een dag helemaal niks meer. Laadde niet meer op, geen lampjes, geen geluid, niks.

Ik nam contact op met de klantenservice met de vraag of dat een normale levensduur is voor hun producten. Daarna volgde een uiterst frustrerende e-mailwisseling met de klantenservice, waarbij ze steeds onzinniger vragen stelden (welke kleur) en met steeds onzinniger opdrachten kwamen (nadat ik 3 verschillende kabels en opladers had geprobeerd nog meer verschillende opladers proberen, linkjes naar formulieren die niet meer online stonden). Uiteindelijk wilden ze geen service bieden omdat (tromgeroffel) ik de verpakking niet meer had!

Uiteraard heb ik geprobeerd om hem zelf te repareren. Dat is niet gelukt, maar ter lering en vermaak hier de foto's van de teardown. Als de foto's niet meer online staan, stuur me gerust een berichtje.

Album

Laatst bewerkt: 2 apr 2018
  2. martsmart1

martsmart1 Senior Member

Sinds:
    3 jan 2013
    Al doorgemeten met bv een dyspel of er sluiting ergens zit? Misschien is de batterij kapot, vervanging kan dan een optie zijn.

3. pizzaman

pizzaman Senior Member

Sinds:
    15 jul 2009
    De foto's zijn van een poos geleden. Inmiddels zit hij bij het afval. Ik weet de details niet meer, maar ik geloof dat de batterij verbogen was voor ik kon meten. Hij was met het uit elkaar halen ook al te beschadigd om weer netjes in elkaar te zetten. Repairability score 1/10 ;-)

Laatst bewerkt: 2 apr 2018
  4. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Die micro USB poort is half kaduuk?

En inderdaad; even meten aan de batterij, en anders dat ding los opladen om te kijken of ie het nog doet.

Persoonlijk ben ik absoluut geen fan van dingen met vaste accu. Die accu houdt er altijd een keer mee op, lang voordat de rest van het apparaat versleten is.

Voor een apparaat van 0,4 Liter vind ik een enkele 1150 mAh lithium cel ook wel erg zuinig.

5. Antilochos

Antilochos Senior Member

Sinds:
    9 feb 2014
    Ik heb ook nog ergens zo'n solemate liggen. Ga deze morgen ook maar eens proberen of ie het nog doet...

6. HilleG

HilleG Senior Member

Sinds:
    9 apr 2008
    Mooie teardown, je laatste foto werkt trouwens niet meer. Verder, ik heb de Solemate 3 maanden geleden gekocht en gelijk weer retour gestuurd. Mijn product was blijkbaar niet defect, maar ik vond het geluid echt 3x niks. Heb een ministry of sound (€36 iBood) en die vond ik 3x beter klinken voor helft van de prijs. Luister er nu elke dag muziek mee op werk voor de laatste 6 maanden :')

7. pizzaman

pizzaman Senior Member

Sinds:
    15 jul 2009
    Dank je :)

Laatste foto doet het bij mij wil, anders zie eventueel linkje naar album boven de foto's.

Ik vond hem prima klinken, maar ben nu wel benieuwd naar die ministry of sound geworden...

Laatst bewerkt: 30 jun 2018