Jaapies Tornado overklok systeem

Bauke van den Berg

Senior Member
Die score kan echt 10x beter met die clocks.
Voor het zoeken naar efficiëntie gebruik ik altijd clocks van zo'n 4GHz á 4.1GHz.
Ik zie hier in mijn aantekeningen een score van 17.968 met 4104MHz. NB overigens wel zo'n 300MHz hoger en het geheugen op wat lossere timings. Maar dat maakt geen anderhalve seconde goed.

Als ik jou was zou ik eens zoeken op wat tweaks. Met multithreaded benches is het namelijk handig dat je CPU verder niks hoeft te doen dan de benchmark. Alle extra troep die hij ondertussen doet kost je tijd.

18.3s is het langzaamste wat ik zo zie met 3977CPU.

janjaffa

Senior Member
Die score kan echt 10x beter met die clocks.
Voor het zoeken naar efficiëntie gebruik ik altijd clocks van zo'n 4GHz á 4.1GHz.
Ik zie hier in mijn aantekeningen een score van 17.968 met 4104MHz. NB overigens wel zo'n 300MHz hoger en het geheugen op wat lossere timings. Maar dat maakt geen anderhalve seconde goed.

Als ik jou was zou ik eens zoeken op wat tweaks. Met multithreaded benches is het namelijk handig dat je CPU verder niks hoeft te doen dan de benchmark. Alle extra troep die hij ondertussen doet kost je tijd.

18.3s is het langzaamste wat ik zo zie met 3977CPU.
dat zou wel wat kunnen verklaren ik draai gewoon windows xp pro sp2 Maar vraag me af of het wel de moeite waard is aangezien deze processor toch slecht overklokt Ken jij misschien een goeie site waarin staat hoe je windows kunt tweaken hiervoor.

Bovenaan