Jaapies Tornado overklok systeem

gillegun

Senior Member
qua geluid, als het grootste geluid bijvoorbeeld 45 db is, gaje enkel tot dat horen. Stel dat je 9 fans hebben die op 40DB draaien, moet je niet 9*40DB rekenen. gewoon 40DB gaje horen, tenzij er ergens anders nog een fan die luider draait.

Bauke van den Berg

Senior Member
Niet waar; elke geluidsbron met eenzelfde geluidssterkte verdubbeld het geluid.
Omdat dB logaritmisch is is elke bron extra +3dB. Overigens is het menselijk gehoor ook weer logaritmisch waardoor wij ongeveer +10dB als een verdubbeling van het geluid ervaring, terwijl dit absoluut gemeten een factor 10 is!.

Dus 9 Fans van 40dB = 40 + 8 * 3 = 64dB

gillegun

Senior Member
Niet waar; elke geluidsbron met eenzelfde geluidssterkte verdubbeld het geluid.
Omdat dB logaritmisch is is elke bron extra +3dB. Overigens is het menselijk gehoor ook weer logaritmisch waardoor wij ongeveer +10dB als een verdubbeling van het geluid ervaring, terwijl dit absoluut gemeten een factor 10 is!.

Dus 9 Fans van 40dB = 40 + 8 * 3 = 64dB
thx voor de uitleg, en mij te wijzigen van mijn onjuiste informatie.
Doch versta ik niets van u uitleg :p (niet persoonlijk opnemen)
maar nu weet ik dat mijn leerkracht fysica fout was :) (wel al tijdje geleden)
dus kortweg:
thx

QinXi

Senior Member
Heb zelf ook 3 van die ultra kaze's draaien, alleen is dat bij mij om te zorgen dat ik geen condens krijg :p

clamdxp

Senior Member
krijg je die fans gemonteerd met de originele fanclips??
Zo ja dan weet ik wat ik moet gaan halen :mrgreen:.
De koeler komt al mijn kant op

janjaffa

Senior Member
krijg je die fans gemonteerd met de originele fanclips??
Zo ja dan weet ik wat ik moet gaan halen :mrgreen:.
De koeler komt al mijn kant op
Nee helaas daarvoor moet je aparte fanclips bestellen maar prolimatecht lever ze wel zou is even opzoeken voor je.

Edit: Heb hem gevonden, deze zijn voor fans met een dikte van 38mm.Klik

Laatst bewerkt:

janjaffa

Senior Member
Jup dan knalt die er uit ik probeer in ieder geval die ht link op te voeren per stapje van 1 en ga ik 1 of 2 hogen gaat windows spacen en loopt die vast of bsod.
Ik heb zelf een keer gehad draaide die de benchmark nog vrolijk door maar Windows gaf aan dat bepaalde windows onderdelen niet meer werkten waardoor men start balk ineens weg was. totdat die klaar was draaide die weer vrolijk verder. af en toe is het echt lollig wat Windows allemaal kan doen als die niet stabiel is.:p

Bauke van den Berg

Senior Member
Die HT-link maakt verder geen zak uit. Met de keiharde MHz haal je de winst. Overigens lees ik hier ook regelmatig dat de Northbridge frequency ook mee omhoog moet om een hogere stabiele kloksnelheid te krijgen.

Overigens heb ik ook sommige combo's waarbij het FSB omhoog zetten not-done is.
Gelukkig als ik tegen het maximum aan zit heb ik daar geen last van xD

janjaffa

Senior Member
Die HT-link maakt verder geen zak uit. Met de keiharde MHz haal je de winst. Overigens lees ik hier ook regelmatig dat de Northbridge frequency ook mee omhoog moet om een hogere stabiele kloksnelheid te krijgen.

Overigens heb ik ook sommige combo's waarbij het FSB omhoog zetten not-done is.
Gelukkig als ik tegen het maximum aan zit heb ik daar geen last van xD
In mij geval werk ik ook zo HT link staat zo laag mogelijk en de northbridge draait nu op 2.6 heb het ook op 2.8 geprobeerd maar maakte niks uit. Maar goed morgen ga ik het in ieder geval weer proberen.

Btw wat is Julie ervaring met het CPU VVD voltage hij staat nu bij mij op 1.45 met goeie koeling onder de socket. Maar levert dat meestal meer stabiliteit? of maakt dat niet zo veel uit.

janjaffa

Senior Member
Zojuist de laatste score geplaatst dit is het beste wat momenteel er uit kon krijgen.

Maar het rare is dat bij mijn andere insteling een bus speed van 242 x17=4114MHz met een score van 19.25.
Terwijl ik nu een beter score heb terwijl ik een lager buspeed heb met dezelfde
klok frequentie:-?

Bovenaan