Jaapies Tornado overklok systeem

janjaffa

Senior Member
Nou zojuist zijn Allen spullen binnengekomen die mijn baas voor me heb geregeld.8)
Omdat hij me toch bereid was om mij te sponsoren. Heb ik maar gelijk een goed moederbord en koeler besteld dit alles bestaat uit.
  • MSI 790FX-GD70
  • Prolimatech Megahalems Rev. B
  • 2 x Scythe Ultra Kaze 120mm 3000rpm
  • Geil 4GB DDR3-1600 CL7 kit
  • Corsair TX750W
  • Cooler Master Test Bench

Dit hele systeem is gesponsord door het bedrijf inprofile

Het is wel net een stofzuiger, maar het koelt wel goed.

Foto,s is met mobiel gemaakt dus let niet op de kwaliteit

Let niet op die gast op de achtergrond :p

Nou ik denk dat je een beter luchtsetup niet kan vinden:twisted:

Update 17/04/2010

Nou de eerste scores zijn er al Helaas een beetje mager. maar ik moet nog even inkomen in dat AMD spul

4Ghz krijg ik hem niet stabiel:( Waarshijnlijk licht het aan de HT link/northbridge maar volgen mij maakt het toch niks uit als ik die op standaard snelheid laat lopen.
Iemand tips?

update 20-4-2010
Nou zojuist verder gegaan maar ik krijg bij 1 core steeds een foutmelding
Ook bij deze snelheid lukte het niet om die core stabiel te krijgen.
Heb ook al ACC geprobeerd maar dat mocht niet baten.

update 1-5-2010
Nou zojuist ben ik vandaag verder gegaan, Ben nu bezig om de maximale FSB zien te vinden. Ik draai nu ook op Windows xp omdat dat naar mijn mening wat stabieler loopt.
Helaas wilt deze maar niet boven de 4 Ghz maakt niet uit wat ik doe, Voltage tot 1.63 helpen niet eens lager voltage heb ik ook al geprobeerd en stap voor stap wil ook niet lukken. Nou ja ik ga in ieder geval verder kijken misschien dat het op deze manier wel wilt lukken.

Update 7-5-2010

Nou ben weer verder gegaan Het wil tot nu toe wel lukken om hem stabiel op 4,1Ghz te krijgen ik heb alleen wel een veel te hoog voltage nodig.

A.U.B geen opmerking over dat ik een veel te hoog voltage gebruik, dit was de enige manier om hem stabiel te krijgen.

Update 20-5-2010

Hieronder Mij nieuwe resultaten ik heb nu alleen de instellingen in de bios gedaan omdat ik AMD overdrive toch niet lekker vind werken.

Update 6-6-2010
Hieronder vinden jullie de laatste score die ik heb ingeleverd, en tevens de laatste update van dit topic.Helaas bestond mijn processor uit niet zo goeie batch,anders was ik natuurlijk een stuk verder gekomen.:(

Ik wil iedereen bedanken die dit topic gevolgd heeft voor hun tips en adviezen.
Ook geef ik een bedankje naar het bedrijf inprofile voor de benodigde spullen en werkruimte.

Laatst bewerkt:

gillegun

Senior Member
yep, prolimatech megahalems icm scythe Ultra kaza 3000Rpm is volgens mij ook het beste dat je kunt verkrijgen op luchtkoeling. Ging normaal ook nog twee zo'n fans kopen, maar je moet dan twee aparte sets kopen van die 38mm fan wire clips, dus gebruik nu een slip stream 1900rpm.

keep up the good work!

chuck-e

Member
Met de zin " Nou ik denk dat je een beter luchtsetup niet kan vinden" ben ik het niet met je eens.

Als het meezit en ik kan een mounting vinden heb ik 2 luchtkoelers op 1 moederbord.
( Een mugen voor de CPU en een aparte Xigmatek archilles voor alleen de NB. )
En word door 2 delta 4000 rpm fans van lucht voorzien :p:p.
Maar dan moeten we het gaan berekenen in kilo's koper en aluminium.

Verder mooie setup :p en had ik ook maar een baas die me support van hardware.

gillegun

Senior Member
ik bedoel voor de cpu alleen he.

uiteraard kan je nog alle mosfet/southbridge en northbridge heatsinks afhalen, en bijvoorbeeld heel je mobo voorzien van een enzotech koelblokje, op iedere chip dat je maar tegenkomt.
maar qua prijs en gewicht is dit weer wat anders :)

Strike-Back

Senior Member
dit ga je niet menen..... dat is ongeveer precies het zelfde wat op het postkantoor licht... (moederbord moet nog besteld worden.. wat probleempjes)...

ohnee zie hier nog 1 verschil... bij ons zit er geen jongen bij die zijn neus dalijk klem in de fan heeft zitten (grapje)

Bauke van den Berg

Senior Member
zet je ze op 14v. gaan ze nog wat harder!. moet je ff in de specsheet kijken wat de absolute maximum ratings zijn. Ze hebben vast een 20% marge op de Vcc

Clemens van Renesse

Senior Member
Dan ga je toch 's nachts buiten zitten als het 4 graden is...? ben je in ieder geval niet bezig met een airco, waar waarschijnlijk (maar niet te meten) temperaturen van onder 0 in voorkomen...
Tja, maar dat wil dan toch zeggen dat de aarde deel uitmaakt van je systeem en ergens op de aarde is echt wel een temp van -0 te meten... Weet niet helemaal of dit klopt, maar vond het in ieder geval wel een leuke gedachte

Bauke van den Berg

Senior Member
Ik snap die hele heisa over dat +0 -0 ook niet. Het koudste water wat je met een waterkoeling kunt maken is 0 graden. Klaar. Anders bevriest/vlokt het. Wat een gezeik hoe je dat op 0 graden krijgt/houdt.

Als iemand een airco heeft is die lucht ook gewoon max 0 graden, anders zou immers de waterdamp in de lucht bevriezen en heb je sneeuw.

Dat daar 'iets' in die condenser van die airco 0 is zal best, maar voor de CPU temp is dat geheel niet relevant, niets daar in de buurt zit rond de 0 graden.

Ultimation

Senior Member
Als jij niets zegt dan doe ik het ook niet :mrgreen:

Dan ga je toch 's nachts buiten zitten als het 4 graden is...? ben je in ieder geval niet bezig met een airco, waar waarschijnlijk (maar niet te meten) temperaturen van onder 0 in voorkomen...
Ik zeg, week tripje naar Siberië! Speciaal voor de competitie! :D

Ik snap die hele heisa over dat +0 -0 ook niet. Het koudste water wat je met een waterkoeling kunt maken is 0 graden. Klaar. Anders bevriest/vlokt het. Wat een gezeik hoe je dat op 0 graden krijgt/houdt.

Als iemand een airco heeft is die lucht ook gewoon max 0 graden, anders zou immers de waterdamp in de lucht bevriezen en heb je sneeuw.

Dat daar 'iets' in die condenser van die airco 0 is zal best, maar voor de CPU temp is dat geheel niet relevant, niets daar in de buurt zit rond de 0 graden.
Dat het een waterkoeling wordt genoemd wilt nog niet zeggen dat wat er door de slangen heen gaat water hoeft te zijn. :mrgreen:

[kinderachtig] Als er iets in de buurt van de setup is dat onder 0 is dan doe je mee in het onder 0 klassement, dus als ik een ijsje eet tijdens het overclocken doe ik mee onder 0[/kinderachtig]

Laatst bewerkt:
ht link gewoon op 2000 laten en nb op ongeveer 2800/3000 mhz zetten,
en je chipset ook goed koelen je hebt wel een goede cpu koeler maar de nb en sb worden ook onwijs warm als je met voltage gaat pielen.

Bauke van den Berg

Senior Member
Prime stabiel is 4Ghz bij mij 1.4v Dus als je 1.5 instelt dan moet je sowieso voor Spi dat ruim halen.
Het beste ga je gewoon met AMD overdrive oid aan de slag en zet je de multiplier omhoog. dan weet je zeker dat het de CPU is als de boel haakt.

skyrip

Senior Member
ik heb zo net 9 scythe ultra kaze 3000 rpm fans besteld voor mijn 1080 radiator. dat zal wel helpen om de temps nog wat omlaag te krijgen.

Bovenaan