is er een webshop waar

je GEEN verzendkosten hoeft te betalen als je iets rma't ? of ''onderzoekskosten'' moet betalen als er iets defect terug wordt gestuurd? good god wat een oplichters bepaalde webshops.

bij voorbaat dank voor jullie bijdrage.

Bol.com via afgeven bij een AH-steunpunt?
Of kies altijd webshops in jouw buurt waar je zowel.....afhalen...als retourneren kunt... 2x gratis....per fiets die je al hebt.
Met een zakje boterhammen kun je de actie radius flink vergroten.
En zoek in de bieb gratis het artikel v/d Consumentenbond waar ze zover ik me herinner eea op een rij gezet hebben, doe je voordeel er mee.

Laatst bewerkt:
cool cool thanks. ik denk dat ik uiteindelijk voor coolbue ga, altijd goede ervaringen met hun nooit problemen, defecte dingen worden direct vervangen of geld terug. tja je betaalt wel een tientje of 2 meer, maar dan ben je wel zeker van je zaak.

maar nogmaals, thanks

tja ik weet niet waarom mensen uberhaupt nog bij bedrijven bestellen waar je betaalt met 4 nieren en als er iets fout is met het product waar jij niks aan kan doen, moet je nog een paar tenen erbij verkopen.

heb ze ook per direct gemaild dat ik nooit meer iets bij hun koop zolang ze dit soort practijken uitvoeren, maar een enkele persoon maakt voor hun niet uit. hoop dat iedereen hun gaat boycotten. alle andere bedrijven die dit doen moeten ook gewoon geboycot worden. soz maar van dit soort shit word ik echt pissig.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Huh, er zijn zat winkels waar je niet betaald voor zulke dingen.

Persoonlijk vind ik het bij RMA niet zijnde DOA het meest logisch om ieder z'n eigen verzendkosten te betalen. De minste administratieve handelingen. Zo deed EVGA dat ook altijd; je zorgt zelf maar dat je kaart daar komt, en zij zorgen ervoor dat de nieuwe jouw kant op komt.

zelfs als je een niet doa product hebt, hoor jij niet voor retourkosten op te draaien. holy hell dude. je kan dat niet serieus zeggen... winkels/fabrikanten moeten garant staan voor hun producten, niet jou te dure producten aansmeren en je daarna nog meer geld te laten lappen , kom op.

is het buiten de garantie, prima dan snap ik het volledig. maar binnen de garantie? waar heb je dan garantie voor....

ben je wel enorm dom als je nog bij dat soort bedrijven winkelt. een ieder zijn of haar ding hoor.

Forum m8

Senior Member
User systemen
zelfs als je een niet doa product hebt, hoor jij niet voor retourkosten op te draaien. holy hell dude. je kan dat niet serieus zeggen... winkels/fabrikanten moeten garant staan voor hun producten, niet jou te dure producten aansmeren en je daarna nog meer geld te laten lappen , kom op.
Als je bij een fysieke winkel iets koopt en het terugbrengt omdat het kaduuk is krijg je ook geen kilometervergoeding...

Er wordt in NL gigantisch veel gekocht en weer retour gestuurd 'want gratis'. Dat is natuurlijk niet gratis en zien we terug in hogere prijzen.

In sommige segmenten is het ook wel logisch gezien de leugenachtige info van fabrikanten...

De winkel waar ik m'n meeste hardware koop betaald nu verzendkosten terug inderdaad.

seb83

Senior Member
User systemen
Uiteindelijk betaal je gewoon voor de verzendkosten hoor, of die nu los bijgerekend worden of in de prijs verdisconteerd zijn.

En die ‘te dure producten’ koop je toch echt zelf. Ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt.

Uiteindelijk betaal je gewoon voor de verzendkosten hoor, of die nu los bijgerekend worden of in de prijs verdisconteerd zijn.

En die ‘te dure producten’ koop je toch echt zelf. Ik begrijp niet waar je je zo druk over maakt.
dus jij vindt het normaal dat buiten die verzendkosten, winkels als azerty ook nog eens onderzoekskosten rekenen EN dat de technici lui ook nog betaald moeten worden?

yup die koop ik zelf, waar er garantie bij zit, en dan alsnog moet IK opdraaien voor kosten waar IK niets aan kan doen. lol accepteren jullie het maar gewoon hoor. ik niet ouwe.

seb83

Senior Member
User systemen
dus jij vindt het normaal dat buiten die verzendkosten, winkels als azerty ook nog eens onderzoekskosten rekenen EN dat de technici lui ook nog betaald moeten worden?

yup die koop ik zelf, waar er garantie bij zit, en dan alsnog moet IK opdraaien voor kosten waar IK niets aan kan doen. lol accepteren jullie het maar gewoon hoor. ik niet ouwe.
Dat is het concept van een onderneming. Alle kosten zitten ofwel in de prijs, ofwel worden los verrekend.

EN dat de technici lui ook nog betaald moeten worden?
Dat lijkt me wel fatsoenlijk ja.

De meeste shops rekenen alleen ondezoekskosten idien het product niet defect blijkt te zijn.
Dat vind ik niet meer dan normaal.
Bij alternate worden je verzendkosten trouwens wel vergoed.

Bovenaan