1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Is een processor zo belangrijk ?

Discussie in 'Smartphones' gestart door ann01, 16 jul 2017.

1. ann01

ann01 Senior Member

Sinds:
    22 jun 2009
    Na 2,5 jaar wil ik mijn Moto G2 vervangen door een toestel dat groter en veel sneller is.(liefst min 5,5 inch)
    Nu weet ik al enkele maanden dat Nokia met nieuwe modellen uitkomt waaronder de Nokia 6 met 5,5 inch scherm.
    https://www.nokia.com/nl_be/phones/nokia-6
    Deze leek mij heel interessant maar na wat verder te informeren hoor ik van sommige zeggen dat het zonde is dat men een oudere tragere processor in dat toestel stopt. Je kan natuurlijk niet alles hebben voor €249 maar toch.
    Op hun website staat wel : (Nieuwste generatie Qualcomm® Snapdragon™ 430 processor) maar ik hoor toch van collega's dat je toch wel een Snapdragon 625 nodig hebt en dat je voor dat bedrag dan veel beter bv een Xiaomi Redmi Note 4 kan kopen voor dat geld.

Is een telefoon zoals de Nokia 6 nu voldoende zwaar om vlot mee te surfen en app's te gebruiken(Tomtom bv) of moet ik naar een zwaarder toestel uitkijken ?

P.S : ik zou ook van een collega een Moto G4 plus kunnen kopen van bijna een jaar oud voor €150 maar dan zit je weer met dat Ram geheugen van 2Gb en opslag van 16GB wat ook weer een beetje uit de tijd is.

2. FRtex

FRtex Senior Member

Sinds:
    7 feb 2013
    Het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor eisen je stelt. Je kunt er natuurlijk alles mee doen en een 800 serie Qualcomm (of gelijkwaardige processor van een ander merk) is niet meer nodig voor een soepele ervaring.
    Met de Qualcomm 625 en 3GB ram kun je wel een paar jaar vooruit maar omdat je van Moto G2 afkomt lijkt het mij niet echt nodig om een processorklasse hoger te gaan als je nergens aan gestoord hebt. Maar als je snellere laadtijden wilt zou ik als ik jou was voor een snellere processor gaan.

Eigenlijk moet je los van alle telefoons die er zijn een lijstje maken met minimale eisen die je aan een product stelt. Als je een goed scherm wilt dan kom je ook snel uit bij duurdere telefoons en dan heb je ook gelijk een betere processor.

3. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    De Moto G4 Play werkt prima bij mij. Ik weet niet wat je allemaal wilt doen, maar met wat browsen heb je zat aan die 2 GB. Tenzij je er eentje bent die allerlei onzin-apps tegelijk open laat staan. De G4 heeft verder ook een SD slot, dus je het kunt de opslag gewoon uitbreiden.

€150 voor een jaar oude G4 Plus zou ik niet betalen. Haal dan gewoon voor €200 een nieuwe, met een accu die nog geen 200 cycles heeft.

Zelf heb ik mijn G4 Play voor €123,87 bij de Mediamarkt gekocht, bijna een half jaar geleden in die BTW actieweek. Het ding voelt aan de ene kant wat goedkoper aan dan mijn LG P880 die ik ervoor had, maar hij is veel en veel sneller. Helaas knopjes in het scherm, aan/uit knop aan de zijkant, geen kompas, maar wel dual SIM en een accu die ik maar eens in de twee nachten oplaad.

4. ann01

ann01 Senior Member

Sinds:
    22 jun 2009
    De reden dat ik de Moto G2 verkoop is dat hij regelmatig blijft haperen. Wanneer ik dan de Moto G5 van de kinderen gebruik is het een plezier om iets mee op te zoeken of een zwaardere app zoals TomTom te openen.
    Maar het scherm moet dus 5,5 zijn.
    Maar zoals ik het hier lees zouden jullie toch voor een processor in de 600 serie gaan dus misschien toch wat verder zoeken.
    Die Xiaomi lijkt me misschien geen slechte deal als ik zie dat je die al voor 140 euro kan bestellen.

5. Ruud Rutten

Ruud Rutten Senior Member

Sinds:
    19 aug 2013
  6. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
  7. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Het ligt er aan wat je ermee gaat doen en jouw wensen zijn. Ik zou in ieder geval kijken naar een met Snapdragon 600-series en minstens 3GB RAM i.c.m. 32GB opslag, want 16GB opslag is erg krap tegenwoordig. Met een goede processor kan je langer doen en geniet je langer en RAM vanaf 3GB is echt een aanrader.

Succes!

8. ann01

ann01 Senior Member

Sinds:
    22 jun 2009
    Mooi toestel die Wileyfox zonde dat het scherm niet groter is.
    Maar zoals ook Van der berg hier schrijft en ik ook al vaker heb vernomen van andere lijkt een Snapdragon 600 geen overbodige luxe.
    Maar ik zal dan in een hogere prijsklasse terecht komen of moet in de richting van Xiaomi gaan.

9. Themeanmachine

Themeanmachine Senior Member

Sinds:
    31 mrt 2002
    Mijn HTC One M9 was ongeveer 200 euro en die handled alles wat ik ermee doe, inclusief spelletjes etc. Ik ben van 5,3" naar 5" gegaan en stoor me er totaal niet aan, ook niet dat het een toestel uit de vorige generatie is. Gewoon een puik ding.

Succes,
    B.