is dit mogelijk?

KevtjeNL

Member
Hallo, ik probeer al een tijdje iets te vinden maar geen success.
Misschien weten jullie hier een oplossing op,

ik zoek een soort van fan controller die ik in mijn kast kan doen (Geen Drive size controller) een 3 of 4 pin, waar je er een stuk of 4 of 6 fans op kan doen, die de stroom van een sata/molex aansluiting halen, en waarbij er 1 3 of 4 pin kabel naar het moederbord gaat voor RPM bepaling/instellingen.

ik hoop dat ik het zo goed uitleg

Mvg
Kevin

suijkerbuijk

Senior Member
Humm ja die bestaat .
Vaak wel met rgb optie er bij.

Zelf gebruik ik dus de antec prizm hub rgb controller.
Deze sluit je aan op een sata voeding .
Dan een stekker naar je moederbord en via de bios of software van mijn bord stuur ik de boel aan..

Goedkopere oplossing.
Fan splitters op je moederbord gebruiken.
De moederbord kan makkelijk 2 fans op 1 aansluiting aansturen.
Ze kunnen namelijk 1 ampère leveren .
Een goed moederbord bezit dan ook.
1 x cpu fan
2x case fan aansluiting .
Dus je kan dan 4 fans aansturen als je dat wilt .
Wil je meer dan zal je naar een hub moeten gaan.

Google had je ook kunnen pakken zie link voor fans hubs.

https://www.google.com/search?q=pc+fans+hub&client=ms-android-google&source=android-browser&prmd=sivn&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=2ahUKEwitldaA3bLjAhVOzKQKHR0mD7kQ_AUoAXoECA4QAQ

Forum m8

Senior Member
Kijk ook eens naar de
Asus Fan extension card

Daarmee kun je ze echt individueel aansturen. Werkt echter alleen met een paar Asus borden. Weet niet of ze het nog ondersteunen op nieuwe borden.

Dat Thermaltake ding is gewoon een domme splitter. Alle fans krijgen dezelfde dutycycle en maar eentje zal z'n toerental kunnen terugkoppelen.

suijkerbuijk

Senior Member
Kijk ook eens naar de
Asus Fan extension card

Daarmee kun je ze echt individueel aansturen. Werkt echter alleen met een paar Asus borden. Weet niet of ze het nog ondersteunen op nieuwe borden.

Dat Thermaltake ding is gewoon een domme splitter. Alle fans krijgen dezelfde dutycycle en maar eentje zal z'n toerental kunnen terugkoppelen.
https://www.asus.com/us/Motherboard-Accessories/FAN-EXTENSION-CARD/
Als ik zo kijk is het beperkt aantal borden
Je moet een losse aansluiting hebben er voor.

Bovenaan