1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Is dit een goede pc?

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Yoran Essers, 29 apr 2019.

1. Yoran Essers

Yoran Essers Member

Sinds:
    26 apr 2019
    Hallo daar, ik ben al enige tijd als hobby met servers bezig. Met als voornaamste een game server. Deze loopt echter wel via een externe server. Ik heb thuis een oude pc ongebouwd tot een server en gebruik ik voor werk. Ik wil via marktplaats nu een pc gaan kopen die al omgebouwd is naar server. Hieronder zien jullie de beschrijving:
    Kleine thuis server, altijd prima gedraaid met Windows Server. Wel zelf ff een nieuw OS installeren, Linux, Windows, of wat je prettig vind.

Intel D510MO mini-ITX bord met Intel D510 processor
    2x Kingston KVR800D2N5K2 4GB modules DDR2800 CL5
    Totaal 8 GB geheugen
    Western Digital Scorpio Blue 500GB SATAII
    Sony NEC DVD-RW 7700S SlimLine dvd speler/writer
    X-Gear Mini-Fly XMF62K Mini ITX behuizing
    PICO PSU 80W externe voeding max 60W

VGA, Ethernet, Keyboard/muis PS/2, 4x USB, Audio in/out/mic

Mijn grootste vraag is of dit wel een geschikte thuis server is. Deze man zegt van wel. Toen vroeg ik me af (omdat er geen koeling inzit) of deze niet te warm zal worden als hij 24/7 draait. De man zegt van niet zelf heeft ie hem ook 24/7 laten draaien. Ik heb ook een filmpje mochten er mensen zijn die deze willen zien.

2. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Nee. Is 9 jaar oud en is weggegooid geld voor de lage performance.
    En zelfs qua stroomverbuik ;)

EDIT: ik gok dat de verkoper het ding zat is omdat het nauwelijks Win10 en/of Server 2016/2019 ondersteunt. Hyper-V draaien oid zal in ieder geval niet werken.

3. Yoran Essers

Yoran Essers Member

Sinds:
    26 apr 2019
    En voor een simpele cloud server?

4. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Wat bedoel je met een cloud server? Die zitten typisch in de cloud. Web server? Zou ik ook niet doen.
    Heb je al aan een simpele NAS oplossing gedacht?

5. Yoran Essers

Yoran Essers Member

Sinds:
    26 apr 2019
    Met een simpele cloud server bedoel ik een server met de plugin owncloud

6. Yoran Essers

Yoran Essers Member

Sinds:
    26 apr 2019
    Jazekers ik heb er ook een gehad maar vind t leuker om met oude pc te werken.

7. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Wat is jouw budget?
    Je kan namelijk ook vrij goedkoop zelf een servertje in elkaar knutselen op basis van een simpele Pentium namelijk.
    Dan heb je een compleet nieuwe setup en kan zo weer een aantal jaren mee!
    Ik zou geen cent geven voor bovenstaande ouwe meuk... :(

8. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    50 euro max. Maandje ermee kloten en dan erachter komen dat het echt weggegooid geld was ;)
    Dit soort dingen hoor je kado te krijgen.

9. Yoran Essers

Yoran Essers Member

Sinds:
    26 apr 2019
    Kan hem kopen voor 30 en dan wil ik er zelf nog wat aan knutselen

10. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Je zal alles sowieso via rdp moeten doen om nog een beetje normaal beeld te krijgen op je pc. Er zit werkelijk niets in of op waar je nog wat aan hebt. Behalve als je het leuk vind om je kapot te zoeken naar legacy win7 drivers die nog (een beetje!) werken.
    Been there, done that. Tip: doe het niet en geniet een beetje van het mooie weer. (Note-to self: buiten spelen! ;))

11. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Afdingen tot 20 euro dan en zeker geen geld meer erin steken. Je pakt tenminste wat vitamine D als je m op gaat halen.

12. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Nee dit zal ik niet doen. Als je alleen Nextcloud gaat draaien kan je beter een NAS zelf gaan bouwen. Maar om goed advies te geven heb ik meer info nodig.