1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Is dit een goede pc?

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Mexrel, 1 feb 2019.

1. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Dat komt omdat je een assemblage hebt + installatie windows.
    Waarschijnlijk heb je bij Informatique alleen een installatie qua kosten en rekenen ze misschien nog een apart bedrag voor de Windows installatie.
    Ik zou het lekker bij Azerty bestellen, ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
    (kan ik van bijv. Alternate niet zeggen...)

2. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Ga ik ook doen ja, ik heb nu dit: https://azerty.nl/basket/?code=YTo5...4NDtpOjE7aToxNjM2Nzc4O2k6MTtpOjE3OTQ5O2k6MTt9ziet dat er goed uit?

3. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    https://azerty.nl/basket/?code=YTo5...3ODtpOjE7aToxNzk0OTtpOjE7aToyMzIwMjEyO2k6MTt9
    Ik zou de SSD vervangen voor hetzelfde type maar dan als M.2 scheelt je weer plek en een kabel in de kast ;)
    Dan zit ie namelijk rechtstreeks op het moederbord :cool:

Je kan er ook voor kiezen om alleen de pc te laten bouwen en een windows licentie online als OEM code te kopen.
    Dan zijn ze namelijk maar 10-20 euro en dan moet je die zelf installeren.
    Scheelt je wel behoorlijk wat geld ;)

wailingwimmy vindt dit nuttig.
  4. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Ik heb hier wel geen ervaring mee dus weet niet of dat goed gaat

5. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Is echt heel simpel. Je krijgt bij zo’n winkel een code, je kunt bij Microsoft zelf de juiste image downloaden op een andere pc (of van iemand anders als je dat wilt) en via de USB tool van Microsoft maak je er een bootable USB stick van. Pc aansluiten, usb stick erin en meestal boot ie dan automatisch de eerste keer. Dan is het een kwestie van instructies volgen. Niet iemand in de familie of vriendenkring die je hier bij zou kunnen helpen?

6. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Niet dat ik weet, misschien mn vader maar ik Denk dat ik qua pc’s de handigste ven thuis en ik kan dit al niet dus dan weet je al hoe de rest het doet

7. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Heb je een link naar een soort uitleg? Ik krijg alleen maar herinstallatie.

Je zegt dus dat je bij een winkel een code koopt, die vul je in op Microsoft en dan kan je iets op een USB stick downloaden en dan dat in je pc stoppen

8. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Waar woon je? Wellicht dat je dicht bij 1 van de forumbezoekers woont en dat één van ons jou kunt helpen ;)

9. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Doorn, Utrechtse heuvelrug provincie Utrecht

10. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Datis te ver voormij helaas. Ander idee misschien kan je bij Azerty navragen of je zelf een Windows code mag aanleveren? Dan installeren zij hem voor je ;)

11. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Ik heb nu dit filmpje () gevonden en heb gezien dat je de code moet invoeren op je pc zelf. Ik weet niet of het ook met een laptop kan (dat met de Windows tool waar je de Windows 10 vanaf moet halen en op je USB zet) hij zegt wel dat je een USB 2.0 nodig hebt. Maar ik wacht nog even af misschien dat iemand Kan helpen

12. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Ik zou Azerty even bellen met de vraag ‘als ik jullie een legale Windows Code aanlever willen jullie deze dan tegen die betaling installeren?’

13. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Dat zou ook kunnen ja, maar ik zie nu dat het eigenlijk best makkelijk is om zo’n USB met Windows te installeren. Je hebt die code alleen nodig bij het opstarten van je nieuwe pc toch?

14. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Activeren hoeft niet direct. Na het installeren van Windows 10 heb je 30 dagen de tijd om Windows te activeren met de code.

Manyuken vindt dit nuttig.
  15. Manyuken

Manyuken Senior Member

Sinds:
    20 feb 2013
    Precies ;)
    Scheelt je wel in totaal zo’n €150,- ;)

16. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    En waarom zou ik het niet activeren?

17. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Als je het niet activeert vervalt je gebruikersrecht na 30 dagen. Wat ik wil zeggen dat je niet direct een Windows 10 key hoeft aan te schaffen. Je hebt 30 dagen de tijd om een key aan te schaffen en W10 te activeren.

18. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    Oke maar zou ik die methode met de USB kunnen gebruiken op deze setup? https://azerty.nl/basket/?code=YTox...g7aToxO2k6MTU4ODUyMztpOjE7aTozMjM1Njk7aToxO30 Mij werd verteld van niet

19. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
  20. Mexrel

Mexrel Member

Sinds:
    1 feb 2019
    En dat downloaden van de software op de USB, heb je daar een desktop voor nodig of kan dit ook via een HP laptop met Windows 10