1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Is dit een goede aankoop?

Discussie in 'Notebooks en tablets' gestart door Dadada, 14 mrt 2019.

1. Dadada

Dadada Member

Sinds:
    14 mrt 2019
    Hey mensen.

Ik heb een nieuwe laptop nodig en een vriend van me kan ''via via'' een goede laptop voor me regelen voor een vriendenprijs zegt ie. Ik heb niet veel verstand van laptops, dus ik vroeg me af of dit echt zo is.
    Zouden jullie me hierbij kunnen helpen om te kijken of dit een goede aankoop is?

Aankoopprijs: 200eu

Informatie over de laptop:

Het is een Dell Inspiron 3542.
    Intel Core i5-4210u, 1,7ghz 4de generatie
    4gb intern geheugen
    500gb harde schijf
    Intel HD Graphics 4400 128mb en een Nvidea GeForce 820m met 2gb ddr3 geheugen
    Bluetooth en WiFi
    Dvd speler
    15,6inch led scherm met de resolutie 1366x768
    Krasvrij.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
    Alvast bedankt!

Johan

Laatst bewerkt: 14 mrt 2019
  2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Vind 1.7 Ghz wel wat aan de lage kant.
    Misschien is marktplaats ook een goede plek om te zoeken.
    Kocht ik zondag voor 90 euro een toshiba L855 met 6 GB 500hdd Core i5 3230M, AMD Radeon HD 7670M
    Ook krasvrij.Wel gelijk een MX500 500GB ingezet.
    Ding gaat als een speer,en is bedoeld voor op vakantie,voor de rest gebruikt ik hm niet.
    Bovendien kon ik hm hier een paar straten verderop ophalen.
    Dus ik bedoel maar,marktplaats biedt wel mogelijkheden,buiten referbished winkels etc.

Dus nee de laptop die jij vermeldt zou ik niet kopen,er liggen betere laptops te wachten voor 200 euro,ook bij referbished shops.

Dadada vindt dit nuttig.
  3. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    Met @nutty eens.
    Naast de wat trage CPU is het scherm ook zwaar ondermaats qua resolutie op dat formaat. Daar is niet fatsoenlijk op te werken, tekst verwerking en browsen is niet zo fijn met lage resolutie, waar de CPU daarentegen wel weer voor geschikt is.
    Minimaal voor een Full-HD scherm gaan, 1920x1080 (of liever nog 1920x1200). En een SSD is tegenwoordig niet meer een luxe eigenlijk met de prijzen die vrij schappelijk zijn.

Dadada vindt dit nuttig.
  4. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Dadada vindt dit nuttig.
  5. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2019
    OchHanz, Sw333t en Dadada vinden dit nuttig.